מטיילים? חמש המלצות צוננות לקיץ

פינות מוצלות ביער, טיול רגלי בתוך המים הקרירים, פארק שעשועים מקורה, או אולי טיולי לילה כשהשמש שוקעת. אספנו לכם חמש המלצות לטיולים משפחתיים שמתאימים גם בקיץ החם.

writer
קורן דור תאריך פרסום: 07/06/2015

חום יולי אוגוסט לפנינו ועד כמה שהשמש במרומים והשמיים התכולים עושים חשק לצאת ולכבוש את המרחבים, נראה שעם אחוזי הלחות הגבוהים יהיה קשה לצלוח טראקים במדבר או מסעות בצהריי היום בשבילים שאינם מוצלים. כאן נכנסים לתמונה היערות הצפופים, הנחלים ואגמי השכשוך, המערות ואטרקציות ממוזגות ומהנות. אל תישארו בבית - יש בחוץ הנאות מרעננות בדיוק לימים הרותחים. 

יער ביריה - לטייל בין העצים

הצפון מזמן אינסוף הרפתקאות ואטרקציות ואין ספק שפיקניק ביער הוא רעיון נפלא אם מחפשים את הנקודה המוצלת. יער מירון-ביריה מציג תפאורה מסנוורת של הרים נישאים ועצי אורן בשילוב ברוש מצוי וברוש אריזוני. מסלולי הליכה ומסלולי אופניים, דרכי נוף וחניוני נופש פעילים. נווטו דרככם אל עבר חניון הזיתים שכולל גם מתקני שעשועים, שולחנות וספסלים ותיהנו מאווירה קסומה ומוצלת להפליא.

איך להגיע: נוסעים צפונה בכביש 886 ולאחר 2.2 קילומטרים פונים למזרחה לדרך נוף החוצה את הגוש המזרחי של היער. 

טיול ביער עם פינות מוצלות

להשתכשך בחצבאני

אם חיפשתם מסלול נחלים אידיאלי לימים החמים, הגעתם לנחל הנכון. נחל שניר - חצבאני הוא אולי מתוייר ולעיתים פקוק, אבל שווה את ההגעה והסבלנות. שעות ארוכות של הנאה מחכות לכם בבריכות המים שנועדו לשכשוך, במסלול שעובר בין מפלים שמתיזים טיפול מים מצננות. אל תוותרו על הליכה קלילה לאורך ערוץ נחל שניר, עצי הדולב יעניקו לכם את הצל המבוקש. 

כמה עולה?  מבוגר 29 ש"ח, ילד מגיל 5 עד 18: 15 ש"ח.
מתי פתוח: בימים א'-ה' ושבת 8:00-17:00. בימי שישי וערבי חג 8:00-16:00.
איך להגיע: נוסעים 5 ק"מ מצומת המצודות לכיוון כביש 99 עד קיבוץ הגושרים. 

לישון בסביבה: מחפשים צימר לחופשה בסביבה? מבחר צימרים ברמת הגולן והסביבה.

טיול רטוב וצונן-החצבאני, התמונה באדיבות רט"ג

שעשועים בפארק

הילדים מחפשים דרך לפרוק אנרגיה ואתם מחפשים מקום בו תוכלו לצפות בהם נהנים מבלי להתעייף? באלגן, פארק השעשועים בקיבוץ יגור מהווה אלטרנטיבה מהנה לעונה החמה. יש כאן 32 מתקנים מגוונים מזירת תותחי ספוג, דרך מסלול קרטינג ועד פינת חי, מתחם ייעודי לקטנטנים, סירות מתנגשות וקיר טיפוס. החללים מקורים ממוזגים וסגורים ואלה שבחוץ מוצלים היטב. ליהנות מהפאן בלי להזיע יותר מדי.

כמה עולה? 66 ש"ח לילד, 26 ש"ח למבוגר. 
איך להגיע: בכניסה לקיבוץ יגור.

הליכה מתחת לאדמה

הבריחה מהחום יכולה להתנהל לפעמים במקומות בלתי שגרתיים כמו בפארק אלונה - מי קדם. הנקבה האהובה הזו היא חלק ממערכת מים קדומה ותת קרקעית שמאפשרת למטיילים לצעוד תוך טבילת רגליהם במים צוננים במשך 300 מטרים המתפתלים בין הקירות העתיקים. אחזו בפנסים והאירו את דרככם במים.

כמה עולה? 18 ש"ח לילד, 24 ש"ח למבוגר.
מתי פתוח? בין א'-ה' ושבת: 09:00-17:00, יום ו' בין 09:00-14:00. 
איך להגיע: נוסעים לכיוון גבעת עדה בכביש 653, פונים למושב עמיקם כביש 654 ולאחר ק"מ וחצי מגיעים למי קדם. 

מחפשים צימרים בסביבה? מבחר צימרים באיזור קיסריה והסביבה.

פארק אלונה

יוצאים לאור - סי

אולי יעניין אתכם גם

מדורים