דוניה רוסה: כי עין הוד מסעדה כזו

מה עוד צריך אומן מלבד נוף, שקט ושלווה? זוהי, כנראה, הסיבה להתמקמותם של אומנים רבים בבעין הוד. לזמן אין משמעות וכולם עסוקים ביצירת אומנות. אז מה הפלא שהאחים, אורי ודורון רוכפלייש, התאהבו מידית במקום והחליטו להקים את מסעדת דוניה רוסה הארגנטינאית, בלב ליבו של כפר האומנים הנ"ל?

writer
רון שגב פינקלמן תאריך פרסום: 15/08/2012

מסבתא באהבהמה עוד צריך אומן מלבד נוף מהמם, שקט מזמין ושלווה אינסופית? זוהי, כנראה, הסיבה להתמקמותם של אומנים רבים בפיסת גן העדן בעין הוד. לזמן אין משמעות, אף אחד לא ממהר לשום מקום וכולם עסוקים ביצירת אומנות. אז מה הפלא שהאחים, אורי ודורון רוכפלייש, התאהבו מידית במקום והחליטו להקים את מסעדת דוניה רוסה הארגנטינאית, בלב ליבו של כפר האומנים הנ"ל?

דוניה רוסה: האווירה 

מחווה לסבתא

צמד האחים מימש את חלומם ובשנת 2003 מסעדת 'דוניה רוסה' החלה לפעום, מאז חלף עשור והמבקרים הרבים ממשיכים לפקוד ללא הרף את דוניה רוסה, שצברה מוניטין רב והפכה לשם דבר בענף הקולינריה.  "הגענו לכפר האומנים בעין הוד ומיד ידענו שזה המקום שאנחנו רוצים להקים בו את המסעדה שלנו. זאת הייתה אהבה ממבט ראשון" מתארים אורי ודורון. הסועדים שמגיעים נהנים לטייל בכפר האומנים בעין הוד ולהתרשם מהגלריות הפרטיות של אמני הכפר, האמפיתיאטרון, הגלריה המרכזית ובה תצוגה הכוללת יצירות קרמיקה, אמנות פלסטית, תכשיטנות ועוד, וכמובן ממוזיאון ינקו דאדא. רבים מן המבקרים מגיעים מן הצימרים הרבים שבאזור חוף הכרמל וכאתנחתא מטיול בשפע האטרקציות המקומיות באזור. רובם גם שבים לבקר במסעדה האותנטית והטעימה. הסיפור המעניין של המקום נעוץ בסבתא דוניה רוסה, שעל שמה הוקם המקום. "דוניה רוסה דאגה לקבל אותנו אחרי הגן ובית הספר ולבשל לנו באהבה אוכל ארגנטינאי איכותי. המחווה לקרוא למסעדה על שמה, נראה לנו טבעי ביותר כיוון שדרכה התוודענו לעולם הקולינרי האיכותי של ארגנטינה", מוסיפים האחים לספר, ואכן השפעת הסבתא מורגשת היטב במסעדה היפה, את קירות המסעדה מעטרים תמונותיה ורשימות המתכונים המקוריים שלה מארגנטינה. 

 

מארגנטינה באהבה

הסיפור של דוניה רוסה מתחיל בארגנטינה של 1937, בין בואנוס איירס ללה פאמפס, שם מצאו מרכוס ורוסה רוכפלייש, שטח אדמה בן 6,000 דונם, שהיה שייך לברון הירש. הם התאהבו בחלקה קנו אותה ובנו בה חווה חקלאית שוקקת חיים. דון מרכוס היה מגדל ראשי בקר למטרות בשר וכן יבולי חיטה, בעוד שרוסה דאגה למשק הבית ואחזקת החווה. בחווה היו עשרות עובדים והיא דאגה להכין עבורם את האוכל.
הרוח החיה והמורשת נמצאים במסעדה כל העת והבשר הייחודי מגיע היישר מארגנטינה. לא תמצאו הרבה תבלינים במטבח הארגנטינאי, הצימצ'ורי הוא התבלין הכמעט יחידי שנוכח, כי כשהבשר טוב ואיכותי הוא לא צריך שומדבר. כך- ללא עזרים ובעזרת  גריל פחם ארגנטינאי, האחים רוכפלייש נוגעים בשפת המקור. הם מיישנים עוד קצת את הבשר כדיי ליצור התאמה לחיך הישראלי, אך שומרים על שורשיות מסורתית. מלבד אסאדו וכל חלקי הבשר האפשריים, מוצעים גם פירות ים ופסטות. מפתיע? לא בהכרח, מסתבר שלאורך רצועת החוף בארגנטינה יש קהילה נרחבת של מהגרים איטלקיים והשפעתם הקולינרית נתנה את אותותיה במטבח הארגנטינאי. לעוררות הטעמים ומצב הרוח- שפע יינות ארגנטינאים וישראליים.

צימצ'ורי, קברצ'ו לבן ואלפחורס

התפריט של דוניה רוסה מתחבר לאירופה של העולם הישן, אך אין זה אומר שלא תמצאו חידושים ומנות חדשניות ומעיזות כדוגמת פילה מנגו עם צנונית, ברוקולי, שעועית ירוקה. על המטבח אמון השף שגיא שטיינפלד, שמקפיד על מנות שורשיות במטבח של ימי הביניים הכולל גריל יציקת ברזל פחמים. הבישול נעשה אל מול הקהל וכשהכלים משקשקים והאוכל מתבשל הסינרגיה באוויר וההווי של מטבח כפרי ארגנטינאי יוצרים את האווירה הנכונה. האסאדו בדוניה רוסה נמשך כ 6 שעות ויש חשיבות גם לסוג העץ והפחמים שבהם עושים שימוש ולכן גם מוצרים אלו מיובאים היישר מהמקור- ארגנטינה. להשלמת החוויה ולהשארת טעם מתוק במיוחד מוגש תה ג'רבה בכלי מסורתי עם מטה בליווי אלפחורס האוונה (עוגיות), ריבת בטטה ועוד הפתעות ארגנטיניות מובחרות.

האווירה שאין לה מתחרים</div>
        <div id= לאתר הבית 053-9367209

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים