מיומנם של זוג מתחתנים טרי

אדם, נשוי טרי, בחר לבלות את ירח הדבש דווקא בארץ ועוד חזר לספר לנו למה. רמז, לא רק בגלל הציונות.

writer
אדם פדר תאריך פרסום: 09/07/2009

צילום אילוסטרציה

תלמדו ממני

התחתנתי לפני כמעט שנה. אני מצטער שלא הזמנתי אתכם, אבל רק שתדעו שצ'קים עדיין מתקבלים בברכה. בכל מקרה, לאחר האירוע, אשתי החדשה ואני עמדנו בפני הדילמה הקשה מכל – איפה מממשים את ירח הדבש שלנו, או כפי שאבי הכלה היה רוצה לחשוב - איפה  מממשים את הנישואין לראשונה? חייבים לטוס לתאילנד. או לברזיל. או לפריז, אומרים שזו העיר הכי רומנטית בעולם ואנחנו הרי הרגע התחתנו. או לארה"ב, נעשה קוסט טו קוסט, למה לא? מינימום נטוס לאיזה סוף שבוע הכל כלול באנטליה. לא משנה לאן, אבל שלא יהיה ספק - חייבים לצאת לנופש בחו"ל בן כמה ימים לפחות. זה חייב לקרות, כי זה מה שזוגות שזה עתה התחתנו עושים. האמנם?
הביטוי "ירח דבש", או במקור “honeymoon”, נולד כתוצאה מהאמונה שאם הזוג הצעיר יאכל דבש בכל יום במשך חודש (ירח), חיי הזוגיות שלהם יהיו מתוקים. אין לזה שום קשר לנסיעה לתאילנד, אמסטרדם ואפילו לא סיני. המטרה היא להתפנק ככל הניתן, במיוחד לאחר התקופה הלחוצה שעברה עליכם לפני החתונה, לנצל את האופוריה של האהבה האינסופית ששוררת ביניכם כעת - לאחר הלילה החשוב בחייכם (תהנו מזה כל עוד זה נמשך) ובעיקר – לתת לאחרים לשרת אתכם. שהרי לפי המסורת היהודית, חתן וכלה משולים לנסיכים בשנת נישואיהם הראשונה. לכן, צריך ללכת למקום שגורם לכם להרגיש כאילו אתם בני מלוכה.


אחי איפה שירתת?

את היחס המלכותי לו אתם זכאים – יש לי חדשות בשבילכם – לא תקבלו בתאילנד, דרום אמריקה, או הודו. במקומות האלה תצטרכו להסוות את העובדה שאתם ישראלים, כיוון שחמש דקות לפניכם היו כאן חבורת מוצ'ילרים ארוכי שיער וגזורי חולצה, אשר השאירו רושם הרסני על המקומיים כלפי כל מי שמדבר עברית. בעיני הפקידים בגסט האוס, העובדה שאתם בירח דבש מתגמדת לעומת העובדה שאתם מישראל. חוץ מזה, מי בכלל רוצה להתחכך עם ילדים בני עשרים ושתיים שכל מטרתם בחיים היא להזכיר לכם שאתם כבר לא בני עשרים ושתיים?

 

המחיר בדולרים או ביורו

אז לאחר ששללנו את אופציית ירח הדבש במדינות האקזוטיות אשר כבר מזמן הפכו למדינות החפש"ש, בוא נעבור לעולם המערבי. המצב הכלכלי, מה לעשות, משפיע על כולם – גם על בני מלוכה שכמותכם. אני לא צריך לספר לכם מה העלות של סוף שבוע באירופה ובארה"ב ביעדים המועדפים – אמסטרדם, לונדון, ניו-יורק, הוואי. הלו, תתעוררו! מי אתם חושבים שאתם? פריס הילטון? לא חבל להוציא 10,000 שקל בשבוע על התענוג לגרור את המזוודות שלכם משדה התעופה למונית וממנה למלון? מתי בדיוק תעצרו להיזכר בביקור הספציפי הזה במוזיאון בהצגה, או במסעדה? אני אגיד לכם מתי – כשיהיו חסרים לכם 10000 ש"ח לקניית אוטו או דירה.


הפיתרון, כמו תמיד – מתחת לאף

איך שלא תסובבו את זה, הפיתרון הטוב והמשתלם ביותר הוא ללכת לצימרים כאן בארץ. נכון, לספר לחבר'ה שחגגתם ירח דבש בצימרים בצפון ולא בחו"ל זה לא הדבר הכי מנקר עיניים. מצד שני, אתם לא באמת רוצים  להיות מהזוגות האלה שמוכנים לצאת פרייארים רק בשביל לגרום לאחרים לקנא. צימרים זה הפיתרון האידיאלי – גם זול בהרבה מכל אופצייה מעבר לים, גם קרוב וגם – זו לא בושה להודות בחשיבות העניין – רומנטי להחריד.
זה הזמן שלכם לחגוג את האהבה שלכם ואת תחילת החיים המשותפים. לא לחרוש קופי שופס באמסטרדם בחוויה שלא תשאיר לכם תא מוח פעיל אחד. אתם צריכים להתפנק, שיעשו לכם מסז', להשתכשך בג'קוזי, שיביאו לכם ארוחת בוקר למיטה. פשוט להירגע ולתת לכל האדרנלין שהצטבר לכם בגוף לאחר החופה, לעזוב את הגוף בקצב שלו. בנוסף – אתם תומכים בכלכלת הפריפרייה. אמנם זו לא צריכה להיות הסיבה שתוביל אתכם להחלטה לחגוג ירח דבש בארץ ועוד דווקא בצימרים, אך זה עדיין מחמם את הלב שהיא קיימת.


והכי חשוב – מזל טוב

החלטתם לצאת לצימרים יוקרתיים בארץ? החזרתם את המזוודות למזווה ואת הדרכונים למגירה? טוב מאד. בחרתם באופציה העדיפה והציונית. חו"ל לא הולך לשום מקום, אבל כלכלת הצימרים צריכה אתכם עכשיו, ואתם צריכים את הצימרים יותר ממה שאתם חושבים.

אולי יעניין אתכם גם

מדורים