שבת בבוקר: 5 המלצות לטיול עם הקטנטנים

חמישה מסלולי טיול קצרצרים שמתאימים למשפחות עם ילדים קטנים. ביער הפורח, ליד הנחל הזורם או בשמורת חוף מרשימה במיוחד. המלצות טובות לשבת בבוקר או ליום חופש אחד.

writer
רון שגב פינקלמן תאריך פרסום: 08/10/2015

מזג האוויר דורש את זה, האוויר מתחיל לזוז ועומס החום עוזב אותנו לכמה חודשים טובים, זהו זמן מצויין לטיולים קצרצרים מבלי לחשוש מהתייבשות. אז הנה לכם חמישה מסלולים נהדרים לטיול עם ילדים קטנים (אפשר גם בלי...)

איזור הכרמל: נחל אורן

מדובר באחד הנחלים הגדולים בכרמל, אשר מתחיל בין דלית אל כרמל לעוספיא, וזורם מגובה של כ- 400 מטר ישירות לים התיכון. לנחל מספר יובלים, ואורכו כ- 14 ק"מ ולאורכו מספר מסלולי טיול קצרצרים, ביניהם חלק שהיה סגור במשך שלוש שנים בעקבות השריפה הגדולה בכרמל, ונקרא שביל הצנירים.

מסלול זה יפה במיוחד, הוא יורד מערבה לנחל אורן ומטפס לכיוון השלוחה ואחרי כן, יורד חזרה לנחל מעל הערוץ . במשך המסלול חולפים על פני הצנירים המרשימים, וכאשר סימון השבילים הכחול מתחלף לאדום, המסלול ממשיך באפיק קניוני של נחל אורן ומסתיים בחניון פתחת נחל אורן. לאורך המסלול תוכלו לראות גם את שרידי השריפה הגדולה והשתקמות הכרמל, כולל פריחות צבעוניות ויפות.

כנסו לקרוא עוד על מסלולי טיול נוספים באיזור הכרמל והצפון

לרשימה המלאה של צימרים בצפון 

איזור הכרמל, צילום אורן גבאי גולן

ליד קיבוץ פלמחים: נחל שורק 

טוב לדעת: המסלול מתאים גם לנכים

תחילת מסלול ההליכה, נמצא לאחר חורשת האקליפטוסים, ליד החניה (מתחת לגשר הכביש). ובתחילתו חולף ליד צינור מים גדול, אחרי כ- 250 מטר מגיעים לסכר סלעים רחב. מכאן שביל ההליכה הוא חולי וקצר עד ל'אי הצבים' בו נמצאים צבי ביצה. כעת יש לבחור במסלול הקרוב ביותר לנחל, בו תפגשו בצמחיה עשירה ובבעלי חיים כגון זוחלים וחיפושיות עד הגעתכם לצומת השבילים. כעת אפשר לעלות לתצפית הקורמורנים ולסיים את המסלול הקצר, ששב לנקודת ההתחלה. אפשרות אחרת היא להמשיך מערבה לעבר רכס הכורכר ולצפות גם ב'מערת הגמדים' (לא להיכנס, קיימת סכנת מפולת!). ליד המערה יש שביל סמוך שמוביל אל חוף הים וניתן לרדת אליו

המדרון היורד לים תלול, ולכן אין לרדת ממנו לחוף. למעוניינים לרדת לים, מומלץ לחזור מעט אחורה ולרדת לחוף בשביל הסמוך למערה. באזור זה תצפו באירוסים רבים פורחים, בחודש פברואר מרץ. מי שבחר במסלול הארוך יותר, טרם ביקר בתצפית הקורמורנים וכעת זה הזמן, והיא נמצאת כקילומטר מתצפית הים, אחר כן ממשיכים לכיוון מזרח ופוגשים בדרך שלטי הסברים רבים על החי והצומח שבדרך, עד הגעתכם חזרה לחורשת האקליפטוסים ולחניון.

כנסו לקראו עוד על מסלולי טיול באיזור השפלה

נחל שורק, צילום דב גרינבלט

סמוך לשפיים: שמורת חוף השרון

מיד לאחר חניית הרכב בחניון השמורה, גשו אל שער העץ והתרשמו ממפת המסלול וההסברים. מהכניסה פנו שמאלה אל השביל המסומן באדום ונקרא "שביל המצוק", כאשר תגיעו לראש מצוק החוף, ולצומת השבילים כחול-אדום, בחרו להמשיך בשביל האדום ותגיעו אל מרפסת התצפית בראש המצוק. תצפית זו היא ע"ש תרמילאים ישראליים שנהרגו ב"דרך המוות" בבוליביה. לאורך השביל תפגשו בצמחייה מגוונת, כדוגמת עדעד כחול וחבצלת החוף. שביל הטיול נמשך בראש המצוקים, ומגיע למרפסת תצפית נוספת, המשיכו בשביל האדום. 

במפגש עם דרך כורכר לבנה, תשובו לצומת שבילים אדום - שחור-כחול, כעת בחרו בסימון השחור, עד שתגיעו לגבעת התצפית, בה תצפו על השדות החקלאיים, היישובים הסמוכים ובראות טובה גם על הרי השומרון.

מכאן המשיכו עם השביל דרומה ותחלפו על פני שוקת שהוצבה עבור הצבאים בגן הלאומי (לא לגעת/להתקרב), אחרי כן תגיעו לריכוז של אירוס הארגמן המוגן ולאחריו תגיעו למפגש עם השביל הירוק ובו מחצבת חול נטושה, זוהי פינה נעימה לשעשועי חולות וגלגולים עם הילדים. המסלול של השביל השחור מסתיים בחניון המטיילים בנקודת ההתחלה.

כנסו לקראו עוד על לאתר הבית

אולי יעניין אתכם גם

מדורים