חמישה מסלולי טיול עם ברכה

בפתחה של שנה חדשה ולקראת החגים, הבאים עלינו לטובה, זה הזמן לעשות חשבון נפש, לבחון את הציפיות שלנו לשנה הקרובה, לחשוף מאווים כמוסים ולקבוע יעדים חדשים. לקראת התהליך החגיגי- ריכזנו עבורכם המלצות על חמישה מסלולי טיול עם אווירה ייחודית, שתסייע לכם להתחיל את השנה החדשה ברגל ימין.

writer
רון שגב פינקלמן תאריך פרסום: 08/09/2014

יש משהו מיוחד באווירת החג, בראש השנה אנחנו מחדשים כוחות וכולנו תפילה לשנה החדשה, ביום כיפור מתכנסים בעמנו וחושבים על מה שהיה ועל הטעויות, שאולי עשינו, וסוכות זה הזמן להתכנס באווירה משפחתית, תחת סככה ולהוקיר זמן איכות עם היקרים לנו. את אווירת החג אפשר להרגיש בכל מקום, גם אנחנו לא ממש מגיעים לבית הכנסת או עורכים את החג כהלכתו. ובכל זאת אנחנו לוקחים אתכם למסלולי טיול, בהם לא תוכלו לפספס את אווירת החג!

על קברי צדיקים (צילום הראלה פרץ)

קבר רבי שמעון בר יוחאי בהר מירון

רבי שמעון בר יוחאי, או בכינויו הידוע רשב"י , תלמידו החרוץ של רבי עקיבא, תנא דור רביעי. סיפורו בקצרה- היה מתנגד חריף לשלטון הרומאי בארץ והטיף נגדו, בעקבות כך נדון למיתה ולכן ברח עם בנו אלעזר. הרב ובנו ירדו למחתרת ושהו במערה בפקיעין 12 שנה, שם לצדו תורה כל העת, רק כאשר קיסר רומא מת, יצאו מן המערה.

מדוע כדאי לבקר בקברו? כי מייחסים לתפילה על קברו סגולות מאגיות קסומות, בכל בקשה, בעיה או עניין. מספרים שבמקום שוררת אווירה מיוחדת עם נופך קוסמי שמאפשרת לכל אדם, באשר הוא, להשתחרר ממועקות, להתחזק ולייחל לפרנסה, בריאות, זיווג ועוד.

הערה חשובה: החג 'הרשמי' הוא ל"ג בעומר, ההילולה מתרחשת אז וגם טקס התספורת הראשונה של הילדים (זכרים). למרות זאת, דווקא בגלל שבל"ג בעומר אי אפשר לחוש אינטימיות ויש התקהלות רבה, מומלץ להגיע בשאר ימות השנה, להדליק נר ולבקש את המשאלות הכמוסות שבליבכם.

קברי צדיקים בטבריה

טבריה, 'עיר קברי הצדיקים' מציעה מגוון קברי צדיקים בצפון. בחרנו להציע לכם שלושה, כמובן שניתן לבקר רק באחד או יותר, לפי תחושותיכם.

האווירה המקדשת (צילום הראלה פרץ)

קבר רבי מאיר "בעל הנס" 

גם רבי מאיר היה תלמידו של רבי עקיבא ונחשב לגדולי התנאים. התוספת, המחייבת יש לומר, "בעל הנס" ניתנה לו בעקבות "הנס" שקרה לו בעת שנרדף ע"י חיילים רומאים, הם הוכו בסנוורים... קברו הוא מוקד עלייה לרגל ונהוג לתת צדקה ולומר מעל קברו " אלהא דמאיר ענני", מעשה זה מבטיח הגנה מפני כל רע.

מדוע כדאי להגיע לקברו? הגנה, שמירה, בריאות, מציאת אבדות והצלה. נהוג להדליק נר נשמה ולהשאיר פתק עם בקשה לרב.

קבר הרמב"ם

רבי משה בן מימון, נחשב לגדול הפוסקים ולפילוסוף מוערך מימי הביניים, רופא, חוקר, מדען ומנהיג.

מדוע כדאי להגיע לקברו? כי מייחסים לו סגולות לרפואה ובריאות, וגם לחכמה והצלחה בלימודים.

קבר רבי עקיבא

את רבי עקיבא , כמעט, ואין צורך להציג ('ואהבת לרעך כמוך' זה שלו...), שמדובר באחד מגדולי חכמי ישראל והתנאים לדורותינו. סיפורו מעניין ומתחיל ברועה צאן עני שתפנית חייו חלה, רק כשהיה בן 40 ולמד קרוא וכתוב, או אז נחשף לקריאת התורה והפך למופלג בה.

מדוע כדאי להגיע לקברו? מייחסים לביקור בקברו הצלחה בלימודים וחוכמה, אבל אפשר לבקש גם בקשות ומאווים אחרים. נהוג לבקר בקברו בערב יום כיפור (יום מותו), אך ניתן גם בשאר ימות השנה.

קבר האר"י הקדוש בצפת

רבי יצחק לוריא אשכנזי, היה בעל השפעה עצומה בעולם המיסטיקה היהודית, הוא פירש את ספר הזוהר ועשה מהפכה של ממש בקבלה.

המון מבקרים מגיעים בל"ג בעומר, אבל בכל ימות השנה הוא פתוח למבקרים אשר מגיעים כדי להתבשם מן האווירה המיוחדת, לשאוף כוחות ולהתחזק, לחשבון נפש מיסטי ולעורר את כל מה שקשור ברוח ונשמה. אידאלי לתקופה של התחזקות ושל חשבון נפש.

מדוע כדאי להגיע לקברו? חיזוק רוחני ונפשי, להבין מה זו תחושה מיסטית, להתחבר לעצמכם, לרוח ולנשמה וגם לשם בקשת גאולה.

מומלץ לשלב סיור ברחובות צפת העתיקה

סיור בצפת

אז לא חייבים לבקר בקברי צדיקים בשביל אווירה קדושה ומיוחדת...העיר צפת מאופיינת באווירה מיוחדת, רוחנית, קדושה ושלווה, פשוט יש לה את זה! בין סמטאותיה הצרות והישנות והרחובות הצפופים, אפשר לטייל וליהנות מכל רגע, אין צורך לתכנן, הדרך פשוט מובילה אתכם

אולי יעניין אתכם גם

מדורים