facebook instagram tiktok linkedin

מסלול טיול - מתל אכזיב לראש הנקרה

חיפוש חדש לפי אזור

סינון לפי אזור

נקה

בחר אזור

+ -
גליל מערבי
writer כתיבה וצילום: מערכת האתר
טיילת החוף הנמתחת מאכזיב ועד ראש הנקרה, תספק לכם יופי של טיול רומנטי לעת ערב או טיול משפחתי קליל עם טבילות מזדמנות
עונה מומלצת:כל העונות משך טיול:עד חצי יום
טיולי מים טיולים למשפחה טיולים לילדים טיול לילי טיול רומנטי טיולי שקיעה טיולי זריחה

טיילת החוף הנמתחת מאכזיב ועד ראש הנקרה, תספק לכם יופי של טיול רומנטי לעת ערב או טיול משפחתי קליל עם טבילות מזדמנות

הגעה: מגיעים לנהריה מכביש 4, ממשיכים צפונה כ-5 ק"מ ותרים אחר החנייה לצד גן לאומי תל אכזיב (יש שילוט. אין להתבלבל עם חוף אכזיב).

בואו נתחיל בהערה טכנית, אך חשובה – מדובר באחד הטיולים המתאימים במיוחד לא רק לשעות היום או לשעות הדמדומים היפות, אלא גם כטיול לילה קלאסי. ים, חופים מפורצים, לגונות ציוריות – השילוב הזה טוב בכל שעה של היממה. וגם מבחינת עונות השנה – מדובר במסלול הנראה שונה בין הקיץ לחורף, בין הסתיו לאביב. בקיצור – שווה לערוך את הטיול הזה מפעם אחת, בייחוד אם אתם לנים בצימרים בשבי ציון.

באזור זה גם אי אפשר ממש ללכת לאיבוד, כי הים הכחול ילווה אתכם לאורך הדרך כולה. עם זאת, כדאי לזכור שמדובר במסלול קווי, כך שנדרש רכב הקפצה. מאידך, גם אם תלכו הלוך ושוב – תגלו בדרך חזרה פיסות חוף ונוף שאולי פספסתם. כך, למרות שמדובר במסלול קל לניווט, וכזה שהציוויליזציה ניכרת לצדיו, יש בו משהו מעט פראי והרפתקני.

לאחר שמחנים את הרכב ליד תל אכזיב – בו ישבו בני אדם כבר מימי יהושע בן-נון והתפרנסו מן הים - מתחילים לצעוד צפונה לצד החוף, כאשר הים משמאלכם. החופים שילוו אתכם בדרך הארוכה משנים את אופיים כל העת, ומציגים לראווה את התוצאות רבות השנים של המאבק העיקש בין הים ליבשה, בשלל צורות ומרקמים.

חוף אכזיב, צילם: איל שפירא

הליכה קצרה של כמה מאות מטרים, ומגיעים אל אנדרטת ברזל מרשימה הצופה אל הים, מעשה ידיו של האמן יחיאל שמי, בן קיבוץ כברי הסמוך. רבים מכירים אותה בכינוי "אנדרטת ההעפלה", אך שמה המקורי הוא "פסל ים". אם הגעתם בשעת שקיעה או ערב – השילוב של הפסל עם תפאורת הים יוצר מראה סוריאליסטי למדי, בעיקר בזכות הלגונות העוטפות את המרחב וסלעי הכורכר הפוטוגניים, כמו גם הדייגים המקומיים הניצבים שעות ארוכות עם חכותיהם במים.

ממשיכים לכיוון צפון, ואם אתם אוהבים לחקור עולמות זעירים, תוכלו למצוא לאורך החוף מפרצונים ומקווי מים סלעיים שבהם חבוי שפע של חיים: סרטנים ממינים שונים, מלפפוני ים, בלוטי ים, קיפודי ים ושאר שוכני ים. הגעתם עם ילדים? מומלץ אף להצטייד מראש בזכוכית מגדלת.

הלגונות הציוריות הללו הן הסיבה שהמסלול עשוי להימשך זמן רב – פשוט כי כיף לעצור ולחקור אותן, לצד טבילה מזדמנת (במקומות המותרים). להשלמת התמונה - בימי הקיץ (או נכון יותר – בערבי הקיץ), ייתנו פה שואו נהדר חבצלות החוף הפורחות.

כ-2 ק"מ מתחיל ההליכה ומגיעים לחוף בצת. כדאי לדעת כי מהאביב ועד שיא הקיץ, הימנעו מהליכה על החוף עצמו, ועשו שימוש בטיילת הנאה. למה? כדי לתת לצבות הים המגיעות הנה להטיל את ביציהן בשלווה, ללא הפרעה. אחרי שחולפים על פני החוף הזה, אפשר ללהטט בין הטיילת לחוף כרצונכם – כל מטייל והעדפותיו.

חוף אכזיב, צילם: איל שפירא
באזור זה, לא הרחק משפך נחל בצת, תוכלו להבחין בשלושה איים קטנים בים. כן, מסתבר שגם לישראל יש איים, אם כי הם זעירים יחסית, וגם אסור להגיע אליהם, מאחר שהם מוגדרים שמורות טבע. שמותיהם הם שחף, תכלת ונחליאלי, והם משמשים ביתם של עופות ים רבים המקננים בהם. לכם לא נותר אלא לדמיין על הגעה לאיים מבודדים משלכם.

עוד חוף, עוד מפרץ, עוד לגונה, והנה – סלעי הענק הבהירים של ראש הנקרה נראים כבר קרובים מתמיד. אלו יסמנו לכם בשלב מסוים (תלוי בכם), לערוך פניית פרסה, ולחזור כלעומת שבאתם. כמובן, אם הגעתם בשעות הביקור, תוכלו לדלג אל אתר ראש הנקרה, לבקר בנקרות הקסומות, שתמיד מפתיעות מחדש, וגם ללמוד דבר או שניים על ההיסטוריה המרתקת של המקום.

צימרים באזור

אולי תרצו ללון באזור
מלון מטיילים גשר הזיו מלון מטיילים גשר הזיו
חדרי אירוח המעוצבים בסגנון כפרי - יווני גשר הזיו
וילה עדי ריזורט וילה עדי ריזורט
חופשה בלתי נשכחת בוילה מושקעת מול נוף הררי מקסים פקיעין חדשה 053-9426010
וילה מול השקיעה וילה מול השקיעה
וילה מדהימה עם בריכה מחוממת ומקורה ירכא 053-6853288
מלון ניאה מלון ניאה
מלון מפנק עם חדרים מעוצבים ורק 200 מטרים מהים! שבי ציון
הצטרפו לקבוצת
ה-WhatsApp שלנו
למבצעים
שאסור לפספס