עין כרם: סיור בין הסמטאות הציוריות

סמטאות ציוריות, נופים מרהיבים, אווירה פסטורלית וצימרים קסומים. עין כרם מבטיחה לכם חוויה נעימה וכפרית כזו שמרגישים כמו בחו"ל.

writer
קורן דור תאריך פרסום: 10/12/2015

עיר הבירה לא מפסיקה להפתיע במחוזותיה - כל אזור בירושלים מציע אווירה אחרת מהסמטאות של העיר העתיקה דרך הססגוניות של שוק מחנה יהודה ועד הפארקים הפסטורליים כמו גן העצמאות וגן סאקר. אבל אין ספק שאחד מהמקומות הקסומים בירושלים הוא עין כרם הציורית, שממזגת בין עבר להווה באלגנטיות מופלאה. 

למרגלות הר אורה על רקע של תפאורה כפרית, בין מבנים אותנטיים, מסתתרת שכיית חמדה האהובה הן על המקומיים והן על התיירים ובשל המנזרים והכנסיות הרבים היא אף מהווה מוקד משיכה לצליינים. עין כרם הססגונית בעלת אופי מיוחד, מקושטת בעצי שקד, טומנת סצנה קולינרית שוקקת של מסעדות גורמה ובתי קפה רבים, צימרים בעין כרם המבטיחים אווירה ונופים פסטורלים, גלריות ושבילים מסתוריים. יעד אידיאלי לזוגות בחופשה שמחפשים רומנטיקה 20 דקות ממרכז העיר וחשקה נפשם בקצב מסוג אחר.

ביקור מסקרן בכנסיות ובמנזרים

בעת הגעתכם לעין כרם, מומלץ לחפש חנייה ולכתת רגליים, כיוון שזה מסוג המקומות שמכירים דרך הרגליים ותוך כדי תנועה. הדבר הראשון שיתגלה לנגד עיניכם היא כנסיית הביקור, שמוקדשת לביקור המתואר בבשורה על פי לוקאס והיא שוכנת במקום בו עמד בית הקיץ של זכריה ואלישבע, הוריו של יוחנן. בכנסייה יש קריפטה הממוקמת במפלס התחתון של הכנסייה המקושטת בציורים מחייו של יוחנן ורצפת הכנסייה עשירה בפסיפסים אומנותיים, אך גולת הכותרת הינה חזית הכנסייה המתארת את המפגש בין אמו של יוחנן לאמו של ישו. 

בעין כרם פועלים גם מספר מנזרים, ביניהם מנזר האחיות ציון ששוכן על גבעה שופע צמחייה עשירה ומנזר גורני הוא מנזר, ששייך לכנסייה הרוסית האורתודוקסית וידוע בשל הכיפות המוזהבות הנשקפות מרחוק.

עין כרם של כנסיות ומנזרים

מקום אהוב במיוחד בעין כרם הוא מעיין מרים, סביבו צמח היישוב הכנעני בראשית דרכו, המים אומנם אסורים לשתייה אבל מדובר באחד המעיינות המפורסמים בסביבה. 

עין כרם של תרבות ואווירה

אם ברצונכם לתבל את הביקור החווייתי בעין כרם בניגונים של מוסיקה (מעבר לצלולי הפעמונים שנשמעים ברקע), אל תפספסו את הקונצרטים שמציעים במרכז למוזיקה טראג במהלך סופי השבוע, אומנים ומוזיקאים בקונצרטים קלאסיים אינטימיים ינעימו את זמנכם בביצועים מרגשים. 

כשמטיילים בעין כרם או יותר נכון משוטטים ברוגע, קל להבין איך הרבה מאוד אומנים שואבים מהיופי של האזור השראה ופתחו כאן סטודיו או גלריה. בעין כרם לבקר בגלריות השונות כמו האריחים המצוירים של רות חביליו או בבית המלאכה "בחפץ כפיה" בו מתקיימות סדנאות לאריגה, קליעת סלים, תפירה במכונה ולצדם עוד הרבה מקומות אומנותיים שכיף לגלות. 

סמטאות וחצרות בעין כרם, בתמונה חצר בית לואר

בין הסיורים השונים בעין כרם, אתם מוזמנים לעצור באחד מבתי הקפה או המסעדות של עין כרם כמו פונדק עין כרם הוותיק, מסעדת כרמא בה מגוון תבשילי קדרה ומאפים, מסעדת בראסרי עין כרם ועוד. חובבי המתוקים לא יוותרו על ביקור בעין כרם המתוקה, כאן מייצרים פרלינים, טראפלס ועוד שלל מוצרי שוקולד ואף מקיימים סדנאות שוקולד שימיסו לכם את הלב. 

צימרים בעין כרם

מעין כרם תוכלו להגיע למגוון מסלולי טיול בירושלים והסביבה בין אם מדובר בשבילי הליכה או בשבילים לטיולי שטח, רכיבה על אופניים ואם בחרתם להתפנק בעין כרם עצמה, תגלו מגוון רחב של צימרים בסגנונות אירוח שונים לחופשה חלומית בכפר הקסום. 

צימר לואר שוכן בבית אבן יפהפה בעל עיצוב אצילי, רהיטים אריסטוקרטיים וגוונים חומים שמייצרים אווירה חמה ומלטפת. הצימר כולל ג'קוזי, קמין עצים, מטבח מאובזר ופונה לנוף משגע של עין כרם והרי ירושלים. ניתן להזמין בתוספת תשלום עיסויים לצימר להשלמת החוויה

מקומות לינה ובילוי באיזור

תגיות רומנטי

אולי יעניין אתכם גם

מדורים