המדריך המקוצר לפיקניק מאושר

מי מאיתנו לא גדל על הפיקניק של יום שבת, פיקניק הוא אחד מעמודי התווך של תרבות הפנאי בישראל. כולנו אוהבים פיקניקים וחלקנו גם יודעים לארגן אותו כמו מבצע צבאי מוצלח ומי שלא, ייקבל עזרה

writer
איציק גרינוולד תאריך פרסום: 03/03/2010

אחרי שעשיתם אינספור טלפונים כדי לתאם שלכל החבר'ה, או לחילופין, הזוגות החברים, התאריך מתאים; הצלחתם למצוא את העסקה של החיים כשקניתם אצל ההוא עשר קילו בשר במחיר שאפילו הפרה הייתה מתביישת בו, יחד עם כמות פיתות שלא הייתה מביישת משפחה בדואית; ונסעתם שעתיים בערך, לא כולל עצירה של חצי שעה באליקים אם זה לצפון או בבאר שבע אם זה לדרום, שלא לדבר על כל העצירות לפיפי שעשיתם במידה ויש לכם ילדים; אחרי כ-ל זה, גיליתם ששכחתם גפרורים.

מצחיק? נסו עצוב.

קרה לי פעם. לא בהכרח עם כל הדברים האלה, אבל קרה, וזה היה מבאס שחבל על הזמן. לכן, במיוחד בשביל זה, קבלו בבקשה את המדריך השלם לפיקניק הארצישראלי המצוי, בחסות אתר וויקנד. 
או כפי שאני מעדיף לקרוא לו: כל מה שחשבתם שזכרתם לגבי הפיקניק - אבל לא.

ודאו מיקום

הטבע הוא יעד פופולארי מאוד על מרבית חובבי הפיקניקים באשר הם, שלא לדבר על בעלי מנגל שמתחרים ביניהם על יעדים מקוריים לנפנוף. עוד יותר פופולארי מזה הם חופי הרחצה שלחוף הים התיכון - ואני לא מדבר על אלו שבתל אביב.
ישנה בעיה אחת מרכזית: לא בכל המקומות האלה אפשר להדליק אש. ליתר דיוק - במרביתם אסור. נסו לברר, שנייה לפני שאתם קובעים עם כולם ומדליקים אותם שזה ה-מקום הכי שווה לפיקניק, אם באמת אפשר. אם זה בטבע - מול החברה להגנת הטבע, ואם זה בחוף הים - מול הרשות המקומית.

בדקו ציוד

אחרי שכבר מצאתם את המקום, בדקו שיש לכם את כל מה שדרוש בשביל שהפיקניק שלכם יהיה לא פחות ממושלם. אל תתביישו, ותעשו רשימה מלאה שתכלול את הדברים הכי קטנים, שתמיד שוכחים אותם: מציתים או גפרורים, פותחני קופסאות שימורים, קרח בשביל בקבוקי השתייה שלמרות הקרחומים הפכו חמים, מדליק פחמים + עיתונים להתחלת הבעירה, מכשיר לנפנוף מעל הבשר הנצלה על האש (או בשפה עממית יותר - נפנף), והכי חשוב: שקיות לאיסוף אשפה. אל תהיו זבלים ותשאירו לכלוך בטבע.

תאמו עם החבר'ה

למרות שכולנו יודעים למצוא מתוך שינה את המיקום המדויק של מצפה אבירים, חלק מאיתנו עדיין מתבלבל בין אפיקים (קיבוץ בצפון, קרוב לכנרת) לבין אופקים (יישוב בדרום, מיישובי עוטף עזה). כדי למנוע מבוכות בדקו עם כולם שהם יודעים לאן נוסעים ואיך מגיעים לשם הכי מהר. עדיף יותר לקבוע נקודת מפגש אחת מוכרת יותר (כמו צומת גלילות או באחת מהכניסות לאיילון דרום) שבה תיפגשו ואחד מכם, בדרך כלל בעל הג'י.פי.אס, יוביל את השיירה לחוף מבטחים.

בררו עוד על האזור

הארץ שלנו לא גדולה. בתכל'ס, אחרי שלוש שעות נסיעה רצופות בקצב סביר מתל אביב, ואתם כבר די קרובים למטולה. כך שבהנחה שיצאתם בבוקר בשעה 9:00, אם ברשותכם אעשה מתמטיקה פשוטה, סביבות השעה 15:00 כבר די יימאס לכם מכל הפיקניק.

יהיה חבל מאוד לא לנצל את היום, שגם ככה כבר שוריין לצורך הזה, ואת העובדה שנסעתם די רחוק ואתם נמצאים, סביר להניח, בסמוך למספר אטרקציות רבות בצפון וזה יכול להיות כל דבר: החל מפארק שעשועים ענק לילדים או גן חיות אקזוטיות, עבור בעתיקות ארכיאולוגיות או מוזיאון מקורי לחובבי הידע, וכלה בכל אטרקציה מדליקה אחרת - תאמינו לי שיש כאלה בשפע. כל שצריך הוא מעט תושייה, ועשר דקות מול האינטרנט.

טיפ אחרון לסיום

לסיום, אם בא לכם להתפנק - פנו גם את היום שלמחרת, בדקו על אפשרויות הצימרים באזור, וקחו לילה באחד מהם. ככה תוכלו לנצל הרבה יותר את החופשה ולפקוד כמה שיותר אטרקציות בלי לדאוג כל הזמן שמא תתקעו בפקקים של הערב בדרך חזרה הביתה.


 

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים