facebook instagram tiktok linkedin

אזור רמת הנדיב בחלקו הדרומי של הכרמל

חיפוש חדש לפי אזור

סינון לפי אזור

נקה

בחר אזור

+ -
מישור החוף
writer כתיבה וצילום: מערכת האתר
אזור רמת הנדיב בחלקו הדרומי של הכרמל, משופע באתרים מעניינים ובפריחה יוצאת דופן באביב. סיפן התבואה בפרחיו הסגולים הוא רק אחד מעשרות המינים הפורחים כאן בין הסלעים והשיחים.
דרגת קושי:קלה משך טיול:עד חצי יום

גני הנדיב בגבולה של זיכרון יעקב, ידועים ומוכרים. הגן המטופח סביב אחוזת הקבר של הברון רוטשילד ורעייתו הוא מוקד משיכה למטילים רבים שחפצים בטיול רגוע בין פרחים וירק. אך לא רבים משקיעים את זמנם בשטחים הטבעיים שסביב הגנים.

אזור רמת הנדיב בחלקו הדרומי של הכרמל, משופע באתרים מעניינים ובפריחה יוצאת דופן באביב.
סיפן התבואה בפרחיו הסגולים הוא רק אחד מעשרות המינים הפורחים כאן בין הסלעים והשיחים. המסלולים משולטים בצורה ברורה, ההליכה קלה ונוחה, בתוך אחו ירוק ופורח. בדוכן ליד הכניסה לגנים
ניתן לקבל דפי הנחייה למסלולים השונים. המלצה חמה: כדאי תמיד ללכת בשבילים הצרים והצדדיים שם רבים הפרחים ורב הירק, ולא בדרכי העפר המיועדות לרכב.

למנסור אל עקב: מהחנייה המרכזית נצא במסלול המסומן בצהוב, ונלך בינות לשלל פרחים עד לחניון החרובים. שני עצי חרוב גדולים שנותרו בודדים מיער עבר גדול. מכאן נמשיך לפי השילוט אל מנסור אל עקב (שומר המצוק) - חווה חקלאית קדומה מהתקופה הביזנטית. תצפית נהדרת מנקודה זו פורשת לעינינו את כל המישור בין כרמל לים.

נחזור מעט בשביל ונפנה בשביל היורד לאורך הרכס אל מערת כברה. מסלול יפהפה נוסף שראשיתו בחניית הרכב, הוא הירידה לעין צור ונקבות המים העתיקות. גם לכאן השביל מסומן היטב ומעוטר בשלל פרחים. היתרון הגדול של מסלולי רמת הנדיב- מכל נקודה אפשר לחזור לחניון אם מתעייפים, ואפשר להתחבר למסלול הבא ולהמשיך עוד ועוד.

סיפן התבואה - גאופיט בעל פקעת ממשפחת האירוסיים, צומח בבתה ובשדות ברוב חלקי הארץ. שמו ניתן לו בזכות עליו הזקופים, הדומים לסייף ארוכה. עד לאביב מתפתחים מהפקעת 3-4 עלים, מהם עולה עמוד תפרחת שגבהו כחצי מטר, הנושא 3 עד 12 פרחים. הפרחים נראים כפעמונים בורוד עז. סיפן התבואה מזכיר מאד את אחיו הסיפן התרבותי, אך עדין וחינני ממנו בהרבה.

(המסלולים נכתבו ע"י אייל וטל ברטוב.)

צימרים באזור

אולי תרצו ללון באזור
מטרו ספא מטרו ספא
סוויטות רומנטיות לזוגות בלבד רמת גן 053-8007761
סוויטת נופש הרודס הרצליה סוויטת נופש הרודס הרצליה
סוויטה יוקרתית ומפנקת במלון 5 כוכבים - הרודס הרצליה הרצליה 053-7429819
צימר מירון צימר מירון
אירוח באווירה ביתית במרכז של ישראל כפר סבא 053-9373430
סוויטת סימה - Sima Suite סוויטת סימה - Sima Suite
דירת אירוח מקסימה בעלת 2 חדרים לאירוח משפחות וזוגות עד 4 איש אשדוד 055-4316323
הצטרפו לקבוצת
ה-WhatsApp שלנו
למבצעים
שאסור לפספס