עשרת הדיברות לטיול משפחתי

יש את אלה שאורזים את התיק ויוצאים לטיול ספונטני ויש כאלה שצריכים להתכונן נפשית לפני היציאה מהבית. אז למי שבאמת זקוק, הנה לכם עשרת הדיברות שיעזרו לכם להכניס את הטיול למסגרת

writer
רון שגב-פינקלמן תאריך פרסום: 15/09/2011

תכננתם טיול משפחתי, העמסתם את הציוד וציפיתם להנאה מרובה (בדיוק כמו שהבטיחו בחברה להגנת הטבע). כבר בדרך הבנתם שזה לא ממש הולך כמו שציפיתם... הילדים מאחור רבו, שכחתם את המוצץ של ה'קטן' בבית והפקקים בדרך התישו אתכם.

מסתבר שלהכנה לטיול משפחתי יש משקל משמעותי בהנאה ממנו..., בדיוק בגלל זה, הכנו עבורכם את רשימת ה'עשה ואל תעשה' לקראת הטיול המשפחתי הבא שלכם- שהפעם יהיה מוצלח!

1. בחרו מסלול שמתאים למשפחה שלכם

מסלולים רבים מופיעים תחת קטגוריה 'טיולים משפחתיים', למרות זאת לא כל טיול שמופיע בקטגוריה זו מתאים בהכרח למשפחה שלכם. ישנן דרגות קושי שונות של מסלולים ומאוד יכול להיות שטיול שמתאים למשפחה "מטיבת לכת", לא יתאים לכם.

בדקו היטב את התאמת סוג הטיול, טיול מים, טיול שטח ודרגת הקושי של המסלול, את האזור- האם האזור בו מתקיים הטיול אהוב עליכם? האם המסלול כולל טבילה במים להתרעננות או לאו ובקיצור בדקו לעומק שאופי הטיול תואם את אופי משפחתכם...

2. אל תבחרו בשכנה המעצבנת כשותפה

פרטנרים לטיול משפחות משפיע בהכרח על ההנאה שכולכם תפיקו ממנו, לכן כשאתם מציעים לחברים שלכם להצטרף או להורים של החבר הכי טוב של הבן שלכם מהגן- זכרו: יש לחשוב היטב האם כל הילדים ימצאו עניין בשותפים המיועדים? האם אופי הבילוי המועדף עליהם תואם את שלכם? האם יש בסיס משותף בין המשפחות שיאפשרו הנאה משותפת בטיול? לאחר שוידאתם שהשותפים מתאימים, אל תשכחו לתאם ביניכם מי מביא מה? ואיזה ציוד כדאי לקחת.

3. לא (תמיד) כדאי להסתמך על החושים...

יכול להיות שהחושים שלכם מצוינים ואתם ממש טובים בכיוונים, אבל בכל זאת לא כדאי להסתבך בדרך, בייחוד לא עם הילדים... ולכן לימדו את המסלול וקחו עימכם מפה מפורטת או gps (שאותו אתם יודעים להפעיל) כמו כן, הכינו דרכים חלופיות לאתר וזאת למקרה שידווח בדרך על תאונות (חלילה) או עומסים שונים. אה כן, וכדאי גם להקשיב בדרך לרדיו שמתעדכן בדיווחי תנועה.

 

                                                     

4. לא לקחת ילדים עייפים וחולים

דאגו שהילדים ישנו בשעה סבירה ערב קודם כדי שיהיה להם כוח ומרץ בטיול ולא תאלצו לסחוב אותם על הידיים חצי טיול או לשכנע אותם לצעוד 'רק עוד קצת'. בשום אופן, אבל בשום אופן- אל תיקחו ילדים חולים- גם לא בתחילתה של מחלה וכשאתם לא ממש בטוחים אם הם 'תפסו משהו' או לא. עדיף לוותר ולדחות מאשר לאמלל ילד שלא חש בטוב.

5. משחקים גם בדרך

בדרך לטיול, על מנת לשמור על שפיות, שחקו משחקים משותפים באוטו (הנהג/ה לא משתתף!). אפשר לשחר במשחקי חברה שונים כדוגמת: שבע בום, כן לא שחור לבן, ספירת מכוניות בצבע x בדרך, סיפור בהמשכים (כל אחד תורם משפט לסיפור בהמשכים). זאת גם הזדמנות נהדרת להתעדכן בשבוע שחלף ובחוויותיו ולכן אפשר לשחק גם ב'קוצים ושושנים'- משחק שבו כל אחד מבני המשפחה מספר על ה'קוץ' (הדבר הלא נעים) שלו השבוע ועל ה'שושנה' (הדבר הטוב) שלו השבוע ולדבר על כך.

6. כפכפי אצבע זה מגניב, אבל לא הפעם

לטיול לא נוסעים עם כפכפים וגם לא עם שום נעליים לא נוחות לטיול! הקפידו לצייד את כל בני הבית בנעלי הליכה סגורות או סנדלי הליכה (כאלו שמיועדות לטיולים), אם יש במסלול שלכם נחלים או קטעי 'התרעננות' הקפידו לקחת גם נעלים מתאימות לקטע זה.

7. הכינו 'תיק טיולים'

אם אתם אוהבים לטייל ומתכוננים להמשיך ולערוך מסלולים כאלו ואחרים בזמן הקרוב, אני ממליצה לכם להכין 'תיק טיולים' קבוע ובו האביזרים ההכרחיים הקבועים לכל טיול וביניהם: כלים חד פעמיים (כולל סכו"ם, כוסות וצלחות), פותחן שימורים, מפה חד פעמית, שקית אשפה גדולה, כד

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים