אוהבים לרכב? בסגנון המערב הפרוע

מוסיקת קאנטרי נעימה, סוסים מסורקים וחביבים, אוכף, מכנסי גי'נס וכוס מים קרים. זה כל מה שצריך עמ"נ לרכב סל סוס ולהרגיש בסגנון המערב הפרוע, אבל בישראל.

writer
יפעה מבטח |צילום:חוות ורד הגליל תאריך פרסום: 11/08/2010

למוזיקת הקאונטרי האמריקאית האמיתית התוודעתי בשהייה ארוכה בארצות הברית לפני מספר שנים, ולא זה ממש לא כלל שום בנג'ואים וקריאות הי-הא באמצע. היו שם יותר גיטרות עם נשמה ושירים המספרים את סיפורם של האנשים הפשוטים באמריקה, אלה שממש לא חיים בערים גדולות עם בניינים גורדי שחקים, אלא  בעיירות הקטנות עם בתי חווה וכנסיה רחוקה אליה מתקבצת כל הקהילה בימי ראשון. אלו היו שירים מלאי רגש , אהבות, קנאות ושמחות קטנות, על החיים הלא פשוטים של אותם אנשים.

לדמותו של הקאובוי הישראלי

האמת שלא הבנתי איך בישראל לא שומעים מוזיקת קאונטרי הרבה יותר. אחרי הכל גם אצלנו המציאות היא לא בדיוק קלה, ורובנו נפשנו שואפת למרחבים הפתוחים שנותרו במדינה ולאו דווקא לנוף העירוני של גוש דן. אכן, אין ספק כי סגנון החיים האמריקאי הפשוט הזה, שלצורך העניין נקרא לו סגנון הקאובויים, יכול בהחלט להתאים לישראלי והנה מספר אפשרויות לבדוק את זה מקרוב. כמה בילויים שיגרמו לכם להרגיש ממש כאילו קוראים לכם ג'ק או ג'יימס ואתם בעלי חווה בטקסס. רק לא לשכוח קצת מוזיקת קאונטרי אמיתית ברקע.

עצמאי בשטח

ראשית, כדי להרגיש קאובוי אמיתי צריך להתרחק מהעיר אל מקום שבו הם המרחבים הפתוחים ממשיכים ככל שהעין יכולה לראות. שם באמצע המרחבים האינסופיים יקים הקאובוי את ביתו, הלא הוא הוא חוותו. תאמינו או לא דווקא ישנן לא מעט חוות באמצע שומקום בארץ הזו שיכולות לתת לכם את תחושת ארץ הבראשית של הקאובוי. בשנים האחרונות חלק מחוות הבודדים גם החלו להפעיל צימרים ולארח אנשים ללילה. בחלקן גם אפשר לשמוע הסברים על פעילות החווה שבודאי יתבלו בעניין כל חופשה עם ילדים. חוות כרמי עבדת למשל היא מן החלוצות בתחום זה. למרות שחנה ואייל יזרעאלי, מקימיה דווקא קיבלו השראה דווקא ממדבריות אוסטרליה המקום שיצרו בהחלט מהווה תפאורה נכונה לקאובוי המתחיל והמתקדם. החווה היא חווה אקולוגית ובמקום ניתנות סדנאות מגוונות לקבוצות בכל הגילאים שבה מסבירים ומתנסים בפעילות החווה.     

חוות ורד הגליל

גם כאשר מצאתם את החווה המיועדת מהו קאובוי אמיתי ללא סוס טוב שיוביל אותו ממקום למקום וישמור עליו בדרך. רבות הן חוות הרכיבה בארץ אך אולי זו המאמצת מכולן את סגנון המערב הפרוע היא חוות ורד הגליל, הנמצאת מצפון לכנרת עם נוף מקסים לימה התכלכלה.
חוות ורג הגליל קיימת עוד משנות ה-60 והצוות הפועל בו צבר הרבה ניסיון במתן חוויית רכיבה גם לתיירים הלא מנוסים מבינינו. אפשר להרכיב פה טיול לכל הרכב של אנשים (יש לציין כי המקסימום הוא 14 איש) בזמן הנע בין 5 דקות מהנות לילד על פוני ועד לטיולים של יותר מיום הכוללים גם לינת שטח. בורד הגליל ישמחו גם לספק לכם "יום קאובוי עירוני" שבו בנוסף לרכיבה התנסות בטיפול בסוסים, ארוחות דשנות במסעדת הבוקרים האמריקאית שבשטח החווה, ולסיום התנסות במיני תעלולי בוקרים כזריקת לאסו וקליעת פרסות למטרה. כמובן שניתן להוריד ולהוסיף דברים כבקשתכם.  ניתן כמובן גם להישאר כאן לילה באחד מהצימרים המפנקים שבחווה וליהנות ממספר ימים באזור שופע האטרקציות.

הקאובוי רוכב על קיבתו

לבסוף אין לשכוח שאחד היתרונות בלהיות קאובוי אשר מזיע בעבודה קשה כל היום הוא האוכל המנחם והדשן שמחכה לך כשאתה לוקח הפסקה מרכיבה אל מול השקיעה. חוות ורד הגליל, כאמור, מציעה גם ארוחות בסגנון אמריקאי ולא רק לרוכבים מהוללים. תמצאו כאן בשרים, כולל סטייקים והמבורגרים שמתחייבים מן האווירה אך גם מנות עם נגיעות ישראליות ואופציות לצמחונים. ז'אנר מסעדות הבוקרים לא עוצר בורד הגליל. ברמת הגולן יש כמה מסעדות מוצלחות בסגנון . יש לציין את הפאב-מסעדה איסטון שנמצא גם הוא בלב חוות סוסים (אולם ללא אופציות לינה בתוכה ממש) במעלה גמלא. המשפחה שברשותה החווה יצרה בה פאב משפחתי וחמים שפתוח בסופי שבוע בלבד שעושים בו בשרים מצויינים לצד הבירה. המקום הפך לנקודת מפגש לתושבי האזור ומומלץ מאוד גם למבקרים.  טלפון ליצירת קשר-  054-5402650
      

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים