facebook instagram tiktok linkedin

חוויה משפחתית מדברית

חיפוש חדש לפי אזור

סינון לפי אזור

נקה

בחר אזור

+ -
נגב
writer כתיבה וצילום: מערכת האתר
חוויה משפחתית מדברית. ביקור בתל ערד ובמרכז המבקרים בעיר, תצפית מרהיבה על מדבר יהודה, ביקור בקניון ומבט לעבר ים המלח.
דרגת קושי:משפחתי משך טיול:עד חצי יום

נתחיל את הטיול בתל ערד, בה התגלו ממצאים מרשימים מהתקופה הכנענית ומתקופת בני ישראל. אחד הממצאים המרגשים הוא מקדש ישראלי, בראש גבעת המצודה של התל. נשלים את הביקור במרכז המבקרים ערד. במרכז מוצגת תוכנית אור-קולית המשתלבת בדגם גדול של מדבר יהודה, וכן תצוגה המתארת את הממצאים מחפירות תל ערד. ניתן לרכוש במרכז מפות וספרות טיולים.

עתה ניסע בכביש המוליך למצדה מערב (יש שילוט), העובר בבקעת קנאים הציורית. מגמת פנינו: חלקו העילי של נחל צאלים. נפנה שמאלה בדרך העפר המסומנת בשחור (ליד סימן ק"מ 10, יש שילוט). הדרך מתאימה לכל רכב, אך לאחר גשמים יש להתעדכן במרכז המבקרים על מצבה.

דרך העפר נמשכת כ - 5 ק"מ, עד שהיא מגיעה לערוץ נחל צאלים. נחנה את הרכב ברחבת חנייה קטנה, לפני הערוץ. נחצה את אפיק נחל צאלים, שכאן הוא רדוד מאד, ונטפס ימינה בשביל המסומן בכחול. בראש המעלה השביל הכחול פונה שמאלה, אך השביל היורד לבריכת צפירה ממשיך היישר קדימה. מכאן יורדים ימינה לערוץ העמוק הנחל בעזרת יתדות התקועות בסלע. הגבים נמצאים בליבו של נקיק צר, שגובה קירותיו כ - 30 מטרים. זהירות: בקצה הנקיק נמצא מפל שגובהו יותר ממאה מטרים! אין להתקרב לקצה הנקיק ממש. אין להכנס לנחל בעת חשש לגשם. יתכן כי לאחר הגשמים יחסמו גבי מים את הדרך לקצה הנקיק. משך ההליכה מהרכב עד לגבים כרבע שעה בלבד, אך ההליכה מתאימה למיטיבי לכת בלבד! סיור קל ונוח בהרבה מציע השביל המסומן בירוק (מערבה) ועולה במעלה נחל צאלים. בחורף יש סיכוי סביר לפגוש בגבי מים.

עתה ניסע בחזרה לכביש, נפנה שמאלה ונמשיך עוד כ - 4 ק"מ מזרחה, לכיוון מצדה. ליד סימן ק"מ 14 נפנה בדרך העפר המסתעפת ועולה צפונה אל מצפור נחל צאלים. דרך העפר נמשכת צפונה כ - 6 ק"מ, על השלוחה המישורית של גבעת גורני, ומסתיימת ברחבת חניה. ליד הרחבה שוכן מצפור נחל צאלים, המעניק מבט על קניון הנחל, אחד הנופים המרהיבים ביותר של מדבר יהודה.

עתה אפשר לשוב לערד, אך בהחלט מומלץ לנסוע למצדה. העלייה בשביל הסוללה אינה קשה במיוחד. באתר נערכו לאחרונה שחזורים מעניינים, שירתקו גם את מי שכבר ביקר באתר בעבר. נחזור לערד ונסיים את היום במצפה מואב, ליד בתי המלון, תצפית מרשימה על הרי מואב.

המסלולים נכתבו ע"י: יעקב שקולניק.
יעוץ ותאום: רז ארבל, רכז פורום תיירות נגב.
ארץ וטבע - המגזין הגאוגרפי הישראלי

צימרים באזור

אולי תרצו ללון באזור
אירוח פאר אירוח פאר
דירת נופש עם נוף מדברי משגע אשלים 053-8095996
נוף מדבר נוף מדבר
חופשה מדברית באווירה כפרית ושלווה ירוחם 053-9426522
חוות נועם במדבר חוות נועם במדבר
אירוח משפחתי, חמים ואישי במצפה רמון מצפה רמון 053-8095055
אירוחם אירוחם
צימרים מפנקים באווירת נוף מדברי ירוחם 053-9426338
הצטרפו לקבוצת
ה-WhatsApp שלנו
למבצעים
שאסור לפספס