5 טיולים קצרים עם הקטנטנים

שמורת טבע בה עוברים מעל מי הביצה, בריכת צבי מים ונחל זורם עם גשרוני עץ ומפלים, שבילים נסתרים ועוד. אפשר לצאת לטייל עם הילדים הקטנים ואפילו ליהנות מזה

writer
שירה דרורי תאריך פרסום: 04/12/2017

קשת צבעונית בשמיים, צמחייה ריחנית אחרי הגשמים, נחלים זורמים, אוויר צלול. אל תתנו לחורף למנוע מכם לארוז את הילדים ולצאת לטיול משפחתי בטבע. מדינת ישראל מאופיינת בעונה קרה מתונה יחסית, כך שיש מספיק ימים בהם ניתן לטייל בנעימים, אפילו עם העגלה והקטנטנים. קחו 5 המלצות לטיולי חורף קצרים למשפחות שלא אוהבות להסתגר בבית, אפילו לא בחורף.

הליכה קלילה מעל מי הביצה

המקום: שמורת טבע עין אפק
מה מחכה לכם: טיול מרענן בגליל המערבי המתאים גם להליכה עם עגלות. מדובר בשביל המתפרש על פני גשרון שמרחף מעל מי ביצה, הזדמנות "ללכת מעל המים". הטיול נמשך כשעה-שעתיים ואורכו כקילומטר אחד, בלבד במסלול מעגלי שיוצא ומסתיים בגן מיוחד לצמחים בסכנת הכחדה. בשמורה עצמה תגלו טחנת קמח עתיקה ותל ארכיאולוגי ותוכלו גם לשדרג את הטיול בצפייה בסרטון המוקרן בבית הטחנה. מעל הבריכה הצפונית תגלו מצפור ממנו משתקף הנוף הקסום של השמורה המטופחת. ניתן לסיים בפיקניק באזור המיועד לכך, תלוי כמובן בתנאי מזג האוויר.
אסור לפספס: מגג טחנת הקמח ניתן לתצפת לעבר עמק עכו, רכס הסולם והרי הגליל העליון.
איך מגיעים: פונים מזרחה בצומת עין אפק ונוסעים עד שער השמורה. 

עין אפק, התמונה באדיבות רט"ג

בעקבות הצבים בנחל אלכסנדר

המקום: נחל אלכסנדר בעמק חפר
מה מחכה לכם: טיול מהנה תחת כיפת השמיים, בשביל מישורי פשוט להליכה לאורך נחל אלכסנדר, נחל אכזב המתהדר בזרימה מרשימה בעיקר בימי החורף. המסלול אינו מוצל ולכן מתאים במיוחד לימים סגריריים ומעוננים ולאורכו מגוון פינות חמד, מתקני שעשועים לילדים, חורשה לפיקניקים, צמחיית גדות עשירה וסיומו בבריכת צב המים הרכים ופארק שעשועים מושקע. ניתן להמשיך במסלול לכיוון חוף בית ינאי. המסלול אינו מעגלי, כך שתוכלו לחזור אחורה בכל עת או להשאיר את הרכבים בכל אחד מקצוות המסלול ליד בית ינאי וליד גשר הצבים.
אסור לפספס: חורבת סמרה מהמאה ה-19, השוכנת על גבעת כורכר ממנה משתקף נוף מרהיב לעבר הים.
איך מגיעים: יש 2 דרכים - מכביש 2 פונים ימינה מכפר ויתקין ועד מסילת רכבת ומשם בעקבות השילוט, או מכביש 4 בצומת חפר מערבה לכפר וויתקין ולאחריו ימינה לכביש משובש וממנו עוקבים אחר השילוט. 

פנינה קסומה ליד יקנעם 

המקום: נחל השופט ברמת מנשה, מדרום לכרמל
מה מחכה לכם: פארק פסטורלי להפליא, ריאה ירוקה ליד יקנעם, עטופה בשטחי חקלאות ושדות מרעה ובלבה נחל השופט שמימיו זורמים כל ימות השנה. המסלול נגיש לבעלי מוגבלויות וכן לעגלות, והקטנים יוכלו להתרוצץ בשביל הישר ולהסתתר בין גדות הנחלים ולדלג בקלילות על גשרוני העץ מעל הנחל והמפלים קטנים. במסלול מערת אבן אינטימית וכן מתחם פיקניקים רחב ידיים. 
אסור לפספס: טחנת הקמח הנקראת על שמו של החייל יהושע מרקס שנפל בעת הגנתו על גוש עציון.
איך מגיעים: מכביש יקנעם - מגידו לפי השילוט.

נחל השופט

שמח בדרך הפסלים

המקום: דרך הפסלים ביער צרעה, המכונה גם יער הנשיא
מה מחכה לכם: את הטיול הזה ניתן לעשות ברגל או ברכב או לשלב בין השניים. הדרך מישורית ופשוטה למעבר גם לילדים קטנים וגם עם עגלות. מסלול הפסלים משתרע לאורך 9 ק"מ, במהלכו תיחשפו לפסלים סביבתיים פרי יצירתם של אמנים ששאבו השראה מהסביבה של היער, ביניהם פסלים של דמויות מוכרות כמו פסל שמשון ופסלים אמורפיים המהווים אובייקט לצילום ומשחק ומפתחים את יצר הסקרנות של הקטנים והגדולים כאחד.
אל תפספסו: נקודת תצפית מסנוורת בשם מצפה צרעה - מרפסת רחבת ידיים הפונה אל עמק נחל שורק, תל צרעה והרי ירושלים המרהיבים.
איך מגיעים: מכביש 44 ועוקבים אחר הסימון הירוק המוביל לדרך הפסלים ביער. 

כיף בירקון

המקום: גן לאומי ירקון - שביל החצבים
מה מחכה לכם: אחד הטיולים האהובים על משפחות שמחפשות טיול נעים במישור החוף. הטיול יוצא מחניון בחורשת אקליפטוס פסטורלית ועובר בין כמה אטרקציות מיוחדות לעונת החורף, כמו ברכת החורף שמהווה בית גידול לקרפדות ולאילנית מצויה, אנדרטת אלכסנדרוני המנציחה את חטיבת האלכסנדרוני שלוחמיה נפלו במקום במלחמת העצמאות, מפעל המים המנדטורי וכמובן - גולת הכותרת - האגם הגדול שבלב פארק תל אפק, שבימי החורף מבלים בו עופות מים רבים.
אל תפספסו: מבצר פינאר באשי, מצודה עות'מאנית מרשימה המהווה עדות חיה לעבר של המקום. 
איך מגיעים: הפארק שוכן על כביש הוד השרון - פתח תקווה בין צומת ירקון לצומת סגולה. 

גן לאומי ירקון, צילום: תום עמית

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים