קול האהבה בגליל העליון

כמו בכל אחת מ-25 השנים האחרונות, אירועי פסטיבל "קול המוזיקה" משתלבים בהרמוניה מושלמת עם אירועי חג האהבה, ט"ו באב. הפעם, החגיגה לא פוסחת גם על הילדים.

writer
אדם פדר תאריך פרסום: 20/07/2009

צילום: יוסי צבקר

מבוגרים תחילה

לכל אלה מכם שמדלגים על המספר 94.4 כשסורק התחנות ברדיו מבצע חיפוש אחר ערוצים, דעו לכם שאתם מפספסים את אחת מתחנות הרדיו האהובות עלי ביותר. מדובר על "קול המוסיקה". המקום שבו תמיד תרגישו זקנים ולא רלוונטיים. האמנם? אם נפטרים מכל (קול) הדעות הקדומות ופשוט מקשיבים למוזיקה השמימית שבוקעת מהרמקולים, מבינים מדוע ערוץ מוזיקה קלאסית זה פועל כבר יותר מ-25 שנה.

 

 הדבר היחיד שמונע מאנשים ששמיעתם תקינה להתרגש ממוזיקה קלאסית – הוא ציניות מתובלת עם חוסר סבלנות. מה שעבד על החושים בצורה טוטאלית לפני 200 שנה, עדיין עובד על אותם חושים, אלא שהחושים עצמם כבר לא כל כך עובדים. ב"קול המוסיקה" מבינים שמה שחסר, לכל מי שחושב שמוזיקה קלאסית זה "החמישיה הקאמרית" – זו הזדמנות לראות את המוסיקה מנוגנת מול עיניו. זה הזמן לתת לה צ'אנס נוסף, או ראשון, במסגרת הפסטיבל החגיגי של "קול המוסיקה".

 

פסטיבל המוזיקה מתקיים בכפר בלום שבגליל העליון, והשנה הוא חוגג 25 שנים להיווסדו. מלבד הקונצרטים הרגילים המתקיימים באולמות, השנה מפיקי האירוע החליטו גם להוציא מופעים החוצה, אל האוויר הפתוח, אולי כתגובה להצלחה המפתיעה של מופע האופרה בפארק הירקון בשבוע שעבר (אשר הוציא 100 אלף איש מביתם). האירוע החגיגי ביותר של הפסטיבל יתקיים בבריכה האולימפית של כפר בלום ביום שלישי, הרביעי באוגוסט, בשעה 21:30 – ערב ט"ו באב. . במסגרת זו יושמעו 6 נוקטורנים (לשלושה קולות ולשלושה כלים), יצירה חדשה של חיים פרמונט בבכורה בפסטיבל ויתקיים ארוע מוסיקלי מבויים (על ידי הבמאית יוליה פבזנר) שכולו שירי אהבה .

 

למחרת (5 באוגוסט) יתקיים קונצרט על הדשא בכפר בלום אשר יכלול מעט באך, פיאצולה, פורה, וילה לובוס ועוד. הפעילויות ממשיכות – בתאריך ה-7 לאוגוסט שלשיית "סטגדם" תמתיק את זמנם של המאזינים בקפה - קונצרט על המדשאה שליד בית העם. אין ספק שכפר בלום זה המקום להיות בו בתחילת חודש הבא. ותביאו אתכם את הילדים שלכם. או של השכנים.


פעילויות לילדים

חן צימבליסטה, למי שלא מכיר, הוא נגן כלי ההקשה המוביל בארץ. לראות אותו רץ על קסילופון או מרימבה זה חוויה שלא שוכחים בחיים. במסגרת פסטיבל "קול המוסיקה" הוא מקיים מופע, שעדיין לא ברור לי מדוע הוא קוטלג כמופע לילדים (ההורים יהנו בו בהחלט) עם התזמורת הקאמרית אשדוד, שכולו קצב ווירטואוזיות. המופע, שנקרא "זימבה" יתקיים באמפי קרני שבקיבוץ עמיר.
בנוסף – רונה קינן ושלמה יידוב יבצעו את שירי הילדים של סבא וסבתא ביום ראשון, ה-6 באוגוסט בשעה 16:30, במסגרת הקונצרט המתוק, אשר בסופו מחולק לילדים גלידה. ביום השני של הפסטיבל (ה-7 לאוגוסט) בשעה 10 וחצי בבוקר יתקיים קונצרט לילדים "מקלאסיקה לעד לזמר עברי" עם אנסמבל קולי משובח. בסוף ניתן לפגוש את הנגנים ולדבר איתם על מוסיקה קלאסית – עדינה הרעוז (נבלאית), מיכאל מלצר (חליל וחליליות), וחן צימבליסטה (כלי הקשה).
לפינאלה

 

פסטיבל "קול המוסיקה" מציע שלל פעילויות לגדולים ולקטנים. כל מה שצריך זה להיכנס לרכב ולנסוע לגליל העליון כדי לקחת חלק בהפתקאה קאלסית שתרחיב לכם את הדמיון!

אולי יעניין אתכם גם

מדורים