נופשים: נפלאות כיכר סדום

נוף עוצמתי ומהפנט, אטרקציות מכל עבר, ים בצבעי כחול ירוק המציע חוויה חד פעמית וצימרים רבים המתאימים לחופשה נינוחה במיוחד למשפחות עם ילדים, זוגות המחפשים לברוח מהשיגרה או מטיילים ורוכבי אופניים שמאתגרים עצמם בטבע. חופשה בכיכר סדום.

writer
קורן דור תאריך פרסום: 20/11/2016

מהפכת סדום ועמורה המקראית אינה מורגשת כיום בכיכר סדום היפהפה השוכנת דרומית לים המלח. השלווה עוטפת מכל הכיוונים, תפאורה מהפנטת של מרחבים מדבריים בוהקים בלבן סמוך לגבול השקט עם ירדן. הרבה מאוד אטרקציות גדושות אדרנלין מזמנת הסביבה לבאים בשעריה ובמושבי המקום, נאות הכיכר ועין תמר, תגלו צימרים מפנקים המהווים נקודת זינוק אסטרטגית לביקור בין שרידים היסטוריים, סיורים חקלאיים מרתקים, טיולים הרפתקניים, גלריות של אמנים והכל מרחק קפיצה מהחופים. בשל מזג האוויר החם בקיץ, מומלץ לתזמן בכיכר סדום חופשת סתיו או חורף – האקלים האידיאלי לטיולים מרעננים הוא בין החודשים  אוקטובר עד מאי. 

כיכר סדום היא אלטרנטיבה מצוינת למי שמחפש לשלב בין חוויות מדבריות ובין נסיעה קצרה לים המלח ועדיין לנפוש בסביבה בתולית ואותנטית יותר. לפניכם כמה מקומות שחייבים להכיר באזור המתחדש קרוב לצימרים ולסוויטות של נאות הכיכר ועין תמר.

נפלאות הנוף

טיול בנחל זהר או נחל פרצים

אי אפשר שלא להסתנוור מיופיו של דרום מדבר יהודה. נחל זוהר שזורם כאן מושך מטיילים שחשקה נפשם לפסוע בין סלעי חווארים. בעת ההליכה תגיעו למצד זהר ששימש כעמדת משמר בו עדיין נותר מעין פתח למצודה הקדומה ולאורך המסלול תגלו גם בורות מים עתיקים וגולת הכותרת -בריכת זהר, זכר מהתקופה הביזנטית וירידה מרגשת במפל קטן - תוצר של התחתרות הנחל. ניתן לעצור לאתנחתא תחת עצי השיטה. אורך המסלול 2 ק"מ ותחילתו בכביש ערד – ים המלח (31). 

מסלול נוסף ומעורר השראה הוא בקניון העמוק והמרשים של נחל פרצים, שם מומלץ לטייל בכל שעות היום, אבל אם תטיילו לאור הירח תרוויחו חוויה חד פעמית.

רוצים עוד המלצות? כנסו למסלולי טיול בים המלח.

נחל פרצים, צילום איל שפירא

שביל הדגים בהר סדום

טיול מיוחד זה שמתחיל במישור עמיעז, כולל תצפיות לעבר בריכות האידוי ומפעלי ים המלח. ההליכה עוברת לצד לוחות הסלע הצבעוניים בהם מוטבעים מאובנים של דגים קדומים. היזהרו  מהבורות הפתוחים לאורך המסלול, אך בהחלט כדאי להציץ כדי לראות את החללים התת קרקעיים  בתוך הבורות. המסלול נחשב קשה יחסית ומתאים בעיקר למיטבי לכת. 

שמורת נאות הכיכר

בדרום ערבת סדום מסתתרת שמורת טבע הכוללת מעיינות מוקפים בקנה מצוי. לכאן מגיעים מי השיטפונות בחורף וכתוצאה מכך יש כאן צמחייה צפופה. כדאי להגיע ולהתרשם מהתפאורה הפראית ולסייר בשמורה הממוקמת מצפון למושב נאות הכיכר. 

בנאות הכיכר צימרים רבים המתאימים לאירוח זוגות או משפחות וגם למטיילים שמגיעים ללילה ומחפשים מקום לנוח.

לרשימת הצימרים בנאות הכיכר  

אצל בלפר בנאות הכיכר

עין תמר

ישוב נוסף באיזור כיכר סדום המציע צימרים בעין תמר, נופים מרהיבים וקירבה למגוון מסלולי טיול מופלאים בטבע  העוצמתי הזה.

עין תמר - חופשה , עוצמה ונוף

גן שעשועים מדברי

אחד המקומות האהובים על משפחות שנופשות באזור של נחל תמר והר סדום היא הפטרייה. בין גבעות החוואר מול נוף מהפנט מחכה לכם מגלשת חול טבעית עם אבן חול שנראית ממש כמו פטריה. הילדים וגם המבוגרים יוכלו להתגלש שוב ושוב בדיונות וליהנות מהאווירה המלהיבה. מדובר במסלול מעגלי שמתחיל ומסתיים קרוב לבריכה של מושב נאות הכיכר. 

יצירה חווייתית בקרמיקה

מוזמנים להתחבר לצד הי

אולי יעניין אתכם גם

מדורים