facebook instagram tiktok linkedin

טיול נעים בטבע עין פיק

חיפוש חדש לפי אזור

סינון לפי אזור

נקה

בחר אזור

+ -
רמת הגולן
writer כתיבה וצילום: יותם יעקובסון
טיול למעיין יפהפה הנחבא תחת חופת תאנים ליד הכפר הסורי הנטוש עין פיק. טיול רגלי טבעתי
דרגת קושי:קל עונה מומלצת:כל העונות משך טיול:עד חצי יום
טיולים למשפחה טיולים לילדים טיולי פריחה

כביש רמת המגשימים היא דרך סלולה ומשובשת, עבירה לכל רכב, מסתעפת צפונה כ-200 מטרים ממערב לצומת הכביש המוליך לקיבוץ מיצר (1) נוסעים בדרך כ-50 מטרים, עד לשלט העץ של קק"ל (2) המכריז: "אפיק - שביל טיול". השביל עובר בין בתי הכפר הסורי הנטוש פיק. לאחר דקה אחת של הליכה, מגיעים לרחבה מרוצפת באבן (3), שממנה נשקפים נופי הכנרת, הרי הגליל ונחל עין גב, שלמרגלותינו. מקצה הרחבה יורדות מדרגות אל מתחת לחופת תאנים מקסימה (4) החוסמת את אור השמש. למרגלות גרם המדרגות נובע מעיין צנוע. מומלץ לבלות מעט במקום היפהפה, נמשיך במורד הפלג. השביל פונה חדות ימינה וחוצה את הפלג על גשרון עץ (5) עתה נטפס במדרון שמצפון, במעלה מתון ובשביל נוח. השביל מגיע לעץ אלה אטלנטית גדול (6) שבצלו הוצב ספסל המשקיף על הנוף. אחר כך השביל מטפס מעט ומתפצל. שמאלה - השביל מוליך לקיבוץ אפיק. כדאי להמשיך עוד כמאה מטרים בשביל הזה, עד לעץ שיזף (7) שגם בצלו מוצב ספסל. מכאן כבר רואים את הכנרת ואת הגבעה שבראשה שוכנת סוסיתא.

נשוב על עקבותינו עד לנקודת פיצול השבילים ונמשיך בשביל העליון, החוזר אל רחבת התצפית, שכבר נראית מכאן היטב. אנו חולפים על פני עוד ספסל, הנח בצל קבוצה קטנה של עצי שיזף (8). מכאן נעפיל מעט שמאלה במדרגות העשויות מאדני מסילת רכבת, ונחלוף על פני השלטים המזהירים שאין לחצות את הגדר שמאלה (9) מחשש למיקוש. אל דאגה, אנו מצעד בשביל בבטחה אל רחבת התצפית (3) שבה כבר היינו קודם.

*מסלולי הטיול ניתנו באדיבות עמותת התיירות גולן. אין winhelp אחראית לבטחונם של הטיילים או לבטיחותם והטיול נעשה על אחריותם בלבד*.

צימרים באזור

אולי תרצו ללון באזור
פנינה בגולן פנינה בגולן
ברוכים הבאים לפנינה בגולן - הממלכה הקסומה חד נס 050-8087545
בקתות עדן רמות בקתות עדן רמות
בקתות פיניות באווירה קסומה ברמות רמות 053-9374465
לבנון ברמות -  Lavnun beramot לבנון ברמות - Lavnun beramot
חופשה כפרית לזוגות ולמשפחות מול נוף פסטורלי רמות 053-9425831
אחוזת האלה בגולן אחוזת האלה בגולן
חופשה כפרית עם בריכה, סאונה יבשה וג'קוזי זוגי בכל סוויטה נאות גולן 053-2725676
הצטרפו לקבוצת
ה-WhatsApp שלנו
למבצעים
שאסור לפספס