עוד בחיפה והכרמל: החג של החגים

הוא קצת נדחה (בעקבות האסון בכרמל) אך הוא כאן ובגדול. החג של כל החגים. חיפה כולה לובשת מדי חג באווירת הארועים הססגוניים כמו בכל שנה, אומנות, תרבות, ריקודים ועוד.

writer
יפעה מבטח צילום: יח"צ תאריך פרסום: 19/12/2010

שוב שמח בחיפה. בראש ובראשונה כי עברו להם הימים הקשים בהם ראו התושבים את הריאה הירוקה וממלכת הטבע העצומה, יערות הכרמל, עולים באש. גם הגשם ששימח את לב כולנו פינה את המקום בלב להתחדשות. אבל מה שצובע את חיפה בגווני אושר רבים בעת האחרונה הוא הפסטיבל המסורתי, פסטיבל "החג של החגים" שגם השנה מתקיים ומציע לכם המבקרים חוויה חיפאית צבעונית, מרגשת ומשתלמת. אז למה להגיע? מה לעשות ואת מה אסור לפספס? כל הפרטים מיד בהמשך.

מה, מי, מו?

פסטיבל "החג של החגים" הוא אחד הותיקים בנוף הישראלי וכבר שנים ארוכות מביא למטייל הישראלי את הרב-תרבותיות המעניינת של חיפה בחגיגה צבעונית שמפעילה את כל החושים. הוא מתקיים בכל שנה בסופי השבוע בסביבות דצמבר כאשר מטרתו הראשונית היא להציג את שלושת חגי החורף של שלושת הדתות המונותיאיסטיות אשר מוצאות את משכנן בחיפה – חנוכה היהודי, חג המולד הנוצרי ועיד אל אדחא המוסלמי. השנה, בגלל אירועי השריפה בכרמל ארועי החג נידחו מעט אך יתקיימו למשך כמה סופי שבוע (עד  ה 1 בינואר, כולל) כאשר סוף השבוע האחרון הוא גם זמנו של חג המולד שצפוי לצבוע את העיר בקולות וצלילים מעניינים אף יותר.
לאלו שרוצים לנצל את בואם לפסטיבל ללון בחיפה או באיזור, יוכלו למצוא אפשרויות רבים בבתי המלון, הצימרים היוקרתיים או האירוח הכפרי בסביבה.

היכרות כללית

כדי לפתוח כמו שצריך את סיורכם בחיפה הפסטיבלים כדי שתיקחו את אחד מני הסיורים הרבים המוצעים במסגרת הפסטיבל במחירים מאוד משתלמים. בין כל שאר הסיורים תוכלו לקחת סיור כללי בעיר חיפה ללא תשלום. הסיור יקח אתכם באוטובוס בן אתרים שונים בעיר כמו טיילת לואי, תצפית על הגנים הבהאיים, המושבה הגרמנית ואפילו "הגרנד קניון". האוטובוס מבצע גם עצירה בוואדי ניסנאס, מוקד ההתרחשות העיקרי של הפסטיבל, ומי שירצה יוכל לרדת שם (אך יחד עם זאת לא יוכל להמשיך בסיור באוטובוס).

עושים שוק

באשר לואדי עצמו מומלץ ביותר להצטרף לסיור אותו בנה גיל חובב בשם "תפדלו" אשר לוקח אתכם לכל אתרי האוכל הכי שווים בוואדי ניסנאס. תוכלו לסייר לכם בין הכנאפה והבקלאווה של ממתקי המזרח,הממולאים של אבו שקארה, הקפה של אראביקה, החמוצים של הוואדי, הגבינות של סואידאן ועוד ועוד. כל זאת באמצעות הספרון אותו הכין חובב בשפתו המיוחדת, באמצעות מפה וכמובן שלטי ה"תפדלו" שמופיעים בכל אתרי הסיור בכניסה, אתרים שגם מבטיחים הנחות למבקרים. את הערכה הכוללת את המדריך, המפה וסל מעוצב בו יוכלו המבקרים לצאת לקניות בתום הסיור – יהיה ניתן לרכוש לפני ההצטרפות לסיור היוצא בימי השישי בשעה 10:30 ממוזיאון חיפה. 

holiday spirit

כמובן שאסור לשכוח כי פסטיבל "החג של החגים" אמור גם להביא אלינו המבקרים את אווירות החגים השונות. חג המולד הקרב ובא מיוצג בפסטיבל בצורה הולכת וגוברת למשל באמצעות תערוכת עצי אשוח מקושטים על-ידי אמנים ניצבת בשדרת בן גוריון במושבה הגרמנית. במסגרת המודעות הסביבתית ההולכת וגדלה יש אפילו עץ אחד העשוי כולו מבקבוקים ממוחזרים. מלבד זאת כדאי גם לעצור ולשמוע אחד מן הקונצרטים הליטורגיים המוצעים בכנסיות במהלך החג שמציגים קולות מדהימים באקוסטיקה חלומית ואווירת חג אמיתי. גם שוק חג המולד ישמח לקבלכם עם ממתקים ויינות. חנוכה היהודי מצידו מיוצג בתערוכת סביבונים נוסטלגית ומצחיקה המציגה סביבונים מסורתיים לצד סביבונים מעשה ידיו של ערן גרבלר היוצר אותם בהשראת בית האח הגדול, ומשפטי "אמא פולנייה" למינהם.  

חגיגת אמנות בחוץ ובפנים

גם האמנות היא צד חשוב אם לא מרכזו של הפסטיבל. השנה התערוכה המרכזית המוצגת בואדי עוסקת בנושא השכנות ומציגה עבודות של אמנים ערבים והיהודים המתייחסים לנושא וגם לסביבת המיצג – קירות הואדי הישנים. העבודות במדיומים מגוונים והצפייה בה יכולה ונועדה להיות תוך כדי הסיור בואדי הססגוני. גם בבית הגפן יוצגו עבודות בנושא שכנות. לבד מזאת נזכיר כמובן כי כל המוזיאונים החיפאים: מוזיאון חיפה לאמנות, מוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית, המוזיאון הימי הלאומי מוזיאון המדע ועוד ועוד יהיו פתוחים למבקר במהלך ימי הפסטיבל ללא תשלום ויפעילו בתוכם סדנאות ופעילויות משל עצמם.
את כל הפרטים על הפעילויות הרבות בפסטיבל (שלא כולן צוינו כאן) כמו גם עדכונים לגבי שינויים בימי גשם

אולי יעניין אתכם גם

מדורים