כשאלתרמן פגש את ביאליק- פסטיבל המשוררים במטולה

שוחרי תרבות וחובבי שירה יעלו השנה באלפיהם אל העיר הצפונית מטולה. רוצים לדעת למה? היכנסו לקרוא עוד על פסטיבל המשוררים ה-11 שיערך השנה בחג השבועות.

writer
איציק גרינוולד תאריך פרסום: 26/01/2020

זהו הרגע שחובבי השירה חיכו לו כל השנה. כמו מיטב הארצות האירופאיות התרבותיות, כך גם לנו יש פסטיבל ענק שכולו על טהרת המשוררים. 32 מהם ייקחו בו חלק ויתרמו את קולם לשירים ותיקים שהזמן משבח אותם כמו יין טוב.

כל הטוב הזה מתרחש בפסטיבל המשוררים ה-11 אשר יתקיים בחג השבועות הקרוב, החל מערב שבועות ב-28 במאי ועד ל-30 במאי, במושבה מטולה, מושבה שדובר עליה רבות בעבר כאן באתר. המושבה מלאת צימרים רומנטיים או משפחתיים, המשקיפים אל עבר נופים מקסימים של הגליל ושל לבנון, ובאזור אין ספור אטרקציות ואתרי טבע, כשהמפורסם מביניהם הוא מרכז קנדה. לאירופאים יש את פריז, בירת התרבות שלהם, ולנו יש את מטולה.

המשוררת טל ניצן ממשתתפות הפסטיבל. צילום: יח"צ

אז מה נשתנה השנה?

הפסטיבל, המנוהל ומופק אמנותית על ידי בית הקונפדרציה שבירושלים בראשות אפי בניה ועל ידי המשורר רפי וייכרט, יוקדש השנה למשוררי הענק שהלכו לעולמם. מארגני הפסטיבל ביצעו חפירות ארכיאולוגיות ענפות בכתביהם ודלו מהם את מיטב פניני השירה שלהם. בכירי המשוררים הישראלים (כגון: רוני סומק, טוביה ריבנר, רחל חלפי ועוד רבים וטובים אחרים) ירגשו אתכם על ידי קריאתם באולמות ובחוגי בית.

לכבוד פסטיבל המשוררים תלבש עבורכם המושבה מטולה את בגדיה החגיגיים ורחובה הראשי יהפוך לתהלוכת קרנבל שלא הייתה מביישת את מיטב ערי הקרנבל העולמיות. באווירה התרבותית יעמדו בצידי הדרך דוכני ספרים ודברי אמנות, יתקיים יריד ספרים של הוצאת הספרים "הקיבוץ המאוחד" ותוצג תערוכת תצלומים של הצלם והמשורר זוכה פרס ישראל, טוביה ריבנר. נוסף על כל אלו תוכלו להמשיך את החגיגה באחד מאתרי התרבות, המסעדות, הצימרים והבתים המארחים הרבים שפזורים ברחבי העיר.

 

ומה עוד יש לראות בפסטיבל?

ביום חמישי ה-28.5, ערב הפתיחה החגיגי של הפסטיבל, יתקיים המופע "טנא שירים למוני" שכולו מחווה למשורר עטור השבחים מוני אמריליו, חתן פרס ישראל ופרסי אקו"ם ומשרד החינוך והתרבות על מפעל חיים. ניתן בקלות למלא עמוד שלם עם רשימת אלו שביצעו את שיריו הרבים בעבר, כשהבולטות מביניהן הינן רוחמה רז, דורית ראובני וחווה אלברשטיין והמעט יותר מפורסמים הם יהורם גאון, שושנה דמארי ויוסי בנאי. לאורך כל המופע המוסיקלי המקסים יוקראו קטעים על ידי המשוררת מיכל בת אדם.

המופע המוזיקלי המרכזי של הפסטיבל יתקיים למחרת, יום שישי, ב-21:30 בתיאטרון הראשונים ובו ייקחו חלק שלושה מהנגנים המוכשרים ביותר שפועלים כיום בארץ: עדי רנרט, מהפסנתרנים הבולטים בארצנו, זוהר פרסקו, נגן כלי ההקשה הבינלאומי ואמיר שאסהר, אמן כלי הנשיפה בעל ההשפעות המזרח תיכוניות. הם יגישו לכם הופעה מרהיבה ומרתקת המשלבת בין סגנונות מזרח ומערב.

לצד המשוררים והשירים יתקיימו שני אירועים בולטים נוספים: הראשון הוא הקרנת שני סרטיו התיעודיים של הבמאי הדוקומנטרי יהודה קווה (תקומה, חלומות מסתערבים) על המשוררים נתן זך ודוד אבידן (חמישי, 28.5 17:00 בספריה). השני הוא למעשה שני אירועים נפרדים - שתי הצגות מבית התיאטרון האתיופי הולוגאב אשר יועלו בבית התיאטרון. בשישי, 29.5, בשעה 12:30 תוצג ההצגה "לבדה" ומיד לאחריה ב-16:30 ההצגה "תרת תרת".

 

פרטים נוספים

כאמור, נוסף על כל האירועים שצוינו לעיל יערכו ערבי הקראות שירה עם מיטב משוררינו אשר הכניסה אליהם חינם ועל בסיס מקום פנוי. למופעי המוזיקה וההצגות ניתן לרכוש מראש כרטיסים במחירים הנעים בין 40-60 ש"ח מבית הקונפדרציה. לפרטים נוספים על האירועים שהוזכרו וגם על אלו שלא אתם מוזמנים להיכנס לאתר בית הקונפדרציה ולצפות בתכניה המלאה של הפסטיבל. ניתן גם להרים אליהם צלצול בטלפון: 02-6245206, או להתקשר למטולה: 04-6950778. חלק מאירועי הפסטיבל יועברו בשידור חי/מוקלט ברשת א' של קול ישראל. צימרים במטולה נערכים מראש לקראת סוף השבוע וכבר ערוכים לארח את אלפי המבקרים הצפויים בפסטיבל.

 

 

אולי יעניין אתכם גם

מדורים