5 המלצות לטיולי שקיעה בצפון

לא רק הקיץ והים מהווים תפאורה אידיאלית לשקיעה נהדרת, קבלו אתרים צפוניים וקרירים שמתאימים לביקור דווקא בחורף ומספקים שקיעות קסומות, לא פחות...

writer
רון שגב פינקלמן תאריך פרסום: 31/12/2014

אנחנו רגילים לחפש שקיעות אדומות שמתמזגות עם הים, כשחם לנו והארטיק מטפטף לנו תוך כדי בהייה באופק. אז הנה לכם תמונה מעט שונה, צימר בצפון, אתם עטופים היטב בבגדים חמים ונעימים, אוחזים בידכם שוקו חם או תה צמחים מהביל וצופים בקיעה בשלל צבעים שלא הכרתם, כשברקע נוף צבעוני. היכן? הנה חמשת האתרים שבחרנו עבורכם בצפון, ויש עוד!

כפר הנופש אכזיב

טיול שקיעה בשמורת גמלא

שמורת טבע שיש בה הכל: נוף נדיר שכולל צוקים וקניונים, מפלים ושרידים ארכיאולוגים ומצפור של עופות דורסים. תוסיפו לכך סיפור היסטורי מושלם ותקבלו את השקיעה הכי יפה שראיתם עד כה. מוקדים שאסור לכם לפספס: סיור בשרידי העיר העתיקה, ביקור במצפור, דולמנים (מבני קבורה מתקופת הברונזה ובמרפסת התצפית (מומלץ לצפות מכאן בשקיעה המהממת) על שרידי העיר גמלא ושרידי בית הכנסת, מפלים, צפון הכנרת, כשמעל חגים להם הנשרים.

שקיעה בנופי גמלא - במעלה גמלא

שמורת גמלא מזמן לכם גם הצצה אל עולם החי שבו, אשר כולל עופות דורסים, ביניהם רחמים, נשרים ועיטים, יונקים ייחודיים, מיני טורפים כשועל וסמור, דגים נדירים ודו חיים כחפרית עין החתול. בשמורה גם עולם צומח עשיר ובהם בתי גידול מגוונים כמו רקפת מצויה, נרקיס, כלנית, נץ החלב הררי, בני שיח, כליל החורש ועוד.

 

הידעתם? אם תהיתם לגבי הסיפור ההיסטורי המרתק של המקום, מדובר בעיר מתקופת הבית השני, שהתחדשה בתקופה ההלניסטית והייתה לבירת מחוז הגולן. הורדוס אכלס בה את היהודים וממנה יצא המרד ברומים, שעלה, לפי יוסף בן מתתיהו, בחיי כ- 9,000 יהודים. רק באמצע שנות השבעים החלו הארכיאולוגים בחפירות במקום וגילו וחשפו את שרידי העיר המרשימים ובכללם, החומה שנבנתה לקראת המרד, בית הכנסת, מקווה, שכונות מגורים, מטבעות ייחודיים וראשי חץ (מזכרות המרד).

צימר בקתה ברמה - שקיעה במעלה גמלא

היכן? בצומת מעלה גמלא פונים ל- 869, בצומת דליות שמאלה ל- 808.

מתי להגיע? בחורף: ימים א'-ה' ושבת 8:00-16:00, ימי שישי וערבי חג 8:00-15:00

חשוב לדעת: הכניסה בתשלום, יש במקום מזנון ואין כניסה לכלבים.

עולם חי מרהיב (צילום: ארכיון קק"ל)

ראש הנקרה: שקיעה בין הנקרות

אין צורך לשכנע אף אחד ביופיו של אתר ראש הנקרה וזה תקף בכל שעות היום, אז תארו לעצמכם את השקיעה שנשקפת בין חללי הנקרות הקסומות הללו! המראה באמת מעורר השתאות. עד זמן השקיעה, סעו ברכבל וצפו במייצג האור קולי שמספר את הסיפור ההיסטורי המדהים של המקום, וכמובן להתרשם מהנקרות היפיפיות במקום, אפשר גם לסייר ברכבת הקטנה לאורך הטיילת של חוף אכזיב, ולאכול במסעדה במקום.

אתר תיירות ראש הנקרה

הידעתם? הנקרות הן תוצאה גיאולוגית של תהליך טבעי וארוך של סלעים שעברו זעזועים שגרמו לסדקים, ודרכם חדרו מי גשמים והמיסו את הסלע וכך יצרו את הנקרות.

היכן? כביש 4 צפונה

מתי להגיע? כל יום בין 09:00-16:00, שבתות בחורף 09:00-17:00

ראש הנקרה, אתר מרשים בכל שעות היום

שקיעה באכזיב: לא תתאכזבו !

נכון, זה ממש צמוד לראש הנקרה ואפשר לחבר בין השניים ולטייל בשני המקומות, אך רק ממקום גבוה אחד, תוכלו לצפות בשקיעה...תחשבו על שקיעה בין מפרצי ים כחולים ונקרות סלע, אהבתם? תוסיפו לכך את רכסי כו

אולי יעניין אתכם גם

מדורים