טנא, גבינות ויין: שבועות 2015

יומיים של חוויה קולינרית, התחדשות הלב, הטבע והפריחה. חג השבועות כאילו מפזר אבקת קסמים באוויר וגורם לנו להרגיש את התרגשות. קבלו המלצות שיחברו אתכם לחג.

writer
ליאת שומן תאריך פרסום: 05/05/2015

חג שבועות הינו חג קצר הנמשך יומיים בלבד, אך ההכנות, המנהגים, המאכלים, המשמעויות ומזג האוויר הפורח הופכים אותו לחג למלא ציפייה, לחג של התחדשות והתרגשות, טוהר וביכורים. ההתרגשות של החג מתבטאת גם בטבע המתחדש ובמגוון האטרקציות ברחבי הארץ המזמינים אתכם לבוא לחגוג את החג הלבן.

יין מקומי איכותי: יקבי רמת הגולן

בעיר קצרין שברמת הגולן, איזור בעל אקלים קריר ונופים בינלאומיים, שוכן יקב איכותי, בעל שם עולמי - יקבי רמת הגולן. היקב הוקם בשנת 1983 אך מאז צמח והתרחב כך שהיום הוא כולל 28 כרמים ברמת הגולן, מגוון רחב של זנים וסדרות החל מיין מבעבע ועד ליין לקינוח, מותגי היין מככבים וזוכים בתחרויות ברחבי העולם וכל אחד מהם בעל טעמים, גוונים וריחות שונים וממכרים.

ביקב רמת הגולן, מרכז מבקרים במציע מגוון סוגי סיורים מודרכים, אירועים פרטיים, טעימות יין וחנות מתנות הכוללת מגוון מוצרים מעולם היין וכמובן את מגוון היינות האיכותיים של היקב. 

יקבי רמת גולן, מותג בינלאומי

גבינות בוטיק: מחלבת צהלה

חווה חקלאית הממוקמת בחבל הבשור מול נופי המדבר ומציעה לכם ליהנות מחוויה ייחודית בעולם החי. בואו לבקר ברפתות ובדירים, לצפות בתהליך החליבה, לשמוע הדרכה על תהליך ייצור הגבינה, לטעום ולהבחין בין הגבינות השונות ועוד. החווה של מחלבת צאלה פעילה משנת 1967 ובה מייצרים לרוב גבינות קשות וחצי קשות כגון "ענבל" – גבינה קשה בסגנון הולנדי, יוגורט, פטה כבשים, לבנה ועוד. 

בשבועות ינתנו הנחות של 10% על כל הגבינות וכן סיורים מודרכים במקום.

ביום שישי 22/5 הפנינג שבועות עם היינן יונתן קורן מיקב הבוטיק האורגני -'לוטם' כולל אירועי טעימה בין 13:00-15:00 (בעלות של 65 ש"ח למשתתף).

בשבת 23/5 סיורים מודרכים בחווה בשעות 11:00, 13:00, 15:00 (15 ש"ח לאדם)

בראשון 24/5 סדנת השף רגב יחזקאל שידגים מגוון מתכונים בשילוב גבינה (מתאים לגילאי 10 ומעלה ומותנה ברישום מראש 50 ש"ח לאדם)

גבינות בוטיק בלב המדבר

מתוק ומופלא: פתילית המדבר

פתיליית המדבר מזמינה אתכם להיכנס לעולם המתוק והמופלא של הדבורים, לשאוב מהן את החריצות והעשייה, ללמוד על דרך ההתנהלות שלהן וההערצה למלכה, להקשיב להסברים מרתקים על יצירת הדבש וכמובן לטעום מחלת הדבש המתוקה אשר נשלפה הישר מהכוורת. 

בפתילית המדבר תקבלו הדרכה חוויתית על עולם הדבורים ועל תרומתן לטבע, על הסגולות הטמונות בדבש המתוק, על תהליך הפקתו, תצפו דרך כוורת שקופה ומיוחדת בהתנהלות הדבורים בכוורת, תשקיפו על מלכת הדבורים ותיהנו מפעילות מתוקה לכל המשפחה. 

יצור עצמאי של דבש

סברסים: חוות צברי אורלי

האסוציאציה הראשונה שעולה כשחושבים על הפרי הכי ישראלי, הוא לא אחר מאשר הסברס! חוות צברי אורלי שברמת הנגב הינה חוות גידול הסברסים הגדולה ביותר בארץ, בה נטועים מגוון רחב של זנים ייחודים של סברסים, במגוון צבעים וטעמים. 

הסיורים בחווה כוללים ביקור במטעים, הסבר על סוגי הזנים השונים, ביקור בבית האריזה וטעימות של הפרי המתוק שהוא חלק מהזהות הישראלית הצברית. ניתן להוסיף לחוויה גם נסיעה ברכבת הצבר העוברת ברחבי החווה וכניסה לפנות הליטוף.

שמן מקומי: בית הבד של הגולן

חוויות היין, הגבינות, הדבש והסברסים אינה מושלמת בלי שמן זית מקומי ואכותי, בשביל זה אנו מזמינים אתכם לבית הבד של הגולן. שמן זית הינו מוצר בעל סגולות רבות המעשירות ומזינות את העור. בבית הבד תבינו למה ואיך זה קורה, מה הופך את שמן הזית לכ"כ מיוחד ובריא ואיך אפשר להפיק ממנו את המיטב.

הצטרפו לסיור בו תצפו במכונות לייצור שמן זית, תתנסו בסבון פילינג זיתים מיוחד, תכירו את הטעמים הש

אולי יעניין אתכם גם

מדורים