facebook instagram tiktok linkedin

מסלולי מדרגות בחיפה - מהכרמל לעיר התחתית

חיפוש חדש לפי אזור

סינון לפי אזור

נקה

בחר אזור

+ -
מחוז חיפה
writer כתיבה וצילום: אייל שפירא
מסתבר שיש ים של גרמי מדרגות היורדים מאזור הכרמל ועד למושבה הגרמנית בחיפה. לא מכירים? הנה ההזדמנות שלכם לחוש את העיר באופן בלתי אמצעי, ולגלות בה פינות לא מוכרות.
עונה מומלצת:כל העונות משך טיול:עד חצי יום
טיולים למשפחה טיולים לילדים טיול לילי טיול רומנטי טיולי שקיעה

הגעה: נקודת ההתחלה היא גרם המדגות "גדרה" (יש שילוט), המצוי ברחוב יפה נוף, ליד מלון קראו פלאזה (חפשו אחר מבנה מספר 111, שלצדו מופיע גרם המדרגות). נקודת הסיום היא בשדרות בן גוריון, אל מול חלקם התחתון של הגנים הבאהים. מנדקה זו, תוכלו לחזור לרכב במונית.

תופתעו, אבל חיפה היא הרבה יותר ממה שנראה לעין הבלתי מזוינת. למעשה, לא רבים יודעים כי בעיר רבת-הרבדים הזו מסתתרים כמה וכמה גרמי מדרגות (ארבעה, ליתר דיוק), היורדים מאזור הכרמל ועד לעיר התחתית, ואגב כך מספקים חוויה אורבנית נהדרת, מפתיעה וגדושה בנופים מרהיבים של מפרץ חיפה וצפון הארץ.

צלם: איל שפירא

צילום: אייל שפירא

אבל פני הכל, מילה לגבי הניווט. בעבר, שולטו היטב מסלולי המדרגות בחיפה, אך עם הזמן, היטשטשו כמה שלטים, אחרים נעלמו, וכיום יש צורך במפה, ואולי עדיף מכך: תוכנת ניווט סלולארית. מצד שני, אם נצמדים למסלול מוגדר מדי, מאבדים את חווית השיטוט האולטימטיבית. כי ללכת קצת לאיבוד, זהו חלק מהכיף. המלצה שלנו: חצי-חצי. תהיו מסודרים, אבל גם תזרמו עם הדרך. עוד מעט הכל יובן.

בכל מקרה, בעלי ברכיים חלשות יהיו היחידים שלא ייהנו ממסלול המדרגות הזה, שבו תפסעו על לא פחות מ-1100 מדרגות, בצורות שונות ומשונות. זהו טיול עירוני שזוכרים היטב, במיוחד אם על הדרך נקרים מפגשים מזדמנים מעניינים. זוהי גם הזדמנות לחוש את העיר מתוך עצמה. ממש כך.

מ"מדרגות גדרה", נקודת ההתחלה של המסלול, ניבטת חיפה במלוא תפארתה, כמו גם חופי הגליל המערבי ואזור הקריות. אם הגעתם בשעת ערב, הכל יתמלא בנקודות אור, כולל נמל חיפה המרשים, על אוניות הענק העוגנות בו.

גרם המדרגות הנעים הזה יכניס אתכם אל נופי טבע אורבני, בקטנה. זאת בזכות שיחים, עצים ופרחים השזורים לצדם ובהמשכם. ולצד גרם המדרגות הזה – כמו גם ליד אלו שיגיעו אחריו – בתי מגורים מסוגים שונים, אווירה שונה, רעשים שונים, אנרגיה שונה.

המדרגות חולפות ברחוב הנרייטה סולד ומגיעות אל סיומן ברחוב חשמונאים. פנייה קטנה שמאלה, והנה גרם המדרגות הבא מופיע: "גמלא". מדרגות אלו מסתיימות במהרה, בשדרות גולומב, ומובילות אל מדרגות "כורש", ולאחר מכן מדרגות "בוניאק". נשמע מסובך? כבר אמרנו – מפה או תוכנת ניווט, ואתם מסודרים. וגם בלי עזרים אלו – כמעט כל אחד יידע לכוון אתכם.

מדרגות "בוניאק" חולפות ליד החלק העליון של הגנים הבהאים , המואר באור יקרות בשעות הערב. משם ממשיכים לרחוב פועה הצנוע, ואל מדרגות "שיפרה". כאן האווירה שונה ובתי המידות של חלקו העליון של המסלול מתחלפים בבתים קטנים וצפופים יותר. כעת כבר תוכלו לשים לב כי גרמי המדרגות הללו שונים מאוד אלו מאלו – תוצאה של רנדומליות ותכנון ערוני בסגנון "טלאי על טלאי", בהתאם להתפחתו. 

צימרים באזור

אולי תרצו ללון באזור
ביץ׳ האוס - על הים ביץ׳ האוס - על הים
סוויטות חוף מפנקות עם ג'קוזי לזוגות בלבד חיפה 053-6659309
סי פלאזה חיפה סי פלאזה חיפה
מלון דירות משפחתי מול חוף הים של חיפה חיפה 053-9426307
מלון בוטיק - קולוני חיפה מלון בוטיק - קולוני חיפה
חוויה זוגית ומשפחתית בלב המושבה הגרמנית חיפה 053-6113078
יערות הכרמל ישרוטל יערות הכרמל ישרוטל
יערות הכרמל חיפה
הצטרפו לקבוצת
ה-WhatsApp שלנו
למבצעים
שאסור לפספס