הפסטיבלים של צפת 2022

עבור כל המתעניינים ביעד מעניין, יפה, נעים ופסטוראלי לחופשה זוגית או משפחתית בצפון הארץ נרצה להמליץ בחום על חופשה בצימרים בצפת ובסביבתה. אחד האזורים העשירים ביותר מבחינה ההיסטוריה, המסורת וכן הפסטיבלים המרנינים והמקוריים שמתחרשים בה בתקופת הקיץ ומושכים חובבי מוזיקה ביזארית מכל רחבי האר.

writer
מערכת האתר תאריך פרסום: 27/06/2022

סמטאות צפת 

בעוד רבים מתושבי הארץ המתגוררים במרכז או בדרום אינם מכירים טוב במיוחד את אזור הצפון וספציפית את אזור צפת והר מירון, רבים מהם המגיעים לנופשים בסביבה שמחים לגלות אזור מרתק ומלא עניין מסוגים שונים אשר גם מציע כמה מהנופים ופיסות הטבע היפות והמרהיבות ביותר בארץ כולה. מעבר למוקדי התיירות הקבועים, מדי שנה בעונת הקיץ מתקיימים בצפת פסטיבלים מיוחדים ששמים דגש על מסורות יהודיות. 

פסטיבל הלאדינו ה4 בצפת 2022

בתחילת חודש יולי העיר צפת בירת הגליל, תחזור לשורשיה כמוקד הלאדינו ומוזיקת הנשמה היהודית. תפקיד זה יחגג במסגרת 2 פסטיבלים, פסטיל הלאדינו שיתקיים בין התאריכים 5.7-7.7, סמטאות העיר העתיקה יתקשטו באווירת לאדינו קסומה של המאה ה16 ובטיול בין סמטאות העיר תתקלו בנגני רחוב אותנטים, רקדנים מסורתיים ודוכני מזון ייעודים שיוקמו במיוחד לכבוד הפסטיבל. בין האמנים שישתתפו: רותם כהן, יהורם גאון, לאה שבת, התזמורת האנדלוסית במופע עם שלמה יידוב ומור קרבסאי, ועוד אומנים רבים אחרים. כל המופעים הינם חינם ובכניסה חופשית. 

פסטיבל הכליזמרים בצפת 2022

פסטיבל הכלייזמרים בצפת הינו גולת כותרת ומוקד עלייה לרגל של חובבי המוזיקה היהודית, והוא נחגג באופן מסורתי בחודשי הקיץ בכל שנה כבר החל משנת 1988, השנה הפסטיבל יתקיים בין התאריכים 9-11 לחודש אוגוסט . גם השנה הפסטיבל מתקיים בחוצות צפת ומוזיקת הנשמה היהודית מושכת אלפי צופים ותיירים. הפסטיבל נמשך שלושה ימים ובמשך ימים אלו מתקיימים למעלה מופעים וקונצרטים בביצוע למעלה מ90 אמנים ולהקות מישראל ומחו"ל אשר כל אחד תורם את גוונו הייחודי לפסטיבל. מידע מלא אודות לוח הזמנים מיקום הבמותמ ועוד תוכלו למצוא באתר הפסטיבל. 

צפת בלילה

אומנות, היסטוריה, מסורת יהודית, טבע במיטבו ועוד – מוקדי עניין בצפת והסביבה

למגוון האופציות השונות בכל הנוגע לסוגי מקומות אירוח שונים ובפרט צימרים בצפת שבהם ניתן לשהות במהלך חופשה בצפת וסביבתה נגיע בהמשך, אך בינתיים נתעכב על ריבוי מוקדי העניין המרתקים שניתן למצוא בסביבתה של צפת, אלו אשר יכולים למלא חופשה של יום, סוף שבוע, שבוע או יותר, ללא בעיה מיוחדת.

צפת ידועה ביותר בין השאר בזכות ההיסטוריה היהודית העתיקה והמרשימה של האזור כולו, החל מהרובע היהודי בצפת והמבנים העתיקים והמרשימים שניתן למצוא בסביבה כולה ועד לקברי צדיקים ידועים רבים השוכנים בקרבת מקום. בנסיעה של כמה דקות ממרכז צפת ניתן להגיע למספר רב של קברי צדיקים או נקודות המציינות ומשמרות את זכרו של צדיק היסטורי זה או אחר, מה שמהווה כמובן יעד מלא משמעות ועניין עבור המתעניינים בדת ובהיסטוריה היהודית, אך גם מציע לא מעט עניין היסטורי ותרבותי גם עבור מי שאינו מתעניין ספציפית בדת היהודית וגם כמובן עבור תיירים אשר אינם יהודים כלל. למעשה, צפת עצמה מציגה שילוב יחסית נדיר ומעורר השראה של היסטוריה, תרבות ומסורת יהודית עשירה ועתיקה לבין מקום יישוב מודרני השוכן בלב צפון הארץ ומהווה מוקד מוניציפאלי עבור רבים מתושבי האזור, עבורם מהווה צפת את העיר הגדולה המרכזית בסביבתם. מבחינות רבות זוהי עיר מודרנית "עדכנית" המתאפיינת בנופח היסטורי יהודי מרשים.

 

צפת העתיקה

מלבד לרובע היהודי העתיק, קברי צדיקים ושאר מוקדי היסטוריה ותרבות יהודיים ידועים ומרשימים בסביבתה, ניתן למצוא בצפת גם לא מעט מוקדי משיכה ועניין אשר אינם בהכרח קשורים אך ורק ליהדות, אלא לאווירה האומנותית והיצירתית השופעת שניתן לחוש בעיר. קרית האומנים של צפת היא דוגמה מושלמת לאזור שכזה, בו ניתן למצוא מגוון גלריות וסדנאות יצירה שונות, תערוכות ואומנים מקומיים שחיים ויוצרים בסביבה הפסטוראלית והמיוחדת של צפת, המשלבת כאמור בין הטבע היפה ביותר בארץ לבין היסטוריה יהודית עתיקה ומפוארת. 

בית האומנים בצפת

 

וזה מביא אותנו למוקד משיכה משמעותי נוסף המאפיין את סביבת צפת, ולדעת רבים מהווה את האטרקציה המשמעותית והמעניינת ביותר בסביבה. הכוונה היא לחיק הטבע המרהיב המאפיין את אזור צפת – אחת הערים הגבוהות בארץ השוכנת בסמוך להר מירון המרשים כל כך – ההר השני בגובהו בארץ כולה. מרבית הבתים והבניינים של צפת בנויים מאבן המעניקה להם נופח גלילי/תנכי מרשים ביותר, אך מיד מעבר לשכונות ניתן למצוא חורשות ויערות, חורש ים תיכוני המכסה את הסביבה כולה ונוף מרהיב לכיוונים שונים, החל מהגולן והחרמון ועד לכיוון ים תיכון. יער ביריה, למשל (היער הנטוע הגדול ביותר בצפון) מכיל כמה מסלולים יפיפיים ומהנים במיוחד המתאימים לכל המשפחה, ומסלולי טיול מרהיבים נוספים לא חסר במקומות נוספים רבים בסביבת צפת. גם אינספור אפשרויות נוספות זמינות עבור סיורים וטיולים ברכב וברגל, בגליל המערבי ובסביבת מירון. בקיצור, בכל הרכב שאתם מגיעים לחופשה בצימר בצפת, תוכלו למצוא ללא כל בעיה אינספור מסלולים ומקומות מומלצים לטיולים, כולל כאלו עם אטרקציות המותאמים למשפחות עם ילדים בכל הגילאים.

 

נוף בצפת צולם מבית האומנים בצפת

חופשה בצימרים בצפת – מה חשוב לוודא לפני שסוגרים?

לאחר שהבנו מעט יותר לעומק כמה מסוגי האטרקציות ומוקדי העניין והמשיכה העיקריים של צפת וסביבתה, כמה מילים גם על אפשרויות האירוח באזור – 

בצפת ניתן למצוא מגוון רחב ביותר של צימרים, מכל הקטגוריות ועבור כל סוגי החופשות (חופשה זוגית, משפחתית, עבור משפחה מורחב או כמה משפחות יחדיו וכו'). מלבד לצימרים בצפת עצמה ניתן למצוא גם לא מעט צימרים ווילות להשכרה ביישובים קטנים שונים בסביבתה של צפת, כמו גם בשכונות שונות של העיר, דוגמת וילות בחד נס (יישוב קטן השוכן קרוב לצפת) או צימרים בנוף כינרת (שכונה של צפת המשקיפה אל הכינרת). כלומר, כמות ומגוון האפשרויות בכל הנוגע למקומות אירוח וצימרים בצפת וסביבתה היא עצומה, כך ששווה לחפש טוב עד שתמצאו בדיוק את מה שמתאים ביותר עבור החופשה שלכם. 

עבור מי שמחפש אחר צימרים בצפת לשומרי כשרות ושומרי שבת, חשוב לוודא בדיוק את הפרטים מבעוד מועד עם בעל הצימר, לפני שמסכמים וסוגרים איתו. בצפת וסביבתה ניתן למצוא כאמור הרבה מאוד צימרים ומקומות אירוח המותאמים לאוכלוסיה דתית או שומרת מסורת, אך חשוב לוודא זאת מבעוד מועד. 

 

 

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים