אגמון החולה: גן העדן המלאכותי

אגמון החולה הוא בין האתרים היפים והמיוחדים ביותר בעולם, שמציע הצצה מיוחדת באלפי ציפורים, צמחייה ייחודית ועוד. בחודש הקרוב יתרחשו שני אירועים מיוחדים: מרוץ העגור ופסטיבל 'חורף של ציפורים', הפרטים לפניכם.

writer
רון שגב פינקלמן תאריך פרסום: 19/11/2014

גן העדן האקולוגי נמצא באגמון החולה, שבעמק החולה ומזמין אליו אלפי ציפורים נודדות מהעולם. הפארק הגדול מציע תנאים אידיאלים לציפורים אלו, ומתבצעים בו סיורים מהנים ומרתקים באמצעות אופניים, עגלת מסתור, רכבים חשמליים וברגל...

הציפורים... (התמונה באדיבות קק"ל)

אגמון החולה - מה תראו שם?

סיורים מתרחשים כל העת, אך בתיאום מראש, אופיים משתנה בהתאם לעונה בה תגיעו, אך תמיד יש מה לראות בפארק התיירות, אגמון החולה. אתר הצפרות מציג 'טבע ללא מחיצות' והצצה לעולמן הקסום של הציפורים הנודדות, המקננות והמחזרות וגם לבעלי החיים והצמחייה שבאתר.

את היופי ניתן לחוות על ידי רכיבה על אופניים, במסלול מעגלי (כ 8 ק"מ) הכולל בוסתנים, חורשות ושלושה מצפורים. דרך אחרת לחוות את הטבע, היא להצטרף לסיור מודרך בעגלת מסתור רתומה לטרקטור, ולהגיע הכי קרוב שאפשר ללהקות העגורים וציפורים אחרות.

בתחנת הטיבוע תוכלו לגלות על חקר הציפורים שמתבצעת, להכיר ציפורים חדשות ולהביט בציפורים ממרחק נגיעה. הסיורים המיוחדים במקום מהווים אטרקציה חווייתית בלתי נשכחת. הם נעשים בזריחה, בדיוק כשהטבע מתעורר לחיים... סיור מקביל ומרתק לא פחות הוא סיור הלילה, שמאפשר הצצה לחיי חתולי הביצות, תנשומות וטורפי הלילה. בנוסף נערכת תצפית על עטלפי הפירות, תצפית כוכבים וגם...קומזיץ, תחת כיפת השמיים.

השבילים שמקיפים את הפארק (התמונה באדיבות קק"ל)

קצת על הגן הבוטני אגמון החולה ועל רפסודות הקינון

הגן הבוטני באגמון החולה משתרע על שטח של 30 דונם, בגן: בריכות ותעלות, שבילים וגשרים וצמחים ועצים. מטרת הגן הבוטני היא להחזיר, לשקם ולשמר את הצמחייה הייחודית שהייתה בביצת החולה. את הצמחים, שהפכו לנדירים מאד, אתם המטיילים מוזמנים לראות וליהנות מפריחתם של הנימפיאה הלבנה, הנופר הצהוב, הבוציץ הסוככני ועוד.

תוספת מרנינה בפארק, היא רפסודת קינון ציפורי המים (שחפיות, תמירונים וברווזים למיניהם). הרפסודה הותאמה לצרכי הציפורים, כוללת  אזורי צל, בריכת שכשוך, הגנה מפני הטורפים ועוד. הרפסודה ממוקמת באזורים בטוחים לציפורים, כשקהל המבקרים יכול לצפות בקינון וכן בגידול הצאצאים.

מרוץ העגור ה – 4 באגמון החולה

המרוץ, אשר יתרחש ביום שישי, 28.11, יכלול שלושה מקצים: מקצה העגור – 21.1  ק"מ - חצי מרתון תחרותי, מקצה הדוכיפת – 10 ק"מ תחרותי, מקצה הפשוש – 5 ק"מ עממי. מטרת המרוץ היא לקדם את הצפרות בישראל וכן לשמרם. המרוץ מתקיים בעונת החורף, כדי לאפשר לרצים להיחשף למאות אלפי ציפורים שנמצאות בעונה זו, ולעשרות אלפי עגורים.

מסלול הריצה, הוא סלול ונוח וחווית הריצה היא קסומה במיוחד, לאור הנוף עוצר הנשימה. המרוץ נערך בשיתוף עם צה"ל ולכן משתתפים בו גם חיילי צה"ל ומפקדים מיחידות לוחמות וכן רצים מירדן. המרוץ הוא בתשלום וכל ההכנסות ממנו ישמשו לפרויקט שימור העגורים.

מחזה מרהיב במיוחד (צילום תומאס קרומנאקר) 

פסטיבל 'חורף של ציפורים' אגמון החולה

הפסטיבל מתחיל ב- 28.11 ומסתיים ב- 24.12, וזוהי השנה החמישית להתרחשותו. אירוע ההזנקה של הפסטיבל יפתח עם מרוץ העגור ויימשך עד ה-24.12. במסגרת הפסטיבל ייערכו אירועים שונים בסימן הציפורים הנודדות בתקופת החורף. בין השאר יתקיימו תערוכות צילום וציור, פעילויות טבע, אירועים לכל המשפחה, הפלגות בעקבות ציפורים על הכנרת, הדרכות מקצועיות ועוד.

מטרת הפסטיבל היא חשיפת הציבור לנופי הטבע המרהיבים של הגליל וכן לסוגים שונים של ציפורים נודדות ומקננו

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים