סושי ושוקולד:סדנאות למתחילים

היום כולם מחפשים סדנאות ועדיף שיהיה בהם גם כיבוד. אז למה לא למצוא סדנאות שעצם העניין הוא האוכל? ממתוק ועד מלוח מקל ועד לממש קשה, מברזיל ועד יפן. עכשיו גם בישראל. טרנד סדנאות האוכל.

writer
יפעה מבטח בתמונה:סושי בראקויה תאריך פרסום: 28/11/2010

הנה היום אני מתכוונת להתוודות על אחד מחטאי. לא אתכחש ואודה לפני הכל שהחטאים והמוזרויות שלי הם רבים רבים אולם בכל אופן החטא אליו אתייחס היום, חטא הבישול, הוא בעל מקום מיוחד עבורי. הוא נושא בחובו ניצוץ נהדר של תאווה, של הנאה וגם קצת של גאווה שמחפה על בזבוז הקלוריות ולכלוך המטבח אותם הוא גורם לי. אכן כן, לא תמיד היחסים עם הבישול הם קלים והמטבח שלי היה עד להרבה מפחי נפש ואף לעצבים קלים שהתבטאו לא פעם בדיבור של ממש כלפי המצרכים, בטונים שאולי לא היו כל-כך נעימים עבורם. אך בסופו של דבר כאשר תבשיל או קינוח מצליחים גם דברי שבח שמעו תבשילי ולא הייתה גאה בהם ממני. 

מבשלים ביחד

אז לאן לוקחים את כל האהבה הזאת? עד לא כל-כך מזמן הבשלנים החובבים היו סוליסטים באופיים ואת השיפור במלאכתם השיגו דרך עבודה קשה ומאומצת של ניסוי וטעייה במטבח הפרטי. אולם היום תכניות הטלוויזיה ובעיקר האינטרנט שיצר קהילות בשלנים שוקקות חיים, גרמו לאנשים להבין את החדווה שבבישול המשותף, כנראה שמבקשים מעוגה להתרומם בתנור בקבוצה יש לזה כוח מאגי מצטבר. על כל מקרה,על הרקע והבסיס הזה צמח לו טרנד סדנאות הבישול אשר הולך וצובר תאוצה. בסדנאות אפשר להתרועע עם בשלנים חובבים אחרים בדיוק כמותכם, להעשיר את הידע הקולינרי ובעיקר ללכלך מטבח שלא אתם צריכים לנקות! רוצים לדעת עוד? הישארו עימנו.

hands on

סדנת האוכל בראשיתה פשוט העבירה את תוכנית הטלוויזיה לפורום אינטימי. השף הנערץ הכין את האוכל בעמדת שף לפני תלמידיו תוך שהוא משבץ הגיגים ומיני טיפים. סדנאות מסוג זה עדיין קיימות בשווקינו אולם הן נדירות משהו. היום מה שהולך הן סדנאות מסוג hands on בה כל סדנאיסט ממוקם בעמדה ומבשל בעצמו את המנה עליה הסביר המורה. מועדון "אנינים" במושב חבצלת השרון הוא אחד מהמקומות האחרונים שעדיין מציע את שני סוגי הסדנאות כאשר הסוג הפרונטאלי מתאים למי שעדיין לא בא לו ללכלך את הידיים. המיקום של "אנינים" יש לומר הוא נעים ומרגיע, במיוחד גינת התבלינים הצמודה בה עורכים לעיתים סדנאות בר-בי-קיו או אסאדו. כמובן שבשתי הסדנאות האורחים טועמים מכל האוכל הנפלא שהם ו/או השף המורה הכינו. עוד פרטים על מועדון "אנינים" ניתן למצוא באתר האינטרנט שלהם.

בחור כארז

אולי מיתוס אחד שאותו צריך לשבור הוא לגבי המורים בסדנאות. שמות גדולים של שפים מפורסמים קשה למצוא בתחום הזה של סדנאות קוליניריה ואם כבר מוצאים אז כמובן שהמחיר עולה בהתאם. עם זאת, הסקרנות הורגת לפעמים לפגוש מישהו מיוחד ומוערך ועוד במסגרת אינטימית של סדנה. מפגש מיוחד כזה שבהחלט שווה את ההשקעה הם הסדנאות אותן מעביר ארז קומורובסקי בביתו שמצפה הגלילי מתת. החוויה כאן רחוקה מאוד מלהיות סטנדרטית וזאת בהתאם לכל הדברים אותם ניסה לעשות קומורובסקי אשף הלחם בחייו. הלימוד מתקיים ממש בתוך ביתו של קומורובסקי וחלקים גדולים מהסדנא מתבססים על אלתור לפי מה שהבוסתן מציע. יש שלפעמים קומורובסקי אף לוקח את אורחיו לשווקים ומלמד ממש במקום איך לבחור את העגבנייה הכי טובה. לסיכום אין ספק שסדנא כזו יכול לתבל כל חופשה בצימר בגליל. 

זהב שחור

מי מאיתנו לא מכיר את האנשים שיעדיפו בכל ארוחה שלא תהיה לדלג לקינוח? יכול להיות שאפילו אתם כאלה ואם ככה מצויין, כי הנה סדנא שתאפשר לכם לאכול רק מתוק מן ההתחלה ועד הסוף. גם כאן הסדנה מתקיימת באזור תיירות ונופש – קיבוץ עין זיוון שברמת הגולן שם שוכן מפעל השוקולד המתוק של "דה קרינה". קרינה צ'פלינסקי, דור שלישי למשפחת יצרני שוקולד מארגנטינה מעבירה במפעלה סדנאות מתוקות לילדים ולמבוגרים בהם כולם מתלכלכים בזהב השחור ומלקקים את האצבעות. הילדים זוכים לקשט שוקלד במגוון הפתעות טעימות וצבעוניות ואילו המבוגרים מתמחים בהכנת טרפלים ולומדים כיצד להעשיר את השוקולד ביין. לאחר הסדנה והטעימות אפשר גם להתרגע בבית הקפה הצמוד ולהמשיך לטיול באזור או למנוחה בצימר. 

מיפן באהבה

במושב עין הבשור שבנגב, ניצבים להם צימרים בסגנון יפני, ראקויה שמם. הצימרים מעוצבים בסגנון הפאנג שוואי ומיד עם בואכם תוכלו להרגיש ביפן. האנרגיות זורמות מכל קיר וחפץ ואפילו תוכלו לקבל בזמן שהותכם סדנת טאי צ'י להירגעות הגוף והנפש או סדנה להכנת סושי איתו תתענגו במהלך החופשה וכמובן תוכלו להכין לאחר מכן גם בבית.

 

אולי יעניין אתכם גם

מדורים