אקולוגי על גלגלים, טיולי סגווי

במצב הירוד של איכות הסביבה,הטרנד האקולוגי לא פוסח על אף תחום. לצד מכונית המונעת בחשמל, לפני כמה שנים הכרנו כלי חדש, דו גלגלי וידידותי לסביבה אשר מיד הצמיד לבעליו תדמית נובורישית-משהו. אני מדבר על הסגווי

writer
איציק גרינוולד תאריך פרסום: 16/12/2009

עם יד על הלב, אני בהחלט מבין למה הוא נתפס ככזה, אבל יכול להבטיח לכם - שברגע שתחוו רכיבה על סגווי לא תרצו לרדת ממנו. הבעיה היא שהוא לא זול, לפחות לא בשלב הזה, ולכן האפשרויות מסתכמות לפי שעה בהצטרפות לאחד מהטיולים המאורגנים בתל אביב או בירושלים.

סגווי בירושלים

אין ספק שבחברה הירושלמית לטיולי סגווי, בעלת השם 'סגווי ירושלים', לקחו את העסק מאוד ברצינות. הם תכננו עבורכם שני מסלולי נסיעה שונים לאורכה ולרוחבה של העיר, שאורך כל אחד מהם הוא כשבעה ק"מ; הם לא שכחו לכלול בכל אחד מהמסלולים אתרי חובה למטייל לראשונה בירושלים, כגון גן הורדים ומנורת הכנסת במסלול אחד, והעיר העתיקה במסלול אחר.

אבל הכי חשוב - הם ייגרמו לכם להרגיש סופר-מקצוענים כשתבואו לרכב על הסגווי. לא שזה כזה קשה, אבל הם ידריכו ויסבירו כיצד לתפעל את הכלי, שהוא די נוח לתפעול בפני עצמו, כולל הסבר, למתעקשים, על העקרונות הטכנולוגיים שעומדים בבסיסו.

סגווי בתל אביב

עיר אחרת שמציעה לכם חווית רכיבה על הכלי הייחודי, שעד לא מזמן חגגה מאה שנות קיום, היא תל אביב. למען האמת, מי שבא לאחת מהחגיגות הרשמיות האלו לבטח נתקל בדיילי העירייה רכובים סגווי ממותגים ומחלקים מנשרי מידע על העיר.

בכל מקרה, לענייני סגווי - כאן ההיסטוריה מונחת קצת בצד והחברה התל אביבית פשוט מציעה לכם ליהנות מנופי תל אביב ברכיבה קלילה ומהנה, שלא לומר ריחוף. יש שלושה מסלולים, שהם למעשה שניים: מסלול אחד לאורכה של הטיילת המגיע עד לפאתי יפו; ושני מסלולים, קצר וארוך, הנוסעים בפארק הירקון.

אני מניח שהכניסה עם הסגווי לתוך העיר עצמה מעט מסוכנת תחבורתית כרגע, ולכן המסלולים מתמקדים בפאתי העיר ולא במרכזה, אבל כך או כך - תקבלו חוויה שלא בכדי הגדרתי אותה ריחוף - כך מגדירים אותה אלו שכבר התנסו.

על ארבעה גלגלים

עוד טרם עידן ההמצאות החשמליות שהיו למהפכה בתחום כלי הרכב ושינו את מפת האנושות ללא אפשרות חזרה, היה כאן כלי רכב דו גלגלי ואקולוגי אחר. כזה שבאמת דרש השקעה מצד הרוכב עליו, ובתמורה היווה תחליף ראוי לחדר כושר, במידה והקפדתם לרכב באופן מסודר: הרולר בליידס.

תל אביב משופעת ברוכבי רולר בליידס שגם בשעות העומס של התנועה לא מפחדים להתגלגל בין המכוניות, רחמנא ליצלן. אולם, מי שמעט מפחד, ובצדק, מהרכיבה המסוכנת הזו מוזמן להצטרף לרכיבה לילית במסגרת קבוצת 'תל אביב רולרס' שרוכבת מדי יום שלישי מזה 12 (!!) שנים בהרכב שנע בין 50 רוכבים ועד למספר אסטרונומי ממש של 300.

כמי שחי בתל אביב לא מעט שנים ויצא לו לנסוע בלילות שלישי ברכב, אני חייב להודות שזו תופעה מדליקה שגרמה לי לרצות להצטרף. לו רק היו לי זוג רולר-בליידס, ומשמעת עצמית, הייתי עושה זאת. ההצטרפות לקבוצה היא חופשית, אבל מותנית באזהרה הבאה: מי שמגיע, מתמכר. אז קחו בחשבון, שלא תגידו שלא אמרנו.

אולי יעניין אתכם גם

מדורים