facebook instagram tiktok linkedin

מסלול טיול שייקח אתכם 6000 שנה אחורנית במנהרת הזמן

חיפוש חדש לפי אזור

סינון לפי אזור

נקה

בחר אזור

+ -
נגב
writer כתיבה וצילום: מוטי שרעבי
מסע במנהרת הזמן לאורך 6000 שנים, מהתקופה הכלכוליתית (4000 לפה"ס) ועד למאגרים ולפרדסים החדשים.
דרגת קושי:בינוני עונה מומלצת:כל העונות משך טיול:יום
טיולי מים טיולים למשפחה טיולים לילדים טיולי פריחה

המסלול

מכביש 241, כביש באר שבע אופקים, כניסה מסומנת ירוק, ממערב לצומת פארק אשכול. כיוון כללי של הדרך הנופית דרום מזרח. לאחר כ-200 מטרים נסיעה נפגוש נוף בתרונות. נרד מהרכב ונחלץ את עצמותינו בטיפוס ובירידה מאתגרים בגבעות הלס. בהמשך הדרך נפגוש בסימון שיכוון אותנו לאתר כלכוליתי. חדי העין שבינינו יזהו שרידים לתעשיית כלי צור שהייתה במקום. מאחר ונחל הבשור עשיר במים ובצמחיה יחסית לאזור שסביבו, כבר האדם הקדמון נמשך למקום ומאז לא פסקה התיישבות אדם לאורך גדות הנחל. בבקשה זכרו כי גם את הממצאים המעניינים ביותר עלינו להשאיר בשטח.

בהמשכה של הדרך נפגוש את תל שרוחן והאתרים הסובבים אותו. למי שעיתותיו בידו מומלץ לא רק לטייל על פסגת התל ולהתבשם מהנוף, הנשקף ממגדל התצפית, אלא גם לבחור אחד מהמסלולים הרגליים הסובבים את התל: ירידה לגב שרוחן או אפילו הגעה לבאר שרוחן.

מתל שרוחן נמשיך בנסיעה דרומה. בעונת הפריחה כדאי ומומלץ לעצור ליד תל צואוין וליהנות מפריחת הצבעונים במקום. עוד נסיעה קצרה והגענו לבאר רבובה. החפורה ליד שרידי הכפר רואיבה. מבאר זו קנו ראשוני המתיישבים במצפה גבולות את המים שנזקקו להם. ועכשיו אתגר לילדים: תנו להם לחפש את המסמר, שתקע כנראה אחד הבדווים שחי באזור , על אחד מעצי השקמה, כדי שיהיה לו היכן לתלות את העבאיה שלו. המסמר עצמו נלקח, כנראה, ממסילת הרכבת הבריטית שעברה בקרבת מקום. ועוד אתגר אחד: נראה אתכם מוצאים חורשה שהיא בעצם עץ אחד (רמז - קשור לאחד ממאכלי החלב). כעת נסיעתנו קצת תואט ואף תתארך.

לפתע נראה מצד מזרח שלנו מאגרי מים גדולים, שנבנו בעשור האחרון על ידי הקרן הקיימת לישראל. אלה נבנו כדי לטעת את הפרדסים באזור, במסגרת תכנית "נגב של צמיחה". המאגרים מגודרים והכניסה אליהם אסורה. ניתן לצפות על עופות מים מעניינים במאגרים. בדיונה המשתפלת מהדרך הנופית נוכל להתגלגל ולהשתולל. כאשר נהיה בתוך ערוץ הנחל נוכל לראות את הדרך המיוחדת בה נתפסים מי השטפונות. לתעלת הטייה וממנה למאגר.

ננער את החול מעלינו וניסע דקות ספורות. הגענו לגשר התלוי הארוך ביותר בארץ - 80 מטרים!! החוצה את נחל הבשור. נחצה את הערוץ, נחפש את צבי המים, נתרשם משלל תצורות הנוף - בתרונות ביחד עם מרחבי שדות ונחל עמוק וירוק החוצה אותם.

מהגשר התלוי נמשיך ונגיע בנסיעה לכביש צאלים 222. נשחרר את שרירינו התפוסים ב"חמאם" - בריכות מים תרמו מינרליות בקיבוץ צאלים או בטיפול הוליסטי הניתן במקום. לרשותנו גם אוהל בדווי שבו נוכל להתרווח ולהתפנק. נסיים יום מהנה זה בלינה באורחן צאלים או באורחן המצפה בגבולות, ושם לעת ערב נתכנן את יום הטיול הבא שלנו בחבל הבשור. 

צימרים באזור

אולי תרצו ללון באזור
חוות הדקלים חוות הדקלים
חופשה באווירה מדברית במגוון אפשרויות אירוח חוות הדקלים 053-9386070
צימר אחוזה בכפר צימר אחוזה בכפר
חופשה יוקרתית בסוויטות בוטיק עם בריכה ואווירה פסטורלית תלמי בילו 053-6130739
צימר בוטיק לשדות צימר בוטיק לשדות
מתחם נופש קסום באווירה רומנטית המשקיף לנוף המדהים של שדות הנגב שדה צבי 053-7527264
וילה אדמה וילה אדמה
בלב המדבר וילה אקולוגית ובעבודת יד שדה בוקר 053-9425210
הצטרפו לקבוצת
ה-WhatsApp שלנו
למבצעים
שאסור לפספס