תחרות איירונמן העולמית מגיעה לראשונה לישראל

תחרות איש ברזל, איירונמן 70.3 העולמית מגיעה לראשונה לישראל ותוזנק בתאריך 12.11.2021. חגיגת האיירונמן תתקיים במלון חוף גיא בטבריה. מאמצים משותפים של גורמים שונים ולוגיסטיקה מורכבת נדרשים כדי לקיים את תחרות הטריאתלון היוקרתית ביותר בעולם ממש כאן בישראל. אז איך אתם יכולים להיות חלק מחגיגת הספורט הבינלאומית הזו לספוג קצת מהאדרנלין וההתרגשות של המשתתפים ולתת זריקת עידוד מכל הלב? כל הפרטים בכתבה הבאה

writer
אליסה גיטניק תאריך פרסום: 31/10/2021

IRONMAN Group 

תחרות האיירונמן הינה אחת ממרוצי הטריאתלון המאתגרים והיוקרתיים בעולם והיא מתקיימת במעל 50 מדינות שונות ברחבי העולם. התחרות בישראל תיערך במתכונת של חצי איש ברזל- המשתתפים יתחילו במשחה שיוזנק מחוף גיא למרחק של 1.9 ק"מ, ימשיכו  במסלול אופניים בצדה המזרחי של הכנרת למרחק של 90 ק"מ ויסיימו בריצת חצי מרתון למרחק של 21.1 ק"מ . מתוך התחרות 40 הטריאתלטים המובילים בקבוצות הגיל יעפילו לאליפות העולם שתערך בשנה הבאה בניו זילנד. 

IRONMAN Group

מרגע פתיחת ההרשמה בעמוד התחרות הרשמי לא נדרשה יותר משעה אחת בלבד לרישום 1000 אתלטים מ17 מדינות שונות! האירוע יחל כבר ב10.11 עם מסיבת עיתונאים ותדרוך המשתתפים. בתאריך 11.11.2021 בשעה 10:00 יפתח האקספו הרשמי של התחרות לקהל הרחב, עם חנות המותג הרשמית של איירונמן העולמי. האקספו יהיה פתוח ביום ה' 11.11 בין השעות 10:00-19:00 וביום שישי 12.11 בין השעות 09:00-17:00. הפרטים נלקחו מהאתר הרשמי ובטרם הגעה לאקספו יש להתעדכן באתר התחרות שאין שינוי בלוחות הזמנים. 

 

ישראל על המפה בזירת הספורט הבינלאומית 

 

קיום התחרות בישראל מציב אותנו על המפה כמדינה שבהחלט מסוגלת ובהצלחה רבה לארח אירועי ספורט בינלאומיים ומהווה המשכיות למספר אירועים חשובים שהתקיימו בישראל בשנים האחרונות: תחרות הגראנד סלאם בג'ודו, משחק ארגטינה אורוגוואי ומירוץ ג'ירו דה איטליה שהוזנק בישראל בשנת 2018 (לראשונה מחוץ לאירופה) והתקיימו בו שלושה מקטעים בישראל. יש מקום לציין כי תחרות איש הברזל הישראלית ישראמן כן מתקיימת מזה שנים בארץ ואף אירחה טריאתלטים מחו"ל, אך זו הפעם הראשונה שהתחרות הרשמית של מותג האיירון מן העולמי תתקיים בישראל.  

 

IRONMAN Group

 

אחד הדגשים שמארגני תחרויות איש ברזל ברחבי העולם לא מוכנים להתפשר עליהם היא בחירה קפדנית של הלוקיישנים- לא מדובר רק בתחרות ספורט סיבולת, מדובר בחוויה של ממש. מארגני התחרות דואגים לכך שהמשתתפים יהנו ממסלולים מיוחדים, נופים מרהיבים בערים ההיסטוריות הייחודיות ביותר בעולם. במסגרת הפקת התחרות בארץ נבחנו מספר לוקיישנים אך לבסוף הוחלט על טבריה כעל המיקום הלוגיסטי, החוויתי בעל התוואי המושלם לקיום התחרות בישראל. מעבר לסביבה, לחשיבות ההיסטורית ולאגם הכנרת קהל שרוצה לקחת חלק בחגיגת האיירונמן יוכל להינות ממגון אפשרויות לינה בטבריה ואזור סובב כנרת. 

 

מבט לכנרת

תחרויות ספורט סיבולת מסוג זה נהוגות ופופולריות באירופה וגם בארץ יש קהילה לא קטנה של טריאתלטים משוגעים לדבר. תחרויות אופניים כמו טור דה פראנס שעוברות ביישובים רבים מתאפיינות בקהילתיות מקסימה, קהל הצופים יוצא ומעודד את המתחרים, מציע להם מים וחטיפי אנרגיה יעודיים וכל התחרות מקבלת נוף של פסטיבל ספורט וקהילה באווירה סופר מיוחדת. 

אם בא לכם לצפות באירוע של פעם בחיים ולעודד ספורטאים מכל רחבי העולם, אתם מוזמנים לשריין מקום לינה בצימר בסובב כנרת, דירת נופש בטבריה או בכל מקום אירוח בקרבה למסלול, בייחוד בישובים: טבריה, מגדל, מושבה כנרת, יבניאל. קחו בחשבון שבזמן התחרות תתבצע חסימת כבישים כך שכדאי להיערך מראש בהתאם לשעות הזנקת המקצים השונים ולתפוס מקום אסטרטגי לעידוד ממנו תוכלו לתת זריקת אנרגיה ומצב רוח לטריאלתטים. 

 

טיפים למעודד/ת המתחיל/ה

IRONMAN Group

הנה כמה טיפים שימושיים שכדאי לשים עליהם את הדעת על מנת להפיק את המקסימום מהחוויה:

1. ללמוד את המסלול- קחו לכם שעה פנוייה ללמוד ולהבין מה המסלול של התחרות. מארגני התחרות מאפשרים גם מעקב וירטואלי אחרי מתמודדים שמעניינים אתכם, כך שתוכלו לראות את קצב ההתקדמות ולהתמקם בלוקיישן טוב, לרוב תחנות הרענון שמוצבות לאורך המסלול עבור המשתתפים בשביל לתת להם זריקת אנרגיה. 

2. תארזו צידה לדרך- אל תבואו בידיים ריקות, תארזו כל מה שצריך מתוך נקודת הנחה שאתם יכולים להיחסף ברוח התחרות ולבלות יום שלם בחוץ. אתם יכולים להכין שלטים, רעשנים, פונפונים וכל מה שעולה בדעתכם, העיקר כמה שיותר צבעוני ורועש כדי שהמתחרים ישימו לב ויקבלו את זריקת האנרגיה לה הם זקוקים. 

3. תעודדו את כולם ולא רק את משתתף אחד שאתם מעדיפים או קרובים אליו- כל מוטיבציה תעזור למשתתפים בתחרות מאתגרת מהסוג הזה, ואם אתם יכולים לתת להם בוסט אנרגיה- תעשו זאת.

4. תפקידו לא להכנס למסלול- חשוב לעודד מהצד בלבד ולא להכנס לתוך המסלול על מנת לשמור על בטיחותכם ובטיחות המשתתפים. 

5. משתתפים שסיימו את המסלול הם מותשים אך מלאי אדרנלין ולרוב נדרשים אף לסיוע רפואי, הם יכולים לנוע בין כל קשת הרגשות, לכן אם אדם קרוב אליכם לוקח חלק בתחרות לאחר שעבר את קו הסיום תהיו שם בשבילו, אבל בלי להציק. 

 IRONMAN Group

 

נאחל בהצלחה לכל המשתתפים, ונברך על הרחבתה של תרבות ספורט הסיבולת בישראל עם הגעתה של תחרות איירונמן הבינלאומית לעיר טבריה, התחרות מתקיימת לאחר מגעים ומאמצים בין מותג איירונמן העולמי,  קבוצת קומטק, חברת טרגט מרקט, קרן סילבן אדמס, משרד התרבות והספורט, עיריית טבריה ואיגוד הטריאתלון. 

 

 

 

 

 

אולי יעניין אתכם גם

מדורים