facebook instagram tiktok linkedin

טיול מקסים בהר שוקף עם 2 מסלולים לבחירה

חיפוש חדש לפי אזור

סינון לפי אזור

נקה

בחר אזור

+ -
מישור החוף
writer כתיבה וצילום: יותם יעקובסון
מסלול נחמד מאוד היורד מנקודת תצפית ממרומי הר שוקף ומסתיים על גדת אגם לוט
דרגת קושי:קל עד בינוני עונה מומלצת:כל העונות משך טיול:יום
מסלולים בשביל ישראל טיולים למשפחה טיולים לילדים

לטיול זה שתי גרסות - קצרה וארוכה. שתיהן מתחילות במרומי הר שוקף, אבל רק אחת מובילה עד חניון האגם. איך מגיעים למרומי ההר? מכביש בית אורן נפנה לכיוון המלון החדש "יערות הכרמל" נעבור אותו ונעלה עם הכביש הצר עד לפסגה. יש להחנות את הרכב בסוף כביש האספלט , ולטפס ברגל בדרך עפר עד לנקודת תצפית שממנה יוצא שביל מסומן באדום - לבן.

הגרסה הקצרה: יורדים בשביל המסומן לכיוון חירבת רקית. זהו תל, שתוכלו לזהותו עפ"י החרסים הפזורים על השביל. בקרבת התל ניתן לזהות פתחים של מערות קבורה ומיתקנים חקלאיים (גת, בית בד ועוד). אחר כך חוזרים ברגל אל החנייה.
משך המסלול: כ-40 דקות.

הגרסה הארוכה: מחירבת רקית ממשיכים עם המסלול האדום היורד לנחל רקית. שביל זה מסומן גם כ-"שביל ישראל " (סימון כתום כחול-לבן) ואין קושי לזהותו, השביל מסתיים בחניון האגם. המסלול יפהפה ומתאים למשפחות. הנוף מגוון מאוד וכולל חורש טבעי לצד חורשים ועצים נטועים, ביניהם אורנים, שקדים וזיתים.
משך הטיול: כשעה וחצי.

כדאי שאחד הנהגים ימתין למטיילים בקצהו של המסלול: חוזרים לכביש בית אורן, פונים ימינה, יורדים בירידה התלולה של נחל אורן, ובפניה הראשונה פונים שוב ימינה לכיוון חניון האגם. מהחניון מומלץ לרדת לכביש מס'' 4 הכביש הישן בין קיבוץ החותרים למגדים, מערבה. בהתאם לשילוט, ניתן להגיע לביקור גם במערות האדם הקדמון שבשמורת נחל מערות: מערת התנור, מערת הגמל ומערת הנחל. משך הסיור כשעה, והוא מתאים לכל המשפחה. למידע נוסף, שאלות והבהרות ניתן להתקשר למרכז הדרכה כרמל בשמורת נחל מערות (גם בשבת): 0/04-9841752.

מסלולי הטיולים נכתבו ע"י מרכזי ההדרכה של הרשות לשמירת הטבע והגנים הלאומיים.
כל הזכויות בגין המסלולים שמורות לרשות.
הטיול במסלולים המוצעים מותנה בקיומו של מזג אויר מתאים, בהצטיידות באביזרי הבטיחות המתאימים הנדרשים על פי אופי המסלול והאתרים הכלולים בו, ושמירת כללי הבטיחות.
על המטייל לנקוט בכל האמצעים הדרושים להבטחת בטחונם ובטיחותם של המטיילים, ובכל מקרה, אין הרשות ו- weekend אחראיות לבטיחותם של הטיילים או לבטחונם, והטיול נעשה על אחריותם בלבד.

צימרים באזור

אולי תרצו ללון באזור
פנטהאוז Sea Front Netanya פנטהאוז Sea Front Netanya
פנטהאוז מושלם מעל ים התיכון ול-20 איש! נתניה 055-4316955
סוויטת סימה - Sima Suite סוויטת סימה - Sima Suite
דירת אירוח מקסימה בעלת 2 חדרים לאירוח משפחות וזוגות עד 4 איש אשדוד 055-4316323
מלון בראון ברוט מלונות בראון מלון בראון ברוט מלונות בראון
מלון מדהים מול הים הכחול תל אביב
נווה בר נווה בר
חופשה זוגית באווירה כפרית ופסטורלית נווה מבטח 053-9425297
הצטרפו לקבוצת
ה-WhatsApp שלנו
למבצעים
שאסור לפספס