facebook instagram tiktok linkedin

טיול אל שפך נחל שורק

חיפוש חדש לפי אזור

סינון לפי אזור

נקה

בחר אזור

+ -
מישור החוף
writer כתיבה וצילום: מערכת האתר
טיול לאורך נחל רגוע - המוקף דיונות חול, צבי ביצה ביישניים, פינות מחבוא אינטימיות וגם תצפית עוצרת נשימה על אחת מרצועות החוף היפות בארץ
עונה מומלצת:חורף, אביב, סתיו משך טיול:עד חצי יום
טיולים למשפחה טיולים לילדים טיולי שקיעה

הגעה אל שפך נחל שורק -

מכביש מספר 4 (וניתן גם מכבישים נוספים אחרים) חוברים אל כביש מספר 4311, המוביל אל קיבוץ פלמחים. כ-1.5 ק"מ קילומטרים לפני ההגעה לקיבוץ עצמו, מחפשים בצד שמאל (בגדתו הדרומית של הכביש) שלט המפנה אל "חורשת הצנחנים" ואל גן לאומי נחל רובין. פונים עם השלט ומחנים את הרכב. אם הגעתם אל הכניסה לקיבוץ, כנראה שפספסתם את הפנייה, ויש לחזור לאחור.

חורשת הצנחנים, שבליבה אתם כרגע עומדים, עלולה להטעות. בשבתות יפות היא הומה ועמוסה בהמוני חובבי פיקניק ומנגל. אבל אל תתנו לעומס הזה להטעות, כי המסלול עצמו, שמיד תגיעו אליו, יהיה הרבה פחות עמוס. אנשים רבים, כך מסתבר, מעדיפים פיקניק בטבע על פני הליכה בטבע. ואנחנו? אנחנו בקטע של שילוב.

 נחל סורק (צלם:איל שפירא)

צעדו מזרחה בחורשת האיקליפטוסים המוצלת, ובתוך כמה עשרות מטרים תגיעו את נחל שורק, היורד מאזור הרי ירושלים ובאזור זה מכין את עצמו להישפך אל הים. כעת אתם על הגדה הדרומית של הנחל, ועד לסוף הטיול שלכם הישארו עליה. הכי נוח, הכי פשוט. הולכים עד הים וחוזרים באותה הדרך.

לנחל שורק יצא מוניטין די מפוקפק, במיוחד בעבר הלא רחוק, בעת שחלקים נרחבים ממנו נחשבו מזוהמים במידה רבה. עם זאת, ב-20 השנים האחרונות נעשו בו פעולות שיקום רבות, וברובו המים כבר מסוגלים לקיים חיים. עם זאת, עדיין לא מומלץ לכם לטבול בו. בכל זאת - לא כל מה שטוב לצבי ביצה טוב גם עבורכם.

מעניין לגלות כי נחל שורק, שנקרא לפני שנים רבות גם נחל רובין, נחשב לאחד הארוכים בישראל. את נובע באזור רמאללה, ומתפתל לאורך של כ-70. הוא אף נזכר במקרא, בספר שופטים, כנחל הזורם לצד מקום מגוריה של דלילה.

כעת אתם ניצבים מול הנחל, שמים זורמים בו בכל ימות השנה, וזה הזמן שלכם לפנות שמאלה (מערבה), עם שביל מסומן היטב הצבוע בצבע שחור. המסלול כולו אמנם אינו מתאים לעגלות ילדים, אבל 700 המטרים הראשונים שלו סלולים, כך שמשפחות עם תינוקות בעגלה יכולות לדגום חלק מהטיול.

צימרים באזור

אולי תרצו ללון באזור
קולורס סוויטס קולורס סוויטס
מתחם סוויטות לזוגות במרחק נגיעה מטיילת נתניה נתניה 053-4567229
מיני האוס לילות יפו מיני האוס לילות יפו
יחידת אירוח זוגית לחופשה שקטה, אינטימית ומפנקת בלב יפו! תל אביב 053-6332393
מלון בוטיק אדווה מלון בוטיק אדווה
מלון בוטיק יוקרתי במרחק נגיעה מהים בית חרות 053-9384178
מלון מאייר האוס תל אביב מלון מאייר האוס תל אביב
מלון מפנק בלב תל אביב תל אביב
הצטרפו לקבוצת
ה-WhatsApp שלנו
למבצעים
שאסור לפספס