facebook instagram tiktok linkedin

מסלול טיול בין העיר לכפר

חיפוש חדש לפי אזור

סינון לפי אזור

נקה

בחר אזור

+ -
מישור החוף
writer כתיבה וצילום: מערכת האתר
יותר מכל ואדי אחר, יוצר ואדי לוטם את הניגוד בין מרכז עירוני תוסס ובנוי לבין השלווה, הרוגע והירוק המאפיינים את ואדיות הכרמל
דרגת קושי:טיול משפחות משך טיול:עד חצי יום
טיולים למשפחה טיולים לילדים

נקודת ההתחלה: גם האם, בפינה הדרומית משמאל לבמת האירועים.
נקודת הסיום: בשכונת שער העלייה, בגן הציבורי מצפון לבית חולים 10, רחוב הרב אנקאווה.

תאור השביל: מסומן בסימון שבילים בצבע כחול.

תחילת מסלולנו בגן האם. נרד משמאל לגן החיות, אל שלט המספר על שיקום נחל לוטם. מפה מתחיל סימון שבילים, כחול, המלווה אותנו לאורך כל המסלול. מיד בכניסה לנחל נגיע לפינה בוטנית שבה פסיפס של מיני עצים, חלקם מקומיים וחלקם מהגרים כמו אורן הגלעין (או אורן הסלע), שזרעיו הם הצנוברים המפורסמים, ואקליפטוס. מהמקומיים נמצא כאן את מלך החורש, האלון המצוי, את האשחר רחב העלים וכן עץ ענק של ער אציל.

נמשיך במסלול לאורך הערוץ אל מעבה החורש, כאן יקדמו את פנינו מינים רבים של מטפסים (זלזלת, יערה, קיסוסית ועוד) ונפגוש גם את עצבונית החורש, בעלת פרות אדומים. מעט אח"כ נעבור על פני טחנת שאיבה ישנה. כעבור זמן מה נגיע אל ער האציל הידוע בשמו היווני דפנה, על שם הנימפה שהפכה לעץ בברחה מהאל אפולו מוכה האהבה. כאן ישנה קבוצה צפופה של עצי ער ענקיים.

נמשיך בשביל כשמידי פעם נצא לקטע מעט חשוף של הנחל ואחר נשוב ונטבע בחורש. כאשר הנחל נפתח, נפגוש מחשוף יפה של סלע קירטון המשובץ עדשות צור קטנות. מהצומח נמצא בנחל הרבה שיחי לוטם, לוטם שעיר וגן מרווני. בחורש נזהה שליטה מוחלטת של אלונים מצויים ומתחתם ים של בלוטים.
בקטע הפתוח הבא של הנחל כבר נראה בגדה הצפונית את הבתים של קריית שפרינצק.

אנחנו נמצאים כ-2 ק"מ מתחילת המסלול, והבניינים הולכים ונצמדים אל הנחל. נעבור בפינה יפה של עצי חרוב, ואח"כ בחורשת אורנים. הקטע האחרון של הנחל אומנם דחוק בין בתי השכונה אך עדיין יש בו עצים רבים, ואפילו מערה קטנה ויפה. סופו של המסלול בגן הציבורי ברחוב הרב אנקוואה מצפון לבית החולים 10. מבאן תהיינה הסעות לנקודת הסיום וההתכנסות ליד אכסניית הנוער.

 

צימרים באזור

אולי תרצו ללון באזור
מלון גראף מלון גראף
סוויטות בעיצוב יוקרתי לבילוי רומנטי בסטייל ראשון לציון 053-7106168
מלון בוטיק אדווה מלון בוטיק אדווה
מלון בוטיק יוקרתי במרחק נגיעה מהים בית חרות 053-9384178
טרופיק טרופיק
רגעים מושלמים בשניים על קו החוף נתניה 053-9347020
הכרם לקשורי - Hakerem Luxury הכרם לקשורי - Hakerem Luxury
דירות נופש תל אביב 055-4318790
הצטרפו לקבוצת
ה-WhatsApp שלנו