טבע חגיגי: המלצות לטיולים בימי החג

מסלולי הליכה בין פלגי מים, טיול עם הפתעות ארכיולוגיות, מסלול רגוע בין נופי המדבר ומסלול מים מפתיע במיוחד בנגב. מסלולי טיול מומלצים במיוחד לעונת החגים ולתקופת הסתיו.

writer
שרון דרור תאריך פרסום: 04/09/2017

אחרי החופש הגדול ורגע לפני פרוץ עונת החגים, אתם מוזמנים לצאת לטיולים מרעננים, ליהנות מהפסקה בחיק הטבע, לטבול בנחלים, להעפיל לפסגת ההרים ולנפוש בפארקים הלאומיים. חמישה מסלולים מומלצים מצפון ועד דרום לחודשי החגים ולתקופת הסתיו.

תל דן – גן עדן עלי אדמות

היכן מטיילים: שמורת תל דן מציעה למבקרים מגוון מסלולי הליכה חווייתיים בין פלגי מים, אתנחתא בצל עצים עבותים, בריכת שכשוך קסומה וגם אוצרות קדומים. זה המקום האולטימטיבי לברוח מעומס החום, להתרענן במים הצלולים ולתצפת לעבר הרי נפתלי, מורדות הגולן ועמק החולה. 

מה כולל הטיול: אם אתם בטיול משפחתי ומחפשים מסלול קליל, בחרו בשביל הנגיש המותאם לכיסאות גלגלים ולטיול עם עגלות אשר עובר בין הפלגים, מרפסת ממנה ניתן להתבונן בנהר הדן ומסתיים בבריכת שכשוך רדודה ומלהיבה. 

אסור לפספס: את "מעיינות גן עדן" המשלבים בין פלגי מים ליער עשיר במטפסים, עץ פו הדב שהינו עץ גדול ועתיק, תל דן המציג את שרידיה של עיר קדומה בו גם השער הכנעני המרשים, שרידים של טחנת קמח ואתר פולחן שנמצא בחפירות. 

למי מתאים: לכל המשפחה ולמי שאוהב טיולים בקרבת מקורות מים. 

כדאי לדעת: מומלץ לקפוץ לבית אוסישקין בקיבוץ דן, שמציג תערוכות מרתקות אודות ארכיאולוגיה, צומח וחי מהאזור. 

איך מגיעים: נוסעים בכביש 99, כ-11 ק"מ מזרחית לצומת המצודות סמוך לקיבוץ דן תגלו את השמורה.  

לישון בסביבה: צימרים בגליל העליון הם המענה הנכון ביותר למי שמחפש להישאר לנפוש.

תל דן, התמונה באדיבות אריכיון רט"ג

שילוב מנצח - טיול בהר צובה ועין חמד

היכן מטיילים: שילוב מנצח בין שתי אתרים יפים באזור הרי ירושלים – הר צובה ועין חמד. זהו מסלול קל יחסית, אידיאלי למשפחות, הבריזה של האזור היא בדיוק מה שחיפשתם בימים חמים. המסלול כולל שני קטעי הליכה מעגליים קצרים, מחבר בין שרידים ארכיאולוגיים לתצפיות נוף ומי מעיין זורמים. 

מה כולל הטיול: בהר צובה תוכלו לפגוש שרידים של מבנים עתיקים, מערות קבורה, עצי שקד ולשטוף את העיניים בתפאורה המהפנטת של ירושלים, מבשרת ציון ונס הרים. בעין חמד מחכה לכם מבצר צלבני, שרידי חווה חקלאית, זרימת מי נחל מרעננת ומתחם פיקניקים מוסדר לצד מתקני שעשועים. 

אסור לפספס: מסלול הליכה מעגלי בעין למערת קבורה עתיקה. 

למי מתאים: טיול נהדר למשפחות ולמי שאוהב לקנח כל טיול בפיקניק. 

כדאי לדעת: בהר צובה יש מבנים רבים בסכנת התמוטטות ולכן אין לסטות מהשביל. 

איך מגיעים: לחלק הראשון של המסלול בהר צובה יש לנסוע על כביש 395 לקיבוץ צובה ולחלק השני בעין חמד, לנסוע למחלף הראל ומשם למחלף חמד. 

לישון באיזור: צימרים בירושלים והסביבה

עין חמד, התמונה באדיבות ארכיון רט"ג

הרפתקה בבקעת ים המלח

היכן מטיילים: מסלול קל ומרענן בחל עין בוקק אשר בבקעת ים המלח. זהו מסלול באווירה רגועה מול הנוף הבראשיתי של המדבר. מדובר בטיול מעגלי באורך 3 ק"מ בנאת עין בוקק.

מה כולל הטיול: החוויה הרגלית תיקח אתכם בעקבות הנחל הזורם בקניון הטבעי במדבר יהודה, תוכלו ליהנות ממי הנחל הזורם, עצי האשל ומפל סלע קסום. שימו לב שאתם נשארים במסלול הקצר המסומן בשחור וחוצה את כביש 90 במעבר תת קרקעי. 

אסור לפספס: תצפית על בקעת ים המלח. 

למי מתאים: המסלול הקצר אידיאלי למשפחות שאוהבות את המדבר או מחפשות טיול לחופשה בים המלח והמסלול הארוך התלול לכל מי שמחפש טיול מאתגר באווירה מדברית. 

כדאי לדעת: אפשר לקפוץ אחרי הטיול לפיקניק בלתי נשכח בחוף עין בוקק. 

איך מגיעים: בכביש 90 כביש ים המלח ליד סימן ק"מ 212. 

עין בוקק

הדרום קורא לכם- נחל צין

היכן מטיילים: בערוץ של נחל צין, מסתתר הגן הלאומי עין עבדת הקסום המשלב בין סלעים לבריכות, מצפור ומפלים. במקום ניתן לבחור בין שני מסלולי הליכה: מסלול ארוך חד סיטרי שנמשך כ-3 שעות ומסלול טבעתי קצר של שעה וחצי. 

מה כולל הטיול: הטיול הקצר המתאים למשפחות כולל ביקור בבריכות התחתונות של עין עבדת ומשם לתצפית במפל מרשים שגובהו כ-15 מטרים, חורשת צפצפות הפרת, הצפצפות כאן נחשבות לצפצפות הדרומיות ביותר בעולם.

אסור לפספס: כוס תה מתוק או קפה בדואי אותנטי במאהל הבדואי הצמוד לחנייה. 

למי מתאים: המסלול הקצר למשפחות או לכל מי שמחפש מסלול קליל יותר והמסלול הקצר למי שמחפש עלייה מאתגרת במצוק הקניון. 

כדאי לדעת: באזור חיים יעלים רבים שמשוטטים גם בין המצוקים, אז אם יהיה לכם מזל תפגשו בדרך יעל.  

איך מגיעים: נוסעים על כביש 40 ונוסעים ולפני מדרשת בן גוריון עוקבים אחרי השילוט. 

עין עבדת

חדש ביהודיה

היכן מטיילים: בשביל חדש ביהודיה בשם יהודיה עילי, מסלול מעגלי בין בריכות המים שאורכו כ-4 ק"מ והוא נותן למבקרים הזדמנות לטעום מיופייה של השמורה המפורסמת וליהנות מהליכה בטבע ומשכשוך בבריכות מים רדודות.

מה כולל הטיול: בגולן היפהפה מחכה לכם שמורת היהודיה ובמסלול החדש שנחשב לבטוח ואידיאלי למשפחות, תוכלו לעבור בין נופי הבזלת והצמחייה הפראית וכמובן לטבול בבריכות המרעננות.

אסור לפספס: תצפית על נחל יהודיה ממרום השביל שיורד למפל העליון

למי מתאים: למשפחות שמחפשות ליהנות מהשמורה בדרך בטוחה, קלילה ו"רטובה". 

כדאי לדעת: אסור לטפס על החומות או להיכנס לחורבות יהודיה מחשש לנפילת אבנים. 

איך מגיעים: נוסעים בכביש 87 לכיוון קצרים, 7 ק"מ ממזרח לצומת יהודיה 

 היהודיה

אולי יעניין אתכם גם

מדורים