סיפור טיול ועוד - גן סיפור בחולון

הילדים שלי אוהבים סיפורים, אבל גם טיולים, נדנדות, מגלשות ומדשאות. בקיצור אוהבים את כל הכיף. ניסיתי למצוא להם שילוב של כל הדברים האלה ונראה לי שמצאתי בקלות - גן סיפור בחולון, עיר הילדים

writer
דנה נמדר צילום:ניסים שרון תאריך פרסום: 20/12/2009

בשנים האחרונות חולון השקיעה רבות בכל מה שקשור בפעילויות ילדים, המון תרבות, ספרות, מדע ופנאי ומזמינה אליה בכל שנה אלפי ילדים מכל קצוות הארץ להתענג במגוון הפעילויות הרחב שמציעה העיר.
אז הגעתי לראות מקרוב את אחד הפרויקטים הסביבתיים המרשימים ביותר העומדים בקנה אחד עם פארקים דומים ברחבי העולם כולו.

אז מה הסיפור שלך?

גן סיפור, כך זה נקרא. ברחבי העיר חולון פרוסים עשרות פארקים, גדולים כקטנים בהם מוצבים פסלים יפיפיים שפוסלו ע"י מיטב אומני ישראל.פרויקט אומנות סביבתית זה מציג כ 30 סיפורי ילדים, הטובים והאהובים ביותר, אלה שגם ההורים שלנו מכירים וסיפרו אותם לנו כשאנחנו היינו קטנים. לכל גן יש את הסיפור שלו והפסלים בו בהשראת הסיפור.
לא ידעתי באיזה פארק לטייל קודם. הפארקים מרשימים ביופיים והפסלים עוד יותר. בתי שאוהבת במיוחד את דירה להשכיר של לאה גולדברג, הביאה את הספר איתה מהבית. ליתר בטחון.


אז ישבנו לנו על הספסל, הקראנו את הספר וראינו את הדמויות.אפילו דברנו איתם והצענו להם כוס מים. הם כנראה לא היו צמאים. אבל הבטחתי לבתי שאולי בגן אחר תהיה לנו הצלחה עם הכיבוד.

את הפסלים המרשימים מדירה להשכיר עיצב האמן ריצ'רד שילה והם עשויים מיציקת ברונזה.הפסלים, מעבר ליצירת מופת, מעבירים מסר של סבלנות בין בני האדם ומעודדים תקשורת בינאישית  וקבלת האחר למרות השוני שלנו זה מזה. את הפסלים של דירה להשכיר ניתן לראות בגינה המקסימה ברחוב מוטה גור.

 

ואם יורד גשם

את הסיפור המתוק "על גמדים ופטריות" של אלונה פרנקל כולנו מכירים, שלושה גמדים שיצאו לטיול בשמש החמימה ורצו ליהנות מטיול נחמד בחיק הטבע, אך אבוי, העננים כיסוי לפתע את השמיים והנה גם הגיע הגשם. הגמדים עוברים הרפתקאות שונות אך עם הרבה תושייה, גבורה  והמון חלומות הם מצליחים לצאת מכל צרה ואפילו לשתול גינה. הפסל גדי פריימן ,עשה עבודה מופלאה ובנה פסלי אבן יצוקים וברונזה

לטייל עם ספר

עוד המון סיפורים מוכרים ונפלאים בהמון גני סיפור קסומים תוכלו לפגוש בחולון, עיר הילדים.
נכון, אין כאן צימרים למשפחות ולא נשארים לישון, אבל כמו כל סיפור טוב, בסוף הוא נגמר וחוזרים הביתה מלאים בחוויות.
אבל אני ממליצה לכם, בפעם הבאה שתיסעו לחופשה,לבית מלון או צימר בצפון תוכלו לקחת אתכם את אחד הספרים האהובים עליכם, לספר אותו בדרך ואולי אפילו לקוות שתפגשו את אחד הדמויות, או אולי תוכלו לדמיין אותם, את הסביבה שלהם ואפילו להמציא לסיפור סוף משלכם

אולי יעניין אתכם גם

מדורים