שניים במחיר אחד, שילוב סדנאות בזמן החופשה

לא פעם החופשה דרושה לנו כדי לנוח ולהתחבר אל עצמנו מחדש, אך אנחנו חוזרים עייפים ורצוצים. אופנה חדשה מגיעה אלינו ומציעה שילוב של חופשה עם סדנאות מהם נשאב כוח ואנרגיה שימלא את מצברי החופשה

writer
יפעה מבטח תאריך פרסום: 02/12/2009

סדנת רגיעה

למה צריך את זה בכלל

בתוך שגרת החיים האינטנסיבית קל מאוד ללכת לאיבוד ולהפסיק לשים לב לטבע, לסובבים אותך ואפילו לך עצמך . כולנו מכירים את התחושה הזו, כשהניכור לעולם עולה על גדותיו ואנחנו כמהים לחוויה שתחזיר לנו את תשומת הלב, ואת ההנאה מעולמנו, משגרת חיינו.
לפעמים תספיק לצורך ההתחברות המבוקשת הזו חופשה בבקתה רומנטית  בקצה ההר, כשאתם שוקעים בשיחות ארוכות אל תוך הלילה בתוך הג'קוזי  אל מול הנוף, ומסביבכם ציוץ הציפורים. אך לפעמים צריך יותר. צריך חוויה חזקה יותר, כזו שתטלטל את הנפש ותדהים את החושים.

לאחרונה ניתן למצוא יותר ויותר מתחמי צימרים שהבינו את החשיבות העמוקה הזו שבחופשה ועל כן הם מציעים , לצד עסקת הצימר הרגילה, גם סדנאות להעשרת והרגעת הנפש. במחיר  של עסקת חבילה הכולל חופשה עם פינוקים וסדנא יחודית שתאיר לכם צדדים חדשים בכם ובעולם.
לפעמים יהיו אלה צדדים שלא ידעתם על קיומם, או בעצם אולי ידעתם והספקתם, מתוך מהומת החיים, לשכוח. יש לציין שענף החופשה + סדנה, נמצא כעת בשיא פריחתו ותוצאה מכך יש מגוון עצום של סדנאות המתאימות לכל תחום עניין ולכל הרכב אנושי.


יוגה ומדיטציה תחילה


עם כל מגוון הסדנאות הקיים בשוק את הקרדיט על הרעיון בודאי יש לתת לאגף הניו אייג' בחברה הישראלית. יוצאי בומבמלה וסדנאות בים המלח מכירים כבר מזה זמן את פורמט הסדנאות והפלאים שהן יכולות לעשות לסקרנות ולמצב הרוח. ואכן, סדנאות לרוחניות ולהכרת העצמי על פי תורות מזרחיות שונות, נפוצות  אולי יותר מכל סדנה אחרת בקרב הצימרים.

תוכלו להשתתף לדוגמא בסדנת מדיטציה המועברת בצימר "גן נופש" במושב ארבל הסמוך למצוק המפורסם ועוצר הנשימה. הסדנה עוברת בכל סוף שבוע (בתיאום מראש) לאנשים מעל גיל שמונה עשרה,  כשהלינה היא בצימרים המשפחתיים הנעימים והמזמינים של "גן נופש".
הדגש במפגשי הסדנה עצמה הוא על עצות מעשיות, ומתן ארגז כלים להתמודדות באמצעות מדיטציה גם בשגרת היומיום.

אם ברצונכם בחוויה רוחנית מעט יותר משודרגת מבחינת תנאי הלינה, תוכלו למצוא אותה ב"מלון בית אורן" בקיבוץ בית אורן שבכרמל. המלון ותיק מאוד בתחום הנופשים הרוחניים, ואולי אף נכון לומר שהיה מחלוציו.
כיום מתקיימות במלון פעילויות מגוונות בכל סוף שבוע בחסות מרכז "אומ" לרוחניות הפועל בתחומיו. בסוף השבוע הקרוב, לדוגמא, תוכלו להתרגע עם נופש רוחני הכולל סדנאות מדיטציה, שיעורי יוגה והליכה מודעת ביער.
אם תחכו, אגב, עד לסוף החודש תוכלו ליהנות מנופש דומה ללא תג מחיר במסגרת סדנת "meditation donation" שדמי ההשתתפות בה הם תרומה ונקבעים לפי יכולותיו ורצונו הטוב של המשתתף.    

חשוב לציין אולי דווקא בגלל המגוון הרב בסדנאות רוחניות, כשאתם בוחרים סוג כזה של חופשה, יש להקפיד לעשות תיאום ציפיות, ולברר קצת יותר על טיב הסדנה והאדם המעביר אותה. וודאו מהי הכשרתו של המנחה, על פי איזה תורות הוא עובד, ומה תהיה מידת החשיפה הנדרשת מהמשתתפים.

סדנת בניה במדבר

גם לאלה מכם שהישיבה והחזרה על מנטרות לא מביאה את השלווה הרצויה, ואולי אפילו גורמת ההפך מכך, ממש אין צורך לוותר על חוויית הסדנה. אחרי הכל רעיון הסדנה לא מתמצה בישיבת לוטוס ולחישת "אומ". אפשרויות הבחירה רבות ועליכם רק למצוא דבר מה שמדבר אל ליבכם. דוגמא מרתקת לכך היא סדנת הבנייה באדמה במתחם "ימי המדבר" סמוך לישוב צוקים שעל כביש הערבה.


צימר ימי המדבר


בסדנה תלמדו כיצד לבנות בקתות בוץ ממש מהסוג בו תתגוררו בסוף השבוע בו היא תתקיים. אל תטעו, על אף האסוציאציה הראשונית מדובר בבקתות קסומות שעומדות בסטנדרט של כל צימר, משתלבות נהדר עם הסביבה המדברית ואפילו אקולוגיות וידידותיות לסביבה.

בסדנה עצמה לא רק השתעשעות בבוץ מובטחת אלא גם גיבוש לא קטן בדמות של ערבי מוזי

אולי יעניין אתכם גם

מדורים