טיול אקסטרים בנחלי הארץ - סנפלינג, גלישה ועוד

לאלה מכם שלא אוהבים לשבת רגל על רגל, לאוהבי האקסטרים והאנדרנלין! זוג? משפחה? קבוצת חברים? טיולי אקסטרים מתאימים לכולם. בילוי ייחודי שלא יוצא לחוות כמותו בחיי היום יום והשגרה השוחקת. למה אתם מחכים? קדימה לארוז את התיקים!

writer
מערכת האתר תאריך פרסום: 02/05/2024

טיולי אקסטרים הפכו בשנים האחרונות לטרנד פופולרי בקרב חובבי טבע ואדרנלין.

מגפת הקורונה והמלחמה שהגיעה אחריה, גרמו לרבים מאיתנו להסתגר בבית במשך תקופה ארוכה, ועוררו צורך עז לחוות את הטבע בצורה עוצמתית ומרגשת יותר. כתוצאה מכך, טיולים המציעים ריגושים, אתגרים וחוויות יוצאות דופן הפכו לנחשקים יותר מתמיד, במיוחד בתקופה זו בה האביב מתעורר, ומזג האוויר משגע – כבר לא קר ועדיין לא חם.

טיול אקסטרים המשלב גם סנפלינג, גלישה, טיפוס על מתקני שטח ועוד, מציע אפשרות נהדרת לשחרר אדרנלין, לחוות ריגושים ולחזור להרגיש חיים.

דווקא עכשיו, דווקא בארץ

טיול אקסטרים בארץ מאפשר לחוות את הטבע הישראלי היפהפה בצורה ייחודית ומרתקת, וגם לתרום לעסקים מקומיים, לעזור להם להשתקם ולהתאושש. אחרי החורף הגשום בצורה חריגה, הנופים שלנו ירוקים כעת כמו באוסטריה, שוויץ או גרמניה, ומציעים לא מעט אטרקציות מהנות ומרתקות בנוף הפתוח.

איפה ישנים?

כשאתם מתכננים טיול, חשוב לא פחות לתכנן גם איפה תלונו – הצימר הוא חלק חשוב בכיף של הטיול, והקרבה שלו לאטרקציה האחרונה היא קריטית, במיוחד כשאתם כבר עייפים ומשתוקקים להתקלח, לאכול ולישון, כדי להתעורר למחרת לעוד יום של אטרקציות.

קמפינג מטיילים דפנה
קמפינג מטיילים דפנה ממוקם בקיבוץ דפנה, למרגלות רמת הגולן, בלב עמק החולה. הקמפינג מציע מגוון אפשרויות לינה, כולל אוהלים, חניונים לקרוואנים וחדרי אירוח. המקום מתאים לאנשים שמעוניינים בחוויה כפרית אמיתית, עם אוהלים עצמאיים להקמה עצמית על שטחי מרעה פתוחים. המתחם מציע מטבחון משותף מאובזר, חדר רחצה משותף עם מקלחות ושירותים, פינות ישיבה מעוצבות ונעימות סמוך לבית קפה, נקודות חשמל זמינות, שולחנות פיקניק, פינת מדורה חמימה, עמדות מנגל לחוויה קולינרית, משחקייה מקסימה לילדיםועוד.
קמפינג מטיילים דפנה

הצעות לטיול אקסטרים עם ילדים באזור:

הנה כמה אטרקציות מומלצות ליד קמפינג מטיילים דפנה, שמתאימות לילדים ולמבוגרים:

  • מסלולי אופניים ביער שגב + ניווט משפחות ביער שגב
  • שמורת תל דן: שמורת טבע יפהפייה ובה תל עתיק, בריכות מים צלולות ומסלולי טיול לכל רמות הכושר.
  • שמורת הבניאס: שמורת טבע מרהיבה ובה מפלים מרשימים, מערות קסומות ומסלולי טיול.
  • שמורת נחל שניר (חצבאני): שמורת טבע יפהפייה ובה נחל זורם, מפלים מרשימים ומסלולי הליכה יפים.
  • אגמון החולה: שמורת טבע ייחודית ובה מגוון ציפורים, מסלולי הליכה ותצפיות.
  • מוזיאון השוקולד של שולמן: מוזיאון קטן וקסום המציג את ההיסטוריה של השוקולד ואת תהליך ייצורו. מתאים גם למבוגרים.
  • חץ וקשת דפנה: מתחם ירי חץ וקשת לכל המשפחה.
  • טיולי ג'יפים: ניתן לצאת לטיולי ג'יפים מרתקים באזור רמת הגולן ועמק החולה.
  • טיולי אופניים: באזור ישנם מסלולי אופניים רבים המתאימים לכל רמות הכושר.
  • רכיבה על סוסים: ניתן לצאת לרכיבה על סוסים באזור רמת הגולן ועמק החולה.

 

אוטופיה בצפון - צימרים יוקרתיים בדלתון

אם אתם זוג שמחפש "לברוח" ללילה בצפון, אוטופיה בצפון היא מתחם אירוח ייחודי הממוקם במושב דלתון, בלב הגליל העליון. המתחם מציע לכם סוויטות מפוארות ומאובזרות, גינה מטופחת, בריכה מקורה, טרקלין משותף, טרסה מרווחת ועוד שלל פינוקים.

מה תמצאו באוטופיה בצפון? 7 סוויטות מרווחות ומעוצבות עם ג'קוזי מפנק, מטבחון מאובזר, פינת ישיבה נוחה, טלוויזיה בכבלים וחדר רחצה פרטי. מתחם חוץ רחב ידיים הכולל גינה ירוקה ומטופחת, בריכה מקורה ומחוממת בעונה, פינות ישיבה מוצלות, ערסלים ונדנדות, פינת מנגל וחנייה פרטית.

אוטופיה בצפון - צימרים יוקרתיים

 

סנפלינג באזור:
כמה דקות נסיעה מהצימר, תוכלו לעשות סנפלינג שווה במצוק דלתון, שכולל ירידה מאתגרת ומרגשת: גובה המצוק הוא כ-20 מטר, מה שהופך אותו למקום מושלם הן למנוסים והן למתחילים. בנוסף, תוכלו ליהנות מנוף עוצר נשימה של הגולן, עמק החולה והחרמון. ואם הגעתם לטיול רומנטי, באזור מצוק דלתון ניתן למצוא פינות חמד רבות לפיקניק, טיולים רגליים ורכיבה על אופניים.

 

אטרקציות נוספות באזור:

שמורת הר מירון, נחל מירון, ציון הרשב"י, מושב דיר חנא, מעיין עין תינה, תל קציר. טיולי ג'יפים באזור הר מירון, טיולי אופניים ורכיבה על סוסים באזורהמושב דיר חנא: מושב ערבי ציורי הממוקם למרגלות הר מירון. במושב ניתן לבקר בבית הבד של דיר חנא, שם ניתן ללמוד על תהליך ייצור שמן זית, וכן ליהנות מטעימות של שמן זית ומזיתים.

טיול רגלי במעיין עין תינה - מעיין קטן ונחבא בתוך חורשה יפהפייה, עם מים צלולים וקרים. ביקור בתל קציר - תל ארכיאולוגי גדול ובו שרידים של עיר עתיקה מתקופת הברונזה. במקום ניתן לראות שרידים של חומות, מקדשים ובתים.

 

אילו נחלים מומלצים לסנפלינג בישראל?
ישראל מציעה מספר נחלים מומלצים לפעילות סנפלינג, כמו נהר הירדן.
נהר הירדן - בעיקר בקטעים שבצפון הארץ, עם מים צלולים וקרירים.
במקום תמצאו טיולי סנפלינג וקניונינג מיוחדים, כמו קניונינג בנקיק השחור, הכולל גלישה בסנפלינג במפלים זורמים ומעבר בבריכות מים, רפטינג במי הנהר, סנפלינג במערת קשת: גלישה מרהיבה בגובה 40 מטרים במערת קשת, מול נופים עוצרי נשימה של הגליל המערבי וצפון הארץ. טיפוס צוקים, סווינג מעל נהר הירדן – ועוד.

 

איפה לנים באזור?
בינות תמרים - "בינות תמרים" מציע חופשה פסטורלית בין עצי התמר, עם נוף מרהיב של עמק הירדן. המתחם כולל בקתות עץ מפנקות, בריכה, חדר אוכל ואטרקציות באזור. במתחם מגוון צימרים, חלקם מותאמים לבעלי מוגבלויות. כל הצימרים כוללים ג'קוזי פרטי, מטבחון ונוף כפרי משגע. במתחם החוץ תוכלו ליהנות ממדשאות, פינות ישיבה נעימות, נדנדת עץ ותאורה לילית. בנוסף, יש בריכה מרהיבה המשקיפה על עמק הירדן.
בינות תמרים
לפרטים נוספים: 053-6113026
 

מהן ההמלצות לבטיחות בזמן גלישת נחלים?

1. בדקו את תנאי הנחל והזרימה לפני הכניסה למים. זרמים חזקים מדי עלולים להיות מסוכנים.

2. חבשו ציוד מגן כמו קסדה, נעלי גלישה מיוחדות ומשקפת. הציוד מגן על גופכם מפגיעות וחבלות.

3. לעולם אל תגלשו לבד. היכנסו לנחל רק עם חברים או מדריך מוסמך שיוכלו לעזור במקרה חירום.

4. הישמעו להוראות ולשלטים באזור הנחל. אל תעברו על גבולות מסומנים.

5. אם אתם גולשים עם ילדים, השגיחו עליהם ודאגו שיהיו מצוידים בציוד בטיחות מותאם לפעילות ולגיל שלהם.

 

מהן הפעילויות המתאימות למשפחות בטיול אקסטרים?
כשיוצאים עם המשפחה לטיול אקסטרים, יש לא מעט דברים נוספים שכדאי לעשות אחרי או לפני:

טיפוס על קירות טיפוס - פעילות מאתגרת ומגבשת עם מינון נכון של אדרנלין בסביבה בטוחה ומפוקחת. למשל קיר טיפוס במודיעין של חברת פרפורמנס רוק, עם מאה מסלולי טיפוס שונים. אם אתם באזור, תוכלו ללון בצימר סוויטת הלילך, ולשלב על הדרך גם חופשה מהנה, מסלולי טיול ועוד.

גלישת גלים (רפטינג) במים הפראיים, המתאימה גם למשפחות עם ילדים מגיל 6 ומעלה. לדוגמא, תוכלו לגלוש בנחל החצבני, או בכפר בלום, וללון ב צימר ליד הנחל  הממוקם חמש דקות מהחצבני. "צימר ליד הנחל", ממוקם בעמק החולה, רק 5 דקות הליכה מנחל החצבני ומול ההרים המושלגים של החרמון. המתחם כולל 2 סוויטות מפנקות לזוגות ומשפחות, חצר ירוקה ואפילו בית עץ לילדים. כל אחת מהסוויטות כוללת מיטת קינג, פינת ישיבה, מטבחון ויציאה לחצר. אחת מהסוויטות אף מציעה ג'קוזי זרמים. בחצר הירוקה והמטופחת תמצאו פינות ישיבה נעימות, ערסלים ובית עץ לילדים המשמש גם ללינת שטח.
צימר ליד הנחל
לפרטים נוספים: 052-3202170

טיפוס על צוקים - מתאים למשפחות עם ילדים גדולים יותר, תחת הדרכה והשגחה צמודה.

גשר חבלים גבוה - הפארק הנפלא בנשר הוא חוויה בלתי נשכחת לחובבי הטבע והמרחבים הפתוחים. בתוך שטח הפארק המרהיב, שזור בנופים עוצרי נשימה של רכס הכרמל, ניצבים שני גשרים תלויים מרהיבים, המשתרעים מעל אפיק נחל קטיע המצלצל. החורש הסבוך והמוצל שמכסה את הנחל, מהווה בית גידול לחיות בר ומארח מערה קסומה. אם אתם כבר שם, שריינו לכם חדר ב - הגפן סוויטות אירוח בוטיק – מתחם סוויטות בוטיק משגע עם נוף עוצר נשימה.
הגפן סוויטות אירוח בוטיק

לפרטים נוספים: 053-7101962

אולי יעניין אתכם גם

מדורים