הגודל כן קובע: מתחמי אירוח גדולים

אתם משפחה גדולה ורוצים סוף סוף לנפוש יחד? אז איך עושים את זה? המדריך למציאת חופשה מותאמת למשפחות גדולות.

writer
שירה דרורי תאריך פרסום: 26/02/2018

הכל מתחיל במספר הנופשים, כי קיימות שלל אלטרנטיבות לאירוח משפחתי. כל אופציה נושאת אופי קצת אחר. לפני שבחרתם, חשוב להכיר לעומק את חוויית האירוח הכוללת והתאמתה לסגנון האירוח שיתאים רק לכם.

לפניכם טיפים למשפחה הנופשת, בכיף ובגדול

איך נופשים עם כל המשפחה? מה לקחת בחשבון

זירת האירוח המשפחתית מציעה מספר פתרונות אירוח פופולאריים למשפחה המורחבת. ניתן להשכיר וילת נופש  חלומית פרטית גדולה דייה להכיל את מספר המשתתפים, להזמין צימרים במתחם אירוח מפנק או להזמין חדרים בבית מלון. הבחירה היא אינדיווידואלית וכל משפחה עשויה להעדיף אופציה אחרת. כדאי לבחון את כל הפרמטרים האפשריים בקבלת ההחלטה. 

הצורך להיות יחד בעיקר בחגים, בתמונה: טיטי בראש פינה

סוג האירוח - נתחיל מהפורמט של האירוח. האירוח בוילת נופש הוא בקומפלקס משותף והיתרונות שלו ברורים. יתכן שתוכלו להקצות מראש מפלס לכל משפחה, אבל עדיין תחלקו חללים משותפים כמו מטבח, סלון, חצר. אופציה מעולה למשפחה שרוצה לבנות יחד  24/7 כמו בבית. לעומת הוילה - במתחם צימרים, כל משפחה גרעינית יכולה לקבל יחידה משלה וכך תישמר הפרטיות לכל אחד והמפגשים יהיו באיזורים המשותפים ובחצר. לעומת שתיהאופציות הללו יש תמיד את האפשרות לבית מלון, שם אף פעם לא תהיו לבד, אבל היתרונות של השירות והנוחות משתלמים למי שמוותר על פרטיות.

מתחם משותף. בתמונה, אמזונס

מעורבות משפחתית - על אף ההפרדה הפוטנציאלית בחלוקה לחדרים או מפלסים בוילה, הרי שתוכלו ליהנות מזמן איכות משותף בחללים הציבוריים. כלומר, יהיו נקודות השקה רבות בארוחות ובשעות הפנאי. במתחם אירוח, קיים זמן ביחד וזמן לחוד. החצר משותפת וכך גם בריכת השחייה, אבל לכל משפחה יש צימר המאובזר באמבטיה, מטבח, סלון וכדומה. נקודות ההשקה עם יתר האורחים מצטמצמות. במקרה של בית מלון, המתחמים הציבוריים משותפים ומייצרים אינטראקציה משפחתית, אבל הפרטיות מוגבלת, כיוון שמתחמים אלה משותפים לכלל אורחי המלון (אלא אם כן אתם משפחה כל כך גדולה שהזמנתם מלון בוטיק שלם לעצמכם). 

ליהנות מארוחות משותפות

לדאוג לאיזורים משותפים למקסימים חוויה. בתמונה: קרן אור בטבע

הכמות קובעת – בבחירת אירוח, בדקו שמקום האירוח ערוך להרכב המשפחתי שלכם הן מבחינת מספר המשתתפים אך גם הרכב המשתתפים. כלומר, בדקו מראש כיצד תתבצע החלוקה בפועל. האם כל משפחה גרעינית תקבל חדר משלה או שתי משפחות גרעיניות ילונו ביחד או משפחה גרעינית גדולה תתבקש להתפצל לחדרים נפרדים.

חלוקת חדרים בהתאם למשתתפים. בתמונה: לה סיאסטה

גילאי הילדים – חשוב לקחת בחשבון האם הילדים בגיל בו הם ישנים בחדר עם הוריהם או בחדר נפרד. בדקו גם את גמישות המרחב של הוילה או הצימרים – בכמה מיטות יחיד/מיטות זוגיות מדובר והאם המקום מספק פתרונות לינה אלטרנטיביות או אפשר להביא מהבית מזרנים ולהוסיף למיטות הקיימות וכך להתגבר על מצוקה של מיטות (במידה וקיימת). התייחסו גם למספר חדרי רחצה, שירותים, חניות וכדומה.

כמה זה עולה לכם – החליטו מראש על תקציב. האם מדובר בתקציב פר משפחה גרעינית או פר האירוח כולו. שימו לב שבמקרים רבים, יתכן שמשפחה גרעינית עם יותר נפשות תידרש לשלם יותר (פר משתתף או על חדר גדול יותר). בדקו מה כולל האירוח אם הכסף מתחלק שווה בשווה בין כולם. במלון לרוב העלות היא לפי חדר לזוג ותוספת על כל ילד או מבוגר וניתן לבחור סוג פנסיון כך שגם עלות ארוחת הבוקר (בחצי פנסיון) היא לפי כל משתתף ואם מדובר במשפחות גדולות, בוילות או במתחמי אירוח בהם תוכלו לבשל לעצמכם תוכלו לחסוך כסף רב על עניינים גסטרונומיים. שלא לדבר על החוויה של לבשל ביחד, לעשות על האש תחת כיפת השמיים ולסעוד במשותף. במיוחד בתקופות של חגים...

תיאום ציפיות – חשוב לבצע תיאום ציפיות בין כל המשתתפים. אומנם אתם מאותה משפחה, אבל יכולות להיות לכם דעות שונות לחלוטין בנוגע לחופשה האולטימטיבית. החליטו על אזור מבוקש, רצוי מגוון מבחינת אטרקציות ומסלולי טיול, האם אתם מעדיפים אווירה כפרית, קרבה ונוף לים, תפאורה של המדבר או דווקא של מרחבים ירוקים. בחרו את סוג האירוח המתאים ביותר (בקתות עץ, וילות מאבן, מלון בוטיק, וילה מפוארת), התקציב המשוער ולאחר מכן גבשו תוכנית לחופשה. 

אף אחד לא יוותר על בריכה. בתמונה: בקתות אודם השני

תכנית מנצחת לטיול משפחתי

אגב, תכנית החופשה בעלת חשיבות רבה בבחירת המקום וגם בהצלחת החופשה. אם אתם מתכננים בעיקר לטייל, השקיעו יותר בקרבה של המקום למסלולי טיול מועדפים ואם בכוונתכם לבלות בעיקר במקום עצמו, בדקו שהוא מציע מתקני פנאי ונופש הזמינים עבורכם – בריכה, ג'קוזי, שולחן ביליארד, סאונה וכדומה. במתחם אירוח גדול במיוחד בו עתידים לשהות אורחים נוספים וגם בבית מלון, רוב הסיכויים שתדרשו לחלוק את מתקני הפנאי עם יתר האורחים בעוד בוילה המתאימה למספר המשתתפים תוכלו ליהנות בלעדית מהמתקנים השונים. 

בשורה התחתונה

אירוח עם המשפחה המורחבת יכול להפוך למסורת שתרצו לשחזר שוב ושוב ולא רק בחגים ובאירועים מיוחדים. חפשו את המקום המתאים ביותר בו תיהנו מחוויה מיוחדת בעלות אטרקטיבית, התכוננו היטב לחופשה – סידור האורחים בקומפלקס, גיבוש מסלול טיול, הזמנת אטרקציות, רכישת מצרכי מזון וכדומה – והבטיחו לעצמכם חופשה משפחתית מוצלחת. 

אולי יעניין אתכם גם

מדורים