facebook instagram tiktok linkedin

נחל זוויתן תחתון עם נופים ומים מרעננים

חיפוש חדש לפי אזור

סינון לפי אזור

נקה

בחר אזור

+ -
רמת הגולן
writer כתיבה וצילום: יותם יעקובסון
נחל זוויתן תחתון מספק אופציה לטיול בין נופים בזלתיים, מים מרעננים, והמון נוף בצהוב ובירוק - בדרגת קושי סבירה בהחלט
עונה מומלצת:קיץ, חורף, אביב משך טיול:עד חצי יום
טיולי מים טיולים למשפחה טיולים לילדים מסלול מעגלי

הגעה לנחל זויתן:

מכביש 87, הנמתח צפונית לכנרת, מטפסים צפונה לפי השילוט המוביל ליהודיה. נקודת ההתחלה והסיום של המסלול הזה היא חניון יהודיה, המצוי מצפון לצומת יהודיה.

 צלם: איל שפירא

נקודת ההתחלה שלכם מהווה בסיס יציאה עבור מטיילים רבים, מאחר שמכאן יוצאים כמה וכמה מסלולים, חלקם אתגריים למדי. זהו למעשה הגולן במיטבו. בתחנת המידע הפועלת פה בשעות היום, תוכלו לקבל דפדפות עם רעיונות ומידע על טיולים נוספים, ואף להאריך את הטיול שלכם בזוויתן תחתון ולשלב בו גם את זוויתן עליון – עניין המתאים למטיבי לכת בלבד. כך או אחרת, אם בחרתם לערוך את המסלול הזה בקיץ – הקפידו לעשות זאת השכם בבוקר, ולא בימים חמים מדי. אופציה מעניינת היא ללון בחניון הלילה של יהודיה, ולהתעורר הישר אל הטיול. שתי חוויות בכרטיס אחד.

בכל מקרה, מסלול זוויתן תחתון מציע את המיטב של האזור עבור משפחות שלא מעוניינות "להיקרע" במסלול קשה מדי. הנחל עצמו, המתפתל לאורך של כ-16, זורם כל השנה בזכות מעיינות המזינים אותו בדרכו הארוכה. ככזה – הוא מהווה מוקד משיכה עבור רבים. זו אחת הסיבות שאנו ממליצים לערוך את המסלול הזה בימי חול או שישי בבוקר, כאשר מעטים הם המטיילים. אגב, סופו של הזוויתן הוא בנחל משושים, ואם יהיה לכם כוח לאחר הטיול, אתם מוזמנים לקפוץ ברכב אל בריכת המשושים המפורסמת, וליהנות משכשוך קר ומרענן.

מחניון יהודיה צועדים לפי השלטים אל המסלול שלכם, ומחפשים אחר סימון השבילים הירוק. תחילתו ביער יהודיה הדליל יחסית. הצעידה בו מונוטונית ונעימה, והיא מהווה הכנה לדבר הגדול שיקרה בקרוב. לאחר קצת יותר מחצי שעת הליכה, מגיעים אל מצוק אדיר, שמראשו תוכלו להבחין היטב בתוואי של נחל זוויתן, המתחתר מתחתיכם – והכל מנוקד בחורש ארץ-ישראלי יפה.

פיצול שבילים קרוב יבשר לכם לנטוש את השביל הירוק, ולעבור אל השביל האדום. כעבור כ-450 מטרים מגיעים אל מרפסת תצפית נוספת, וכעת עולים על סימון השבילים השחור (אין כמעט סיכוי שתתבלבלו - בזכות המפה המפורטת שמקבלים בכניסה לשמורה תוכלו להתמצא כאן היטב).

 צלם: איל שפירא

צימרים באזור

אולי תרצו ללון באזור
בקתות קסם בלבן בקתות קסם בלבן
בקתות עץ מפנקות עם בריכה פרטית לכל בקתה וסוויטה מרווחת אניעם 053-6114197
יובלים ספא ואירוח יובלים ספא ואירוח
לחיות את החלום אניעם 053-9367217
אירוח כפרי אצל תמי אירוח כפרי אצל תמי
מתחם אירוח כפרי למשפחות ולזוגות נאות גולן 053-9425807
וילה פנינה בגולן וילה פנינה בגולן
וילת נופש יוקרתית מאובזרת עם 5 חדרי שינה זוגיים ובריכה חד נס 050-8087542
הצטרפו לקבוצת
ה-WhatsApp שלנו
למבצעים
שאסור לפספס