מבקרים בירושלים? מסעדות שאסור לכם לפספס

לא הכל מתחיל ונגמר בתל אביב. זה הזמן לגוון, לצאת מאזור המרכז ולגלות את השפע הקולינרי של ירושלים. העיר מציעה מטבח עילי עם שלל מסעדות גורמה חדשות וותיקות, מסעדות שף כשרות, ברי קוקטיילים ועוד.

writer
מערכת האתר תאריך פרסום: 16/08/2020

אז בין ביקור באחד מתוך עשרות האתרים ההיסטוריים ברחבי העיר, טיול אנרגטי בשוק מחנה יהודה התוסס או סתם שיטוט בסמטאות הקסומות בין בתי האבן - חובה לאכול משהו טוב.

הנה מספר מקומות שפשוט אסור לכם לפספס:

ג'קו סטריט - מסעדת שף כשרה ברחוב אגריפס המוביל לשוק מחנה יהודה. על אף הכשרות, מובטחת לכם חוויה מפתיעה ומקורית ללא תחליפים ופשרות. דגים בווריאציות שונות, מאכלי עדות עם טוויסט מפתיע, סלטים צבעוניים, נתחי בשר מיושנים, קינוחים ותפריט אלכוהול עשיר.

מחניודה - אולי המוסד הקולינרי המוביל והידוע בירושלים. אוכל מגוון ויצירתי, אווירה תוססת, ריקודים על הבר וברמנים שהופכים כל סיר או מחבת לכלי הקשה, או בקיצור - שמח!

במסעדה תפריט עשיר המחולק למנות עד 56 שקלים, עד 75 ומ-76 ומעלה. יש גם תפריט טעימות במחיר 295 ש"ח לסועד. ידועה לכל מנת הפולנטה של המסעדה עם גבינת פרמזן, שמן כמהין ופטריות.

קולינריה בירושלים

מסעדת המוציא -בניצוחו של השף אבי לוי, שהחלה את דרכה בין סמטאות השוק, נמצאת כיום במבנה עתיק ברחוב יפו.

לוי - שגדל בעיר - לקח את זיכרונות ילדותו, הוסיף את שורשיו התרבותיים והקולינריים מאלג'יריה וצפון אפריקה וחיזק ביכולותיו המקצועיות כשף - וכך הגיעו לעולם יצירות קולינריות מיוחדות, עם צבעים עזים וניחוחות שקשה לפספס.

בין המנות החדשות בתפריט תוכלו למצוא זנב שור, ספינג' כבד אווז, ברבוניות וצ'יפס מרוקאי, מופלטה של אנטריקוט, בשר לחי חריף ומגוון קינוחים חדשים ומפתיעים.

במסעדה קומת אירוח נפרדת המיועדת לקיום אירועים עסקיים ומשפחתיים.

סיאול האוס - מביאה את המטבח הקוריאני לליבה של העיר העתיקה, ומכאן שהיא גם זוכה בתואר המסעדה הקוריאנית הכשרה היחידה בעולם!

טוקובוקי (גלילי קמח אורז), קימבאפ (רול אורז וירקות מתובל בשמן שומשום), קימצ'י, מרקים, קינוחים מסורתיים ושלל מטעמי המטבח הקוריאני בגרסה כשרה ומוצלחת.

 שפע תבלינים

מונא - מהרומנטיות והיפות שבמסעדות העיר.

מסע קולינרי צבעוני, אתסטי וטעים בציר שבין איטליה לצרפת - בתוך חלל מרהיב בבית האמנים הסמוך למדרחוב ממילא.

כמו כן, ישנן מסעדות מומלצות בירושלים המבטיחות חופשה או בילוי יומי המעניק אושר אין-סופי לחוש הטעם והריח: 

- מסעדת דקל 3 מקבוצת מחניודה

- אל דנטה - מסעדה איטלקית כשרה

- קפה קדוש המיתולוגי, למעלה מ-50 שנה שמוזכר באותה נשימה כשמעלים את צמד המילים 'מסעדה בירושלים'

- צ'אקרה הנחשבת למקום בילוי אופנתי במיוחד בעיר בזכות שילוב של אוכל מצוין, אלכוהול משובח ומוזיקה

- מסעדת דולפין ים לחובבי פירות ים ודגים 

ועוד שלל אפשרויות מכל סוגי המטבחים.

מסעדות גורמה רבות שוכנות בתוך מלונות בוטיק בירושלים או במלונות יוקרה בירושלים רבתי או בהרי ירושלים מסביב - כנהוג במקומות רבים ברחבי העולם.

מסעדות באזור ירושלים – עין כרם והסביבה

אם החלטתם להתרחק מההמולה של ירושלים, בשכונת עין כרם תוכלו ליהנות ממסעדות רבות - כשברקע בתים עתיקים מאבן ירושלמית, נוף הררי, סמטאות ציוריות, הסטוריה, תרבות ואווירה אירופאית. 

כל אלו משתלבים יחד באופן הרמוני וממתינים לכל מי שיגיע לבקר בשכונה השוכנת בפאתיה הדרום-מערביים של העיר.

סמטאות ירושלים הקסומות

מלה ביסטרו Mala Bistro השוכן במבנה לשימור בן למעלה מ-100 שנה, מציע ארוחת בוקר בסגנון בופה עד השעה 13:00. תוכלו לפתוח את היום בצורה נפלאה עם ארוחה טובה בלב סמטאות השכונה.

בשעות הצהריים ניתן למצוא תפריט בשרים עשיר ומיוחד, כאשר גולת הכותרת היא הסטייקים הנעשים מבשר המיושן במקום, כמו גם כבד אווז עם ריבת תאנים טורטליני חמוסתה, המבורגר אנטריקוט ועוד.

 

בית הקפה של עין כרם המתוקה פועל כבר 16 שנה וממוקם ממש מעל חנות השוקולד והגלידריה.

המסעדה כשרה ומציעה תפריט חלבי עם מבחר מנות שף ממקומות רבים ברחבי העולם - החל מאוכל איטלקי, דרך מנות אסייתיות וכמובן מגוון מטעמים ים תיכוניים.

המקום ידוע בעיקר בזכות מפעל השוקולד הנפלא שמייצר אין-סוף מתוקים מחומרי גלם משובחים, ללא חומרים משמרים וללא חומרי טעם וריח. אופציה נפלאה לבילוי זוגי או משפחתי מול הנוף ההררי.

עוד בשכונה: בראסרי עין כרם, כרמא, פיירוז – מסעדה לבנונית, עתליה ועוד.

אז בין אם אתם באים לחופשה של כמה ימים בירושלים (מומלץ, ואפילו חובה), בילוי ערב עם המשפחה או החברים, יום כיף, אירוע מיוחד או פשוט רצון עז לברוח מהלחות של גוש דן וליהנות מאוויר הרים צלול - מסעדה בירושלים בהחלט תהפוך את הביקור למשודרג וטעים.

 

אולי יעניין אתכם גם

מדורים