facebook instagram tiktok linkedin

שמורת הטבע גמלא בטיולים מעגליים

חיפוש חדש לפי אזור

סינון לפי אזור

נקה

בחר אזור

+ -
רמת הגולן
writer כתיבה וצילום: יותם יעקובסון
בשעות אחר הצהרים המאוחרות כדאי להקדיש מעט זמן לתצפיות בנשרים המקננים בשמורה. הנשרים מרחפים ממש מעל לראשי המטיילים בדאייה מרשימה. בשמורה שני מסלולים מעגליים-למפל גמלא-הגבוה במפלי הארץ, ולעיר העתיקה.
דרגת קושי:בינוני עונה מומלצת:כל העונות משך טיול:עד חצי יום
טיולי מים טיולים למשפחה טיולים לילדים מסלול מעגלי

מחניון גמלא (1) הולכים מערבה בשביל משולט ("השביל העתיק"), היורד בתלילות אל העיר הקדומה (2). הדרך אל האתר אורכת כ-20 דקות, ואילו לדרך חזרה יש להביא בחשבון כ-40 דקות, בגלל העליה התלולה. המתקשים בהליכה יכולים להסתפק בתצפית על האתר. בגמלא התפתחה עיר יהודית בסוף ימי הבית השני. גמלא התפרסמה במלחמת הגבורה של תושביה, שהשתתפו במרד הגדול נגד הרומאים (שנת 67 לספה"נ). בעקבות הקרב הזה מצאו את מותם כמעט כל יושבי גמלא. סיפור המלחמה האחרונה מתואר בפירוט ובדרמטיות בספרו של יוסף בן מתתיהו - " מלחמות היהודים" ועיקרי הדברים מצוינים בשלטים הקבועים בצד השביל היורד לאתר. העיר זוהתה רק ב-1968, ונחפרה בידי משלחת בניהולו של הארכיאולוג שמריה גוטמן. לאחר הביקור באתר העתיקות, חוזרים לרחבת החנייה. כאן פונים צפונה בשביל מסומן בצבע אדום (3), אל מפל גמלא. משך הטיול הוא כשלושת רבעי שעה בכל כיוון הלוך ושוב באותה דרך. בתחילת השביל עוברים ליד דולמנים (4) - גלי אבנים גדולות. ששימשו מצבות קבורה קדומות בתקופת  הברונזה התיכונה. השביל חוצה את נחל גמלא בחלקו הרדוד, ופונה מערבה  (שמאלה) עוד כ-400 מטרים אל מרפסת תצפית (5) המשקיפה על מפל גמלא, המפל הגבוה ביותר בישראל שבו זורמים מים כל ימות השנה בארץ. המפל בנוי משתי מדרגות - העליונה בת 6 מטרים והתחתונה בת 51 מטרים. ממרפסת התצפית יש לשוב לנקודת היציאה, באותה דרך בה באנו. בדרך חזרה, במיוחד אם היא מתרחשת בשעות אחר הצהרים המאוחרות כדאי להקדיש מעט זמן לתצפיות בנשרים המקננים בשמורה. הנשרים מרחפים ממש מעל לראשי המטיילים בדאייה מרשימה.

*מסלולי הטיול ניתנו באדיבות עמותת התיירות גולן. אין winhelp אחראית לבטחונם של הטיילים או לבטיחותם והטיול נעשה על אחריותם בלבד*.

צימרים באזור

אולי תרצו ללון באזור
תומר דבורה תומר דבורה
חופשה מפנקת עם בריכת זרמים מחוממת בחורף, סאונה וג'קוזי פרטיים חד נס 053-8096146
קארמה בגולן קארמה בגולן
חופשה מושלמת עם בריכה מחוממת ומקורה! חד נס 053-9425784
מרכז הירח - Moon Center מרכז הירח - Moon Center
מתחם מפנק עם בריכה מחוממת כל השנה! מג'דל שמס 053-4249253
ציפור הכנרת ציפור הכנרת
נופש מלא בקסם מול נוף הכנרת חד נס 053-9386899
הצטרפו לקבוצת
ה-WhatsApp שלנו
למבצעים
שאסור לפספס