facebook instagram tiktok linkedin

מסלול הליכה לצד בולענים

חיפוש חדש לפי אזור

סינון לפי אזור

נקה

בחר אזור

+ -
גליל עליון
writer כתיבה וצילום: מערכת האתר
סביב מערת פער והבולען נרקמו אגדות רבות. מסופר על אנשים וחפצים שנפלו פנימה והגיחו בריאים ושלמים ממעיינות מרוחקים. באגדות יש שמץ של אמת, שכן המים הרבים שנעלמים בבטן האדמה דרך הבולען מעשירים את מי התהום ושבים אל פני הקרקע בנקודות אחרות. בפי הערבים ניקרא מקום הבולען על שמו של שיח'' וואהיב.
עונה מומלצת:כל העונות משך טיול:עד חצי יום

המסלול
מסלול אידיאלי כהפוגה במהלך נסיעה בכביש הצפון. מכביש נהריה-צפת (מספר 89) נפנה בצומת סאסא לכיוון צפון- מערב, אל כביש הצפון (מס'' 899).

כעבור קילומטר אחד נראה לצד הדרך שילוט המכוון למערת פער. מימין לכביש יש מגרש חניה. נחצה את הכביש ונוכל ללכת בכל אחד מהשבילים כולם יובילו אותנו בסופו של דבר אל הבולען בו נמצאת המערה. בולען, שקע או חלל, נוצר על ידי תהליכי המסה וסחיפה בסלע גירי. אל השקע שנוצר מתנקזים מים מאזורים גבוהים שמסביב לו ולעיתים נוצר בו אגם או שלולית. על אף שהבולען של סאסא מוקף הרים גבוהים, לא נאספים בו מים; מערת פער הנמצאת בתחתית הבולען סופחת אליה את המים והיא מורחבת על ידיהם מדי חורף. אפשר להיכנס למערה, והמעבר בה נעשה צר יותר ויותר ככל שמעמיקים ללכת. מהנקודה בה לא ניתן להתקדם עוד יש לחזור באותה דרך החוצה.

סביב מערת פער והבולען נרקמו אגדות רבות. מסופר על אנשים וחפצים שנפלו פנימה והגיחו בריאים ושלמים ממעיינות מרוחקים. כך, למשל, מסופר על אנשי הכפר פקיעין, שיום אחד גילו את גובה המסים האזורי ישן ליד הבולען. בשמחה תפסו והשליכו אותו אל המערה; לזוועתם, כשחזרו אל כפרם ומיהרו לשתות, המתין להם הגובה בפתח המעיין של פקיעין. באגדות יש שמץ של אמת, שכן המים הרבים שנעלמים בבטן האדמה דרך הבולען מעשירים את מי התהום ושבים אל פני הקרקע בנקודות אחרות. בפי הערבים ניקרא מקום הבולען על שמו של שיח'' וואהיב. בזכות קדושתו לא נכרתו עצי האלון המצוי, אלון התולע והעוזרר שסביב המערה. הם צומחים גם היום, כאי טבעי בלב שטחי הכרמים והמטעים הנטועים של קיבוץ סאסא.

צימרים באזור

אולי תרצו ללון באזור
פנינה יפה בגליל פנינה יפה בגליל
חופשה כפרית קסומה בשילוב ערכים חברתיים קרית שמונה 053-9417263
נוף מרים נוף מרים
מתחם מפנק עם בריכה, 2 חדרי אוכל, טרמפולינה, פינג פונג ועוד חזון 053-4270131
מלון מטיילים מטולה מלון מטיילים מטולה
מלון מטיילים מעוצב ומהנה מוקף בהיסטוריה, נופים וחוויה מטולה
צימר דביר צימר דביר
צימר קסום מול נוף עוצר נשימה כפר חנניה 053-6113937
הצטרפו לקבוצת
ה-WhatsApp שלנו
למבצעים
שאסור לפספס