5 טיולי חורף מומלצים

סיורי מערות, זרימת מפלים, מרחבים פתוחים ונופי מרהיבים - החורף מציע שלל טיולים יפיפיים שניתן להבחין ביופי שלהם בעיקר בחודשי החורף. אספנו לכם 5 המלצות חורפיות במיוחד.

writer
שירה דרורי תאריך פרסום: 28/01/2019

לכל עונה יש את הייחוד שלה. בארץ מבחר פארקים, מסלולי טיול ואתרים ארכיאולוגיים המתאימים לטיולי חורף בהם תיהנו משילוב מיוחד בין העבר להווה, בין חוץ לפנים, סיורים במערות לצד הליכה תחת כיפת השמיים. טיולים מול תפאורה מהפנטת של זרימת מפלים עוצמתית ומרחבים הירוקים כאשר ברקע פריחה ססגונית האופיינית לימים הקרים. 5 מקומות לטיולי חורף שיחממו לכם את הלב. 

הפריחה שבקצה המערה

המקום: גן לאומי בית גוברין בלב שפלת יהודה. 

המסלול: הגן משתרע על פני 5,000 דונם של יופי קדום. בעבר שכנה כאן העיר המקראית מרשה ואין ספק שהמערות הן הכוכבות הבלתי מעורערות של הפארק. האתר מציע מגוון מסלולי הליכה ונסיעה, כאשר קיים מסלול פופולארי במיוחד, שנמשך בין 3-4 שעות הליכה ואורכו כ- 1.5 ק"מ. 

המסלול מתחיל במערת קולומבריום בה גודלו יונים וממשיך למערה הצידונית בהן נהגו לקבור מתים בתוך כוכים שנחפרו בבטן המערה. מהמערה הצידונית ניתן לשוב לרכב או להמשיך ברגל 2 ק"מ נוספים המאריכים את המסלול דרך כנסיית סנטה אנה מהתקופה הביזנטית למערת הפעמון, שהינה מחצבה ענקית מהתקופה המוסלמית הקדומה וההיי לייט של הביקור בגן.

מדוע בחורף: כי במערות ניתן לטייל בכל עונה ובחורף תיהנו מסביב מיופיין של הגבעות המקושטות בשקדיות, כלניות ורקפות.  

איך מגיעים: נוסעים על כביש בית שמש-קרית גת והגן ממוקם סמוך לקיבוץ בית גוברין.

בית גוברי. התמונה באדיבות רט"ג

טיול חורף בין ארבעה מפלים

המקום: שמורת טבע נחל עיון (מפל התנור)

המסלול: אחד הנחלים המרשימים של הצפון נחל עיון מציע מסלול הליכה בירידה פשוטה לביצוע שמתחילה בחורשת וייס ומסתיימת בכניסה הדרומית לנחל. ניתן לבחור בין מסלול ארוך במהלכו תיחשפו לארבעה מפלים שונים: מפל עיון, מפל הטחנה, מפלי האשד ומפל התנור הנמשך כשעה וחצי (אורכו 1.5 ק"מ) ובין מסלול קווי קצר, שאורכו 300 מטרים בלבד היוצא מרחבת החנייה וכולל תצפית לעבר מפל התנור ובחזרה לחנייה. המסלול הארוך מתחיל בחורשת האקליפטוסים, הוא עובר לצד המפלים המרהיבים המקושטים בפריחה ססגונית – רק שימו לב לירידה בתחילת המסלול 

מדוע בחורף: על מנת לחזות בזרימה העוצמתית.

איך מגיעים: מהקצה הצפון מזרחי של מטולה.

נחל עיון. התמונה באדיבות רט"ג

מתחממים בחיק העבר

המקום: תל ערד

המסלול: מסע אחורה במנהרת הזמן מחכה לכם בדרך לים המלח, בגן לאומי תל ערד. לשעבר עיר כנענית מבוצרת וכיום אתר ארכיאולוגי מעניין המציע גם מסלול טיול לתל המצודות היוצא מהעיר הכנענית, נמשך כשעתיים ומתפרש על פני קילומטר. בדרך תוכלו לראות מגוון שרידים מהעבר דוגמת מקדש עם מזבח ומפעל מים, בתי מגורים של פעם, שרידי ארמון ועוד אוצרות. הטיול מסתיים ברחבת החנייה של הגן הלאומי.

מדוע בחורף: כי מזג האוויר בערד מתון יחסית וההליכה פשוטה גם בימים גשומים.

איך מגיעים: נוסעים על כביש 2808 ופונים צפונה לפי השילוט.

תל ערד. התמונה באדיבות רט"ג

שמח בביצה

המקום: יער חדרה

המסלול: לאחר הגשמים, נוצרות ביער חדרה ביצות מים – אלה היו בעבר האויבות המושבעת של חלוצי חדרה אשר ייבאו לכאן את עצי האקליפטוס שלא עזרו בייבוש הביצות (אלה התייבשו רק בעזרת מפעל הניקוז של הברון רוטשילד). כיום מדובר בפינת חמד קסומה שנותרה כמזכרת מהימים הקשים ההם ומאפשרת לילדים להשתעשע בדילוגים מעל ובתוך הביצה. את בריכת היער של חדרה תגלו בצמוד לפארק השרון ולצדה חורשת אקליפטוס קטנה ושרידיו של מתקן שאיבה. ניתן ליהנות מהליכה קלילה לצד הביצות, להשיק פיקניק תחת צמרות האקליפטוסים או לקפוץ פנימה עם מגפיים.

מדוע בחורף: כיוון שמי השמים מעמיקים את הביצה ובחורף תפגשו במי הביצה עופות מים.

איך מגיעים: בתוך העיר חדרה, פונים ימינה לאחר חציית הרכבת ברחוב אהרון אהרונסון ופונים לפי השילוט בשביל העפר לכיוון מתחם החנייה.

נפלאות המערות

המקום: גן לאומי בית שערים

המסלול: סיפור היישוב היהודי ייחשף בפניכם בעת הטיול בגן לאומי בית שערים בצפון. הסיור באתר נמשך בין שעה לשעתיים ובמהלכו עוברים בין תחנות שונות כמו בית הכנסת העתיק, הבזיליקה ומגוון מערות ששימשו בעיקר כמערות קבורה ובהן התגלו פסלים, כתובות דקורטיביות, תבליטים ועוד ממצאים ארכיאולוגיים מרתקים. בין שבילי ההליכה בין מערה למערה תיהנו מתצפיות נוף מרהיבות לעבר עמק יזרעאל. אל תפספסו גם את גבעת בית שערים אשר בראשה ניצב פסל הברונזה של אלכסנדר זייד. 

מדוע בחורף: ההליכה בתנאים נוחים והכניסה היא למערות כך שתוכלו תמיד להסתתר מפני הגשם והרוח. 

איך מגיעים: מיוקנעם ממשיכים על כביש 722 עד צומת שערים ובפנייה הראשונה שמאלה עד הגן הלאומי. 

 גן לאומי בית שערים. התמונה באדיבות רט"ג

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים