facebook instagram tiktok linkedin

דרגת קושי:קל עונה מומלצת:כל העונות משך טיול:עד חצי יום
טיולי מים טיולים למשפחה טיולים לילדים

מסלול

א. מסלול פלגי הירדן - מסלול הליכה נוח בין פלגי הירדן, בצל עצי ערבה נאים ובלב צמחיה שופעת. משך ההליכה כ-20 דקות. המסלול טבעתי, מתחיל ומסתיים באתר טחנות הקמח. בתחום פארק הירדן פעלו בעבר 12 טחנות קמח, שניצלו את שפע המים שזורמים בערוץ הירדן. המים הגיעו לטחנות בארבע תעלות מטויחות. אחת התעלות שופצה והיא מוליכה מים לאורך 600 מטרים, אל שתי טחנות קמח שנמצאות סמוך לחניון המרכזי של הפארק. יוצאים מערבה לכיוון פלג הירדן הקרוב. השביל פונה צפונה, לאורך הפלג, וחוצה אותו בגשרוני עץ. אחר כך ממשיכים ימינה, אל טחנות קמח חרבות. משם השביל חוזר, בין עצי שיזף, לאתר הטחנות. הערה: לאחר שטפונות החורף הגשרונים נסחפים. לקראת הקיץ מתקנים אותם שוב.

ב. אל אמות המים - משך ההליכה כשעה. המסלול טבעתי, מתחיל ומסתיים באתר הטחנות. בקיץ יש להימנע מלטייל במסלול בשעות החמות של היום. מאתר הטחנות פונים צפונה, חוצים את דרך העפר ומגיעים ל-"מעבר בקר" (1) טורי קורות ברזל המונעים מעבר בקר. כאן מתפצלת דרך העפר לשניים. נבחר בסעיף הימני, המטפס לאורך צינור מים, עד למקום שבו הדרך מתעקלת שמאלה (2). ממרומי הגבעה, נשקף הנוף הנהדר של נהר הירדן הפורץ מאזור סלעי הבזלת אל בקעת בית ציידה. ממול נראים היישובים כרכום ואלמגור. השביל יורד אל המקום שבו נמצאים סכר מתכת (3) ותעלת הטיה המושכת מים מן הירדן אל טחנות הקמח שבפארק. נעקוב אחר מהלך התעלה ונשוב עימה אל אתר הטחנות.

*מסלולי הטיול ניתנו באדיבות עמותת התיירות גולן. אין winhelp אחראית לבטחונם של הטיילים או לבטיחותם והטיול נעשה על אחריותם בלבד*.