facebook instagram tiktok linkedin

טיול מהנה ובסופו תצפית עוצרת נשימה

חיפוש חדש לפי אזור

סינון לפי אזור

נקה

בחר אזור

+ -
ירושלים והסביבה
writer כתיבה וצילום: מערכת האתר
מסלול טיול לאורך חוף ים המלח, עד לתצפית מעל פסגת המצדה
דרגת קושי:טיול משפחות עונה מומלצת:אביב משך טיול:עד חצי יום
טיולים למשפחה טיולי פריחה

נוסעים מצפון לדרום בכביש מספר 90 , מצומת אלמוג ועד לגן הלאומי של מצדה, דרך בית הכנסת העתיק בעין גדי, נחל ערוגות ונחל דוד. אל דאגה, מבטיחים הפקחים, למרות שמדובר במדבר יוהדה, הסיכויים

לפגוש נמר קלושים. הכביש, שמתפתל לאורך חופו המערבי של ים המלח, מיוחד במינו. מסביב לו תערובת ססגונית עוצרת נשימה, שמורכבת מהשמיים העמוקים, מהים המלוח, ומהרקע האדום של המצוק.

התחנה הראשונה במסלול היא הגן הלאומי קומראן, שבו אפשר לחזות במיצג חדש המתאר את שהתרחש במקום לפני 2,000 שנה. כאן נמצאו המגילות הגנוזות, וקבוצות ארכיאולוגים מכל העולם מנסות למצוא פה מטמונים יקרי ערך, שהיו חלק מאוצרות בית המקדש. אחרי שנסייר באתר נחזור לרכב ונמשיך בנסיעה, מהלך כחצי שעה, עד לשמורת הטבע עין- גדי. בשמורת עין- גדי, בלב מדבר יהודה הצחיח, קרוב מאוד לחופו של ים המוות, תוכלו לראות נווה מדבר הפורץ לפתע מתוך הנוף. הניגוד החריף שבין הצוקים התלולים והצחיחים לעושר הירוק והמים, האוויר הצלול של המדבר ורעש המפלים - כל אלה יוצרים הרמוניה נדירה ביופייה.

מעיינות עין-גדי מושכים בעלי חיים רבים: דורסים, יעלים, שפני סלע וגם מעט נמרים. שבילי השמורה מאפשרים ביקור לכל המשפחה בשני הנחלים, דוד וערוגות, הזורמים בשטחה. באזור התגלו סימני תרבות - אנוש מלפני 4000 שנה, ובגן הלאומי עתיקות עין-גדי, שנפתח לקהל רק לאחרונה, נאספו שרידי
יישוב יהודי עתיק מתקופת בית שני, המשנה והתלמוד. האיכרים היהודים הקדומים גידלו כאן את צמח האפרסמון המסתורי, ממנו הופק הבושם היקר ביותר של התקופה הרומית. על ריצפת הפסיפס הענקית והעשירה שנמצאה במקום כתובת עתיקה, ובה קללה המושמת על ראשו של זה שיעז לגלות את סוד ההכנה העתיק, שעבר מאב לבן.

אם הגענו לנחל דוד בשעה מוקדמת (בערך שעת צהריים), ופקחי השמורה אינם מזהירים מפני שטפונות באזור, נמשיך לנחל ערוגות, מהלך כעשר דקות נסיעה. נחנה את הרכב ונלך לאורך ערוץ הנחל כשעה - חצי שעה הלוך וחצי שעה חזור. את הטיול אפשר לסיים בנסיעה למצדה, שמעל פסגתה ניתן לערוך תצפית ערב קסומה.

צימרים באזור

אולי תרצו ללון באזור
הצימר של תן תן הצימר של תן תן
בקתת עץ מבודדת, לנופש חלומי ומלא שקט בית נקופה 053-9425749
וילה אקווה עמק האלה - Aqua Villa וילה אקווה עמק האלה - Aqua Villa
וילת נופש עם 3 מפלסים ונוף הרים מקסים ישעי 053-8093704
JLM דירות יוקרה המלך ג'ורג' JLM דירות יוקרה המלך ג'ורג'
4 דירות נופש מושקעות ליד שוק מחנה יהודה ירושלים 053-2441609
וילה כרמינה עין כרם וילה כרמינה עין כרם
חופשה מושלמת בוילה מקסימה ומעוצבת בסגנון ירושלמי אותנטי עין כרם 053-8007422
הצטרפו לקבוצת
ה-WhatsApp שלנו
למבצעים
שאסור לפספס