facebook instagram tiktok linkedin

טיול במכתש תמנע

חיפוש חדש לפי אזור

סינון לפי אזור

נקה

בחר אזור

+ -
אילת
writer כתיבה וצילום: מערכת האתר
טיול באתרי הנוף המרהיבים של מכתש תמנע ובמכלול אתרי כריית הנחושת בעת העתיקה
דרגת קושי:קל משך טיול:עד חצי יום

מכתש תמנע הוא בקעה הסגורה משלושה עברים במצוקים שגובהם מאות מטרים. תמנע בורכה באתרי נוף מרהיבים ומכלול מרתק של אתרי כריית נחושת בעת  העתיקה. הפנייה מכביש הערבה מובילה אל השער הראשי של הכניסה לפארק . מכאן נצא אל עבר אתר המרכבות ציורי סלע חקוקים באבן החול המתארים לוחמים על מרכבות מלחמה.

 

נמשיך אל קשתות טבעיות מפותחות במצוק אבן החול המערבי של הבקעה והן תוצר של תהליכי בלייה. למרגלות הקשתות מכרה מצרי קדום הכולל פירי כרייה אנכיים וגלריות אופקיות. המסלול מוביל אותנו אל הפטריה. הפטריה - מאבן חול אדומה מעוצבת להפליא על ידי המים והרוח וניצבת בעמק קטן בבקעה. בקרקעית העמק שרידי תנורים קדומים להתכת נחושת מהתקופה המצרית. עמודי שלמה הם עמודי אבן חול הבולטים בחזית מצוק זקוף בקצה הדרומי - מערבי של הר תמנע. עיצובם של העמודים נעשה על ידי המים אשר במשך שנים חרצו במצוק בקיעים עמוקים וביניהם ניצבים עמודי הענק. למרגלות עמודי שלמה יש שרידי מקדש שהקימו כורי הנחושת המצריים לאלת המכרות של מצרים-חתחור. מעל למקדש תחריט סלע מצרי - חרפושית ובה מתואר רעמסס השלישי המגיש מנחה לאלה חתחור.

 

שייט באגם שבמרכז הפארק, "נחושתמנע" - הדגמת הפקת נחושת, אוהל בדואי ורכיבה על גמלים, מוסיקה בעמודי שלמה, מילוי בקבוקי זכוכית בחול צבעוני, הטבעת מטבעה שלמה כתב חידה ועוד.

צימרים באזור

אולי תרצו ללון באזור
וילה ויקטוריה אילת וילה ויקטוריה אילת
וילה חלומית לאירוח קבוצות, משפחות עד 22 איש אילת 055-4315211
המקום של אורלי - Orlys Place המקום של אורלי - Orlys Place
דירות נופש מעוצבות המשקיפות לנוף הים של אילת אילת 053-9431473
וילה אור וילה אור
וילה באילת לחופשה חלומית המתאימה לאירוח משפחות וקבוצות אילת 053-7770321
סוויטות נוף לים סיסייד סוויטות נוף לים סיסייד
חופשה מהנה מול נוף גלי הים אילת 053-4257526
הצטרפו לקבוצת
ה-WhatsApp שלנו
למבצעים
שאסור לפספס