פסטיבל הכלייזמרים: כבר 32 שנה

כבר 32 שנה מתקיים הפסטיבל המוזיקלי בצפת שסוחף אחריו אלפי מבקרים אוהבי מוסיקה מכל העולם. וכך בין סימטאות העיר הקסומה צפת, מתנגנים להם מזמורי קיץ נעימים.

writer
מערכת weekend תאריך פרסום: 15/07/2015

העיר צפת אפופה הילה מיסטית, יער ביריה העוטף אותה בפסטורליה, המבנים ההיסטוריים, הרחובות המסתוריים. זו עיר של תיירות רוחנית אך גם של הרבה מוסיקה שמחה. מדי שנה נערך בצפת פסטיבל הכלייזמרים התוסס, שמארח נגני מוסיקת נשמה יהודית מכל העולם. 

שלושה ימים כבר 28 שנה

זו השנה ה-28 במספר לקיום הפסטיבל והקיץ הזה תיהנו בין התאריכים 18-20 באוגוסט משלושה ימים שיכללו עשרות הופעות מיוחדות.

הפסטיבל יתפרש על פני 6 במות ברחבי העיר העתיקה והתוכנית האומנותית מציגה שילובים מעניינים בין כלייזמרים למוסיקת רוק, ג'אז, פופ ומוסיקת עולם. בנוסף להופעות, תוכלו ליהנות מסדנאות אומן, סיורים חווייתיים ועוד אירועים. בכל ערב יתקיים מופע בכניסה חופשית לקהל הרחב. יש למה לחכות.

מוזיקה יהודית גם ברחובות

הופעות חובקות עולם - אמנים בינלאומיים

הרכבים בינלאומיים רבים כבר אישרו הופעתם בימי הפסטיבל וכל אחד מהם מציג שילוב אחר. אנסמבל חמסה כליזמר מלונדון משדכים בין מוסיקה טורקית עם מוסיקה יהודית מזרח אירופאית ועושים שימוש רב במרכיבים של כליזמרים וניגונים. התוצאה היא שימוש במקצבים והופעה בניחוח של פעם.

להקת המבורג כליזמר ידועה בפרויקטים בתחום המוסיקה היהודית עם טוויסט מולדבי, אוקראיני ורומני ולהקת בודפשט כליזמר ההונגרית תופיע עם שלל שירים וניגונים ביידיש ושירים יהודים הונגריים. מופע מרתק נוסף הוא של סיגרלוס ושטרודל מצרפת שמחברים בין מוסיקת כליזמר עם מוסיקה לטינית בניחוח קלאסי. 

כליזמרים מבודפסט

מכל העולם, צילום פוטו גולן

אמנים מקומיים במופעים מרגשים

פסטיבל הכליזמרים בצפת לא שלם בלי אומנים מקומיים שבאים לשמוח ולהופיע בפני הבאים. 

בין המשתתפים ניתן יהיה לצפות בהופעות של מוסא ברלין המכונה "בכיר הכליזמרים", באה שרון שניגנה בהרכבים קאמריים רבים וכעת בפסטיבל הנוכחי תופיע בליווי להקת סווינג דה ג'טאן בקטעי מוסיקת כליזמר מסורתית בקצב הסווינג, איטה ובנה דב זילברמן הם ילידי צפת המשמרים את המסורת של ניגונים גליליים ויכבשו את לבכם עם קלרינט ואקורדיון, להקת אגדתא ירגשו במוסיקת עולם יהודית, ישראל זוהר חבר התזמורת הפילהרמונית המופיע כסולן עם תזמורת וינה, ברלין ועוד יציג מגוון יצירות חסידיות שחיבר.

הרכבים נוספים שאסור לפספס הם להקת כל ישראל המתמחה בניגונים חסידיים, להקת נשות חוה עם המופע "בראשית" שכולו ניגונים, תפילות, שירי שבת המשדכים בין מזרח ומערב. הדור הצעיר אף הוא לוקח חלק בפסטיבל ובין הצעירים שיככבו נראה את "פרחי ירושלים" שחוגגת 40 שנה להיווסדה עם שירים חסידיים מתובלים בשירי עם, ים תיכוני ופופ ישראלי. 

עוצמת הקהל בפסטיבל

לא על הכליזמרים לבדם 

בנוסף לרוח הכליזמרית הנושבת, יעלו על הבמות גם האמנים דודו טסה, מארש דנדורמה, מירי מסיקה ועוד.  

המופעים נפתחים מדי ערב בשעה 20:00 אבל גם בשעות הצהריים יש הרבה מה לעשות מכיתות אמן ומופעי תלמידים מכל העולם בהנחייתם של גדולי נגני מוסיקת נשמה יהודים ומרצים מובילים, דרך אירועים לילדים ומופעים אורקוליים. צפת עצמה שופעת בתי מלון, צימרים בצפת והסביבה, בתי קפה ומסעדות, טיול בעיר העתיקה צפת או סמטאות הצרות והמתפתלות במורד העיר. צפת מחכה לכם. 

 חוויה של נופש מול הנוף הזה. בתמונה צימר אנדראה בצפת

 

אולי יעניין אתכם גם

מדורים