8 חוויות מומלצות לשבועות

רפטינג בירדן, טקס ביכורים מסורתי, הכנת גבינות ונישנושים, סיורי טבע, חגיגות בקיבוץ ועוד. 8 רעיונות מגוונים לבילוי משפחתי עם הילדים בחג השבועות.

writer
קורן דור תאריך פרסום: 09/05/2017

חג השבועות פותח את הקיץ ומהווה הזדמנות לצאת למרחבים וליהנות מאטרקציות לכל המשפחה המתכתבות עם מנהגי החג – סיור מרתק במחלבה, פעילות בעקבות קציר, הבאת ביכורים מרגשת, טיול מים ואטרקציה "רטובה". כמה המלצות לחגיגות אותנטיות בשבועות או בהשראת החג. 

מסע בשביל החלב במשק קורלנדר

בין נשנושי גבינות לסעודת חג חלבית משובחת, אתם מוזמנים לצאת בעקבות תהליך ייצור החלב. ניתן לעשות זאת במשקים שונים ברחבי הארץ, ביניהם, בדרך החלב של משק קורלנדר בבית הלל זהו משק משפחתי ותיק בו תזכו להסברים מעניינים על פעילות הרפת תוך מעבר בין כל תחנות החיים של הפרה (מעגלים בני יומם ועד פרות ששוקלות כמעט טון). תוכלו לחלוב פרים, להאכיל עגלים מבקבוק ובסיום – לקבל תעודת רפתן מוסמך. למשפ' קורלנדר יש גם צימרים בשאר ישוב והם ישמחו לארח אתכם.

 

איפה? שאר ישוב
אל תפספו: את מגוון הפעילויות שהמשק מציע, כולל קטיף עצמי בהתאם לעונה.
נשארים לישון? צימרים בשאר ישוב מציעים אירוח כפרי למשפחות.

מגוון פעילויות אצל קורלנדר, צילום יח"צ

בילוי רטוב – רפטינג נהר הירדן

אין כמו לבלות את "חג המים" בפעילות רטובה, מענגת וגדושה באדרנלין. רפטינג נהר הירדן מציעים הרפתקה אנרגטית במים בדמות שיט קייקים משפחתי בלתי נשכח במסלול מתפתל עטוף בצמחייה עשירה וגם שיט קייקים אתגרי לחובבי האקסטרים. במתחם תמצאו גם פארק אתגרי, פיינטבול, קיר טיפוס, ירי בחץ וקשת, אומגה למים ועוד הפתעות מסעירות. חגיגה ביבשה ובמים.

אל תפספסו: מסלול צוציק דרייב לקטנטנים, מסלול טרקטורונים מדהים לגילאי 4-12.

מסלולי שייט לכל המשפחה

חגיגת קציר – שבועות במוזיאון עין דור

מתי בפעם האחרונה הכנתם לחם כמו בימים קדומים? מוזיאון עין דור הפונה לנוף המרהיב של התבור, מזמין משפחות להתנסות בחג השבועות בתהליך הכנת לחם מהשיבולת בשדה ועד פת הלחם הריחנית. הפעילות תכלול סיור מודרך משולב בקציר במגל בשדה, דייש בגורן, טחינה באבני ריחיים קדומות ואפיית פיתה. 

חגיגת קציר

מביאים ביכורים – טקס חגיגי בשדה

לצד סדנאות יצירה של קישוט טנא, תוכלו להשתתף בטקס חגיגי של הבאת ביכורים במסגרת "פסטיבל חלב ודבש 2017" בעמק יזרעאל. טקס הבאת ביכורים המרכזי יתקיים ב-31 במאי בשעה 17:30 בשדות הקסומים של מושב נהלל. בנוסף לטקס, יחכו לכם הדגמות בשדה הפתוח, רונדו סוסים וטרקטורונים, מופעים של להקות מחול וזמר והכל באווירה מרעננת. הכניסה לטקס חופשית.

טיול מים – נהנים בעין חרדלית

אחד המסלולים האהובים על משפחות שלא אוהבות להישאר יבשות הוא עין חרדלית, החלק הקסום של נחל כזיב. הליכה מהנה לאורך הנחל תוביל אתכם למעיין של מים צלולים תחת פינות מוצלות וניתן לערוך פיקניק תחת כיפת השמיים ולהשתכשך בשמחה במים אם מזג האוויר מאפשר. בכל מקרה, צפוי טיול מרענן למי שאוהב טיולי מים. 

רוצים עוד המלצה קלילה? נחל השופט המפורסם הינו מסלול טיול מומלץ מאוד, משלב מים והרבה צל ומתאים גם עם קטנטנים ועגלות.

איך מכינים גבינות צאן? סודות מהמחלבה

אטרקציה אידיאלית ל"חג הגבינות" היא ביקור במחלבת צאלה בחבל בשור אשר בנגב המערבי. במחלבה תוכלו לצאת לסיור מרתק בעקבות ההיסטוריה של החווה והמחלבה, תהליך החליבה, לטעום מגוון של גבינות צאן וכן ליהנות ממעדניה שמציעה דברים טובים. יש אפשרו

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים