טיול מקורי

גם אם יורד גשם, לא צריך להירתע מטיולים ולהישאר בבית, יש מגוון אפשרויות בהם נמצא עצמנו מחוץ לבית תחת גג מקורה, מבנה מחומם או מערת נטיפים אחת. צאו, זה כדאי.

writer
יפעה מבטח תאריך פרסום: 31/12/2009

החורף הישראלי בעייתי למדי עבור מתכנני החופשות הדקדקנים. כן, כן, אותם אלה שלא יוצאים בלי פק"ל מסודר ומפורט של מסלול הטיול, כולל נקודות ציון מסומנות ואזימוטים. מה לעשות, כאשר החזאים מתווכחים אם ירד מתי ירד מה ירד וכמה ירד אי אפשר לקבוע דברים עד לרגע האחרון. אז בחורף הישראלי ההפכפך שלנו, שלא בדיוק מחליט מה הוא רוצה להיות, המשימה אף קשה שבעתיים.


האמת, שגם אם איננו נמנים על המתכננים הכפייתיים החורף פשוט קורא לנו לנהוג אחרת. לא, ממש אין צורך לפצוח בזעקות שבר. כל הדרוש לחופשה חורפית הוא להיערך בהתאם עם תוכניות החופשה שלנו לאפשרות של ימים גשומים. לשם כך בדיוק המציאו את המקומות המקורים. כן, מי היה מאמין שמה שמפריד בינינו לבין חופשת חורפית מוצלחת היא פשוט מאוד קורת גג ? תודו שכאשר מפשטים את העניין בצורה שכזו, הרבה יותר פשוט למצוא פתרונות לימים מטופטפים. כדי להקל עוד יותר את מלאכת המחשבה הנה כמ הרעיונות

 

אמנות או נמות

אם יש לכם אי אלו דעות קדומות לגבי המוסד שנקרא מוזיאונים אולי הגיע הזמן לבצע גירוש שדים. תפיסה חדשה וידידותית למשתמש מתפשטת בעולם האמנות הישראלי והיטיבה להגדיר אותה תמי כץ פריימן, האוצרת הראשית של מוזיאון חיפה, באומרה "מוזיאון ריק זה כמו לכתוב שירים למגירה". אם כן – המוזיאונים רוצים אתכם ולכן, לראשונה חושבים היטב על תערוכות שיסקרנו לא רק את המבקרים אלא גם את הקהל.


הנה לדוגמא במוזיאון חיפה, מוצגת כעת התערוכה "הגזמה פראית" שעוסקת בתיאורי גוף גרוטסקים, כלומר מוגזמים ורחוקים מהמציאות. בתערוכה אפשר למצוא ייצוג כמעט לכל סגנון אמנותי מהריאליזם הדקדקני ועד לציורים שמושפעים מקומיקס ומנגה יפנית.
לצד היצירות יש הסברים נהירים המשתדלים להתרחק עד כמה שניתן משפה ל"מביני דבר" בלבד, והסתובבות בחלל בתערוכה תגרום להרהורים, להשתאות, להתרגשות ולצחוק -  האם לא זה מה שאמנות אמורה לעשות? 

 
יש לזכור כי לבד מהתערוכות המתחלפות, שמיועדות בעיקר לקהל בוגר, כל המוזיאונים הגדולים בארץ מפעילים אגפי ילדים ונוער. אגפים אלה פונים לקהל הצעיר בגובה העיניים תוך יצירת פעילות אקטיבית מצידם והתנסות בתהליך היצירה. לקטנטנים מובטח כיף אדיר, ולכם - כמה שעות טובות של שקט. אין ספק כי מדובר בפתרון נוח ביותר ומעשיר יותר מכל ג'ימבורי.

 

נטיף בגג

אם אתם לא יכולים, ובצדק, לוותר על הטיול בטבע גם ביום גשום, יש פתרון נהדר גם בשבילכם. אכן דבר מדהים הוא שגם אמא טבע בכבודה ובעצמה יצרה חללים מקורים ומרתקים, שיד אדם כמעט ולא מעורבת בהם. אחד מאותם חללים מעוררי התפעלות היא מערת הנטיפים הסמוכה לירושלים וידועה גם בכינויה "מערת שורק".


המערה היא לבה של שמורת טבע הממוקמת במורדותיהם המערביים של הרי יהודה, בסמוך לבית שמש. היא התגלתה במקרה, בעת פיצוץ שיגרתי במחצבה סמוכה שחשף מערה שאורכה כ- 82 מטרים ורוחבה כ- 60 מטרים, ובה עולם מופלא של נטיפים וזקיפים במגוון רחב. גילם של חלק מהנטיפים 300 אלף שנים לפחות ומדענים נעזרים בהם כדי לעקוב אחר שינוי האקלים באזורנו מאז ועד היום. הכניסה למערה היא בתשלום סמלי ותמורתו תוכלו ליהנות מסרט חדיש חדש המסביר על היווצרות תופעת הטבע של נטיפים וזקיפים וכן להסתובב במערה עם המראות המופלאים. פרטים נוספים על השמורה באתר רשות הטבע והגנים.

הנה צימר לי קטן

כאמור מדובר רק בקצה הקרחון, או הנטיף, לאין ספור פעילויות אפשריות בימי גשם. רק חפשו קורת גג משולבת עם תחום שאתם אוהבים ובטוח שתמצאו את פעילות שתשביע את רצונכם וסקרנותכם. ואם לא בא לכם לזוז מהמיטה בחופשה הרי שתמיד אפשר לנפוש באיזה
צימר בירושלים, צימר בדרום או צימר משפחתי, בכל מקום אחר שמתאים לכם ויכול להיות התירוץ  לבילוי חורפי מושלם עבורכם.
 
 

אולי יעניין אתכם גם

מדורים