פסטיבל האוכל הכפרי: טעמים ויין

חובבי בישול, אוהבי היין ואלה שאוהבים את החיים הטובים ומחפשים בכל פעם מחדש להתרגש מאוכל אותנטי, אווירה אישית ונוף עוצר נשימה. בואו לפסטיבל האוכל הכפרי שיחל ב 27 בפברואר.

writer
מערכת weeeknd תאריך פרסום: 22/02/2015

פסטיבל האוכל הכפרי במטה יהודה הינו חוויה קולינרית מרגשת המגיעה אלינ ומידי באווירה כפרית מיוחדת. הפסטיבל כבר הפך למסורת לאניני טעם, חובבי בישול ולכל מי שמחפש טעימות מיוחדת בשילוב סדנאות יצירתיות ופעילויות מעניינות לכל המשפחה. הפסטיבל יתקיים השנה במהלך ארבעה סופי שבוע בין התאריכים 27/2 ועד ה-20/3 ופותח צוהר לביתם של בשלנים מקומיים שיאפשרו לכם ליהנות מהמתכונים המסורתיים שלהם ומהמטעמים הייחודיים. בנוסף, יקבים, קונדיטוריות, מבשלות בירה ואומנים, צימרים מפנקים והכל באווירה הקסומה של חבל הארץ התנ"כי של מטה יהודה. 

אוכל כפרי במטה יהודה, צילום אייל להט

חוויה אותנטית במטבח: בבתים של הבשלנים

השפעות עדתיות, בישולים מסורתיים ואהבה אין קץ שנכנסת ישירות לסירים. בפסטיבל האוכל הכפרי במטה יהודה מככבים הבשלנים החובבים שיארחו אתכם במטבח הביתי כולל תפריט מיוחד שהם רקחו בכוחות עצמם.


כך למשל, אורית מקיבוץ נתיב הל"ה תבשל תבשילים מבית אמה, תבשילים ארוכים של בשר וירוק שורש, אורז ושקדים  052-4255739.

במושב אשתאול תוכלו לפרגן לחיך אצל יונה שתגיש מאכלים משגעים כמו קוסקוס חריימה וקובה סלק (052-5717626) ובבית של סלווה בעין נקובה תיהנו ממטבח ערבי אותנטי ששופע במנות כמו אורז עם צנוברים וכיסוני גבינות עזים (054-3355353).
רק אל תשכחו לתאם מראש.

אורית מבשלת, צילום אלעד דבי

לגימות עד שיכרון חושים: סיורים בין יקבים

אזור מטה יהודה גדוש ביקבי בוטיק וביקבים משפחתיים ואין כמו ללוות את הסעודות המשובחות בטעימות של יינות איכותיים. במשק יין הנס שטרנבך במושב גבעת ישעיהו הצופה אל נופי עמק האלה המסנוורים, תיהנו מארוחות בסגנון ים תיכוני, מסיור טעימות וכמובן תוכלו לרכוש גם יין הבית.


באותו המושב, גבעת ישעיהו, מסתתר גם יקב קלע דוד שמייצר יינות לבנים ואדומים המוגשים לצד גבינות בשלות וארומאטיות מחלב עיזים וכבשים מובחר.


ביקב קדמא במושב כפר אוריה תיהנו מסיור מרתק וממפגש עם בעלי היקב ואפילו מוסיקה ומגש גבינות עם יינות. אם מתחשק לכם לצאת לכרמים, תיהנו בין כרמיו של יקב נבות במושב צפון מארוחה חלבית של לחמים מיוחדים, גבינות גורמה ומרק חורפי בליווי יינות, בירות ואפילו סיידר דובדבנים. אתם מוזמנים לבקר גם ביקב של חוות רוזנברג במושב בקוע שמציעה ארוחות חלביות בליווי יינות. 

ביקב רמא במושב מטע שוכן מרכז מבקרים מול נוף הררי מהפנט המציע יינות ומאכלים בולגרים כמו לימונים כבושים ובואיקוס. לגימה מהחיים הטובים. 

בירה כפרית, צילום חיים רוז

מסעדות ששוות ביקור: לא תצאו רעבים

בפסטיבל אוכל כפרי משתתפות מספר מסעדות השוכנות באזור, כמו למשל, קפה על המים במושב מסילת ציון שתגיש ארוחות בוקר מרעננות, סלטים, שקשוקה מהבילה. בטברנה של תומר ואפרת תרום "היווניה שלי" תתענגו על מאפים בלקנים וסלטים יווניים באווירה ביתית מיוחדת ובמסעדת השף מוזה בהר במושב שורש מחכה לכם מטבח יצירתי עם מנות עשירות ומוקפדות.


בגינה הקסומה של ביסטרו אורה בורה במושב אורה יעלו על השולחנות מנות ביתיות מסורתיות בליווי משקאות אלכוהוליים ובמרגו בחוות יהודה צור הדסה תתפנקו בימי שישי בבוקר עד כניסת השבת על ארוחות בוקר רומנטיות ואל תחמיצו את הבריקים - ביצה במעטפת עלי פילו של סבתא מרגו. קפה טל במושב אורה שופע אווירת חופש אינסופית, בית הקפה מוקף בוסתן פורח והמטבח מפיק מנות קלילות של כריכים, סלטים, מאפים ואוכל ביתי. 

הקדירה של סבתא, צילום אייל להט

להתפנק בבתי הארחה והצימרים בסביבה 

סופי השבוע הקסומים של הפסטיבל מהווים הזדמנות לטייל בסביבה הירוקה והציורית של מטה יהודה ולהתארח גם בבתי ה

אולי יעניין אתכם גם

מדורים