לא לפחד מהחום: מדוושים בנגב

יותר חם אבל פחות לחות, יותר מרחבים ופחות עומסים, כל היתרונות של רכיבה במסלולי האופניים הפזורים באיזור הנגב. רק תבחרו: סינגל או עם כל המשפחה

writer
טל גולדמן תאריך פרסום: 26/01/2020

עוד מעט מגיע הקיץ, ויחד איתו יבואו טמפרטורות גבוהות, אחוזי לחות מטורפים, שמש קופחת והרבה חום ארצישראלי מוכר וסוחט. למה שלא תנצלו את מזג האוויר הנוח בינתיים ותצאו לטיול אופניים בדרום, כל עוד מזג האוויר מאפשר את זה? ריכזנו עבורם חמישה מסלולים מומלצים במיוחד לטיולי אופניים בנגב

סינגל: שביל החרוב 

שביל החרוב הוא שביל מסומן המיועד לאופניים שמתחיל בחנת הדלק של שדה בוקר ומסתיים בכניסה לקיבוץ משאבי שדה. השביל אינו מעגלי ומורכב בעיקר מדרכי עפר. מאחר והדרך אינה מישורית ניתן לווסת את רמת הקושי של המסלול על פי כיוון הנסיעה. לרכיבה קלה יותר כדאי להתחיל בשדה בוקר ולנסוע בירידה לעבר משאבי שדה. השביל היפה והמדברי עובר במספר נקודות תצפית יפהפיות שבהחלט מצדיקות את הנסיעה גם עבור מי שאינו חובב טיולי אופניים מושבע כגון נקודת התצפית מעל שמורת הטבע של החלמוניות ברכס בוקר, ערוץ הנחל היפהפה של נחל הימן מאחורי קיבוץ טללים ובור המים העתיק הסמוך וכמובן - עץ החרוב הייחודי שהעניק למסלול את שמו ונמצא קרוב לכביש 40.

אורך המסלול: כ-20 ק"מ
משך הרכיבה: שעתיים עד שלוש שעות.
רמת הקושי: בינוני
המסלול מתאים לרוכבים: מיומנים
עונה מומלצת לטיול: שלוש עונות (קיץ ביציאה מוקדמת)

סינגל: רכס חלוקים   

השביל היפהפה נפתח בחניון הרועה מול קיבוץ שדה בוקר. השביל עובר באתרי נוף ומורשת יפים ומיוחדים כגון מדרשת בן גוריון, הכפר החקלאי מהתקופה הביזנטית חורבה, נחל נוקד המפורסם הודות לעץ השיטה העתיק שמוזכר במפות בריטיות קדומות, נקודות תצפית מרשימות ועוד.
המסלול הינו לא פשוט ומכיל קטעי רכיבה הכוללים מדרגות סלע גבוהות באופן יחסי, עליות, נחלים ועוד.
אורך המסלול: כ-25 ק"מ
משך הרכיבה: 3-5  שעות.
רמת הקושי המסלול מתאים לרוכבים: מיומנים
עונה מומלצת למסלול הטיול: שלוש עונות ובקיץ ביציאה מוקדמת בלב

רכיבה במרחבי הנגב  צילום: גיאופן

למשפחות:  שדה צין

המסלול המעגלי נפתח ומסתיים בשער המזרחי של מדרשת בן גוריון. בתחילת המסלול יש לעקוב אחר סימון השבילים האדום שיוביל אותנו בדרכים מישוריות ונוחות לרכיבה עם אתרים כמו מנחת המטוסים שהקים דוד בן גוריון, מיצד צין הרומי והעתיק ששמר על דרך הבשמים שעברה באזור, גבעת הפסלים שעליה נמצא פסלו של עזרא אוריון ונקודות תצפית מרהיבות. בדרך חזרה כדאי לעקוב אחר הסימון הירוק שיוביל אותנו חזרה לעבר המדרשה דרך רכיבה מדהימה על ספת המצוק והטיילת המדברית.

משך הרכיבה: עד שעתיים
רמת הקושי: קל ביותר – מתאים לכל רוכב עצמאי , משפחות, ניתן לרכוב עם כיסאות תינוק ונגררים.
עונה מומלצת לטיול: כל השנה, בקיץ בשעות המותאמות לרכיבה.

שדה צין  צילום:גיאופן

למשפחות: שביל הטרסות 

מסלול יפהפה ומעגלי היוצר מחניון הרועה לכיוון דרום. לאורך השביל ניתן לראות את אזורי המחקר של האוניברסיטה העברית שחקרו את החקלאות המדברית באזור. השביל מלווה בנוף מדברי קסום ואופייני לאזור עם רכס חלוקים, אגן נחל הבשור, חורשות עצים, סכר המים הגדול שנכנע לשיטפונות - סכר בוקר ועוד.
אורך המסלול: כ – 9 ק"מ.
משך הרכיבה: כ- 3 שעות
רמת קושי: קל- בינוני, מתאים למשפחות.
עונה מומלצת לטיול: בכל עונות השנה, בקיץ בהתאם לעונות המתאימות לרכיבה

למשפחות: אזור ניצנה 

באזור ניצנה יש מספר שבילי אופניים קלים ומעגליים הסובבים את תל ניצנה, חמוקי ניצנה, מצפור בר לב ועוד. השבילים מורכבים ברובם מדרכי עפר מישוריות ונוחות לרכיבה. שביל הטעימות - מסומן באדום במפה, סובב תל ניצנה - מסומן בירוק כהה, שביל חמוקי ניצנה - מסומן בירוק בהיר במפה.
השבילים מבוססים על השטחים החקלאיים של פתחת ניצנה ובנויים באון כזה המאפשר לעשות כל מסלול בנפרד או למי שמעוניין בקצת יותר אתגר- את שלושתם ברצף.
אורך המסלול: כ &ndash

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים