ערים עתיקות ומרהיבות בישראל

חופשה בערים עתיקות מעניקה ידע רב ומראות ייחודיים שלא תראו ביום יום. אתם יותר ממוזמנים לגלות את הערים העתיקות והמרתקות בישראל עם שלל אופציות בילוי ולינה.

writer
מערכת האתר תאריך פרסום: 02/05/2024

טיול בערים עתיקות ומרהיבות בארץ ישראל מאפשר לנו הצצה אל עבר עשיר, תרבויות קדומות ואוצרות ארכיאולוגיים רבים. ביקור באתרים היסטוריים בישראל מאפשר לנו לעצור שנייה את שגרת החיים שלנו, ולשלב טיול מקסים עם למידה וחינוך.

סיורים בעיר העתיקה בירושלים

ירושלים: עיר הבירה הנצחית, עיר קודש לשלוש הדתות המונותאיסטיות, אוצרת בין חומותיה סיפורים היסטוריים מרתקים. העיר העתיקה, אתר מורשת עולמית של אונסק"ו, מחולקת לארבעה רבעים: יהודי, נוצרי, ארמני ומוסלמי. לאורך הסמטאות הצרות ניתן למצוא את הכותל המערבי, כנסיית הקבר, הר הבית ועוד אתרים קדושים.

לאורך הסמטאות הצרות של העיר העתיקה ניתן למצוא עוד אוצרות רבים:

  • השוק: אי אפשר לעשות סיורים בעיר העתיקה בלי להגיע גם לשוק - מקום נהדר לחוות את התרבות הירושלמית, לטעום מאכלים מקומיים, ולרכוש מזכרות.
  • מוזיאון מגדל דוד: סיורים בעיר דוד ילמדו אותנו על ירושלים לאורך ההיסטוריה.
  • העיר העליונה: אזור יוקרתי בו נמצאו ארמונות מלכים לאורך ההיסטוריה.
  • הגן הארכיאולוגי: גן יפהפה בו ניתן לראות שרידים מתקופות קדומות.

 ירושלים

 איפה ישנים בירושלים?

אחרי הטיול המרגש, צריך מקום לישון בו: סוויטות יוקרה אגריפס מתחם "סוויטות אגריפס" מזמין אתכם להתארח אצלו ולהיות קרובים לכל מה שירושלים מציעה - מסעדות מצוינות, בתי קפה, ברים ושבילי הליכה נפלאים. הדירות מתאימות לזוגות ומשפחות עד 4 אנשים בכל יחידה. המתחם כולל 3 יחידות אירוח נרחבות ומאובזרות היטב עם חדר שינה עם מיטה זוגית נוחה, חלל מגורים מרווח עם ספה שהופכת למיטה זוגית, טלוויזיה חכמה עם חיבור לנטפליקס בחדר השינה והסלון, מטבח מאובזר עם מכונת אספרסו, מקרר, תנור, כיריים ופינת אוכל, חדר אמבטיה מלא עם מכונת כביסה, מייבש ומגהץ ומרפסת פרטית עם פינת ישיבה. גם שומרי המסורת שביניכם לא מקופחים - היחידות מתאימות גם למטיילים שומרי מסורת הודות לבית כנסת בהישג יד, פלטה, מיחם לשבת, שעון שבת, כיור כפול ומיטות יהודיות.

סוויטות יוקרה אגריפס
לפרטים נוספים: 053-9418214

סיורים בצפת העתיקה

אם כבר מדברים על מקומות עתיקים בישראל, אי אפשר שלא להזכיר את צפת, עיר הקודש של יהדות המקובלים, המתאפיינת באווירה רוחנית מיוחדת ומושכת אליה מבקרים המחפשים חוויה רוחנית עמוקה ועתיקות בישראל.

בצפת תמצאו את בתי הכנסת העתיקים של צפת כמו בית הכנסת האר"י הקדוש - בית הכנסת המפורסם ביותר בצפת, מקום מושבו של רבי יצחק לוריא, האר"י הקדוש, מגדולי המקובלים, או שני בתי הכנסת העתיקים אבוהב, בית כנסת עתיק ומרשים ובית הכנסת של רבי יוסף קארו - בית כנסת עתיק, שבו חיבר רבי יוסף קארו את השולחן ערוך, ספר ההלכה החשוב ביותר ביהדות.

 אם אתם מחפשים דרכים עתיקות בארץ ישראל, לכו אל הסמטאות הציוריות של צפת:

סמטת האר"י: סמטה צרה וציורית, שבה גר האר"י הקדוש, סמטת רבי שמעון בר יוחאי, סמטה עתיקה, שבה, על פי המסורת, התגלה רבי שמעון בר יוחאי, סמטת האר"י הקטן: סמטה קטנה וקסומה, שבה נמצא בית הכנסת של רבי נחמן מברסלב.

 

איפה ישנים בצפת?

אחרי יום שלם של שיטוטים, תרצו לחזור למקום מחבק, להירגע מול הנוף עם כוס יין גלילית טובה. 15 קילומטר בלבד מצפת תמצאו את מלון מטיילים מלכיה, שמיועד בדיוק בשביל זה. המיקום של קיבוץ מלכיה בין הרי הגולן ועמק החולה, אל מול הר החרמון, יוצר נוף מרהיב וקסום שמושך מטיילים רבים אל הקיבוץ. במקום תוכלו להתארח במלון המציע 22 סטודיו ו-10 דירות נופש, חדר אוכל ממוזג ומדשאות פורחות.

תוכלו לבחור בדירות סטודיו צמודות קרקע - 10 יחידות משפחתיות, מעוצבות כחלל פתוח עם יציאה ישירה לגינה ובה פינות ישיבה ומתקני גריל. מתאימות לזוג או זוג עם עד 2 ילדים. או ב אחת מ 8 היחידות המשפחתיות צמודות הקרקע הכוללות חדר שינה ומרחב מגורים נרחב המתאים ללינת ילדים. חלקן עם גישה ישירה לגינה ובה פינות ישיבה ומתקני גריל. היחידות מתאימות למשפחות עד 6 נפשות. במקום גם דירות נופש גדולות - 2 יחידות גדולות וצמודות קרקע, בעלות 2 חדרי שינה ופינות ישיבה בגינה הפרטית. מתאימות למשפחות עד 8 נפשות.

בנוסף לחדרים, תוכלו להנות מהאווירה הכפרית והירוקה של הקיבוץ - דשאים, פינות ישיבה, בריכה עונתית ובית קפה. הילדים יוכלו להשתעשע במתקני המשחקים והספורט ובבוקר ליהנות מארוחת בוקר גלילית עשירה.

 מלון מטיילים מלכיה

חיפוש עתיקות בישראל - בעכו

אם אתם מחפשים מלאכות עתיקות בישראל אז עכו - אחת הערים העתיקות והמרשימות בישראל, עם שרידים מהתקופה הצלבנית והעות'מאנית וסיפור היסטורי מרתקלכו לטייל בין חומות העיר העתיקה של עכו, שנבנו על ידי הצלבנים במאה ה-12 ונותרו שלמות כמעט לחלוטין, תוכלו לטייל לאורך החומות וליהנות מהנוף המרהיב של העיר והים, או להמשיך לשוק המקורה - אחד השווקים הגדולים והמרהיבים בישראל. בשוק ניתן למצוא מגוון רחב של מוצרים, החל ממזכרות ותכשיטים ועד לבגדים ותבלינים. השוק הוא מקום נהדר לחוות את התרבות המקומית ולהתמקח עם המוכרים.

 

המסגדים והכנסיות של עכו:

עכו היא עיר קדושה לשלוש הדתות המונותאיסטיות. בעיר ניתן למצוא מסגדים רבים, כמו מסגד אל-ג'זאר, וכנסיות רבות, כמו כנסיית מרים הקדושה. ביקור במסגדים ובכנסיות הוא דרך נהדרת ללמוד על ההיסטוריה והתרבות של העיר.
עכו היא עיר מיוחדת במינה, עיר של היסטוריה ותרבות. עיר עתיקה ומרשימה, עיר תוססת ומלאת חיים. עיר שחובה לבקר בה ולחוות את האווירה הייחודית שלה.

 

איפה ישנים בעכו?

אחרי יום שלם של טיולים, איזה כיף לחזור לסוויטה שלכם בצפון ממש על חוף הים - ימים סוויטות על החוף – כ 5 ק"מ מעכו ממתין לכם מתחם סוויטות יוקרתי הממוקם ישירות על חוף הים, המספק חוויה בלתי נשכחת של פרטיות מוחלטת, שקט ורוגע בצל הטבע הפראי. המתחם כולל 3 סוויטות - "רונה", "נועם" ו"עדי" - הממוקמות בקו ראשון לחוף ומציעות נוף הנשקף לים ממש מהחלון. כל סוויטה מעוצבת בקווים נקיים ובאווירה של שלווה ורוגע, עם מיטה זוגית גדולה, מטבחון מאובזר, ג'קוזי זוגי ובריכה פרטית.

ימים סוויטות על החוף 
לפרטים נוספים: 053-9414911

איך מתכננים סיור היסטורי בעיר עתיקה בישראל? הנה כמה טיפים לתכנון סיור היסטורי מוצלח בעיר עתיקה בישראל:

  • בחירת העיר: חשוב לבחור עיר עתיקה שמעניינת אתכם. לכל עיר היסטוריה ייחודית וסיפורים מרתקים משלה. כמובן שכדאי לקחת בחשבון את ההרכב המשפחתי שמגיע לטיול, הזמן שאתם מקדישים לטיול ועוד.
  •  איסוף מידע: לפני הטיול, היכנסו לאתר העיר ואספו מידע רלוונטי שיעזור לכם ליהנות ולהבין יותר. כדאי גם לברר אם יש סיורים מודרכים בעיר.
  • תכנון מסלול: כעת, אתם יכולים לתכנן את מסלול הסיור. הצטיידו מראש בנעליים נוחות, כובע, כמה בקבוקי מים (לא בכל מקום אפשר לקנות) ובקרם הגנה. אם הטיול שלכם הוא בקיץ, השתדלו להגיע בשעות הבוקר המוקדמות או בשעות אחר הצהריים המאוחרות

מה הסיפורים המרתקים מאחורי האתרים ההיסטוריים בישראל?
מאחר ולארץ ישראל יש היסטוריה שמגיעה עד ימי התנ"ך, יש לא מעט סיפורים מרתקים, כמו למשל הסיפור מאחורי העיר העתיקה בירושלים. בכותל המערבי יש שרידים של בית המקדש השני, או כנסיית הקבר, מקום צליבתו ותחייתו של ישו – ועוד.

אילו סיורים מודרכים מומלצים בערים העתיקות של ישראל?
בכל עיר מתקיימים סיורים בשעות שונות, במסלולים אחרים ולהרכבי קהל אחר (ילדים, קשישים, סטודנטים ועוד). לכן כדאי לגלוש לאתר העיר שאליה אתם רוצים להגיע, ולבדוק מתי יתקיים הסיור, למי מיועד, וכן הלאה.

 סיורי שוק

אולי יעניין אתכם גם

מדורים