היום יום שישי...בבוקר

כולנו מחכים לו, כולנו מתכננים את כל השבוע לכבודו וכשהוא מגיע, לא תמיד אנחנו יודעים מה לעשות איתו. יום שישי כמובן. שעות הבוקר של יום שישי מציע כמה שעות קסומות שבהן ניתן לעשות מגוון פעילויות

writer
יפעה מבטח ודנה נמדר תאריך פרסום: 20/01/2010

כשהיינו ילדים, יום שישי היה יום אפיית החלות, לבישת נעלי לכה, וסיפור על איזה צדיק יהודי לכבוד שבת. בתיכון למדנו כי יום שישי הוא היום שבו יש בעיר מסיבה עם שמירה פחות הדוקה בכניסה. בצבא יום שישי הוא היום של החברים והתלונות על המפקד, בטיול הגדול היה זה יום הגעגועים הביתה, ואילו באוניברסיטה זמן להשלים את הסיכומים והעבודות שלא הספקנו במהלך השבוע.


ומה אחר כך? כשיש לך משפחה יום שישי יכול להפוך בקלות לעוד אחד מימות השבוע. יום נוסף לדאוג לארגן את הילדים לגן או לבית הספר, לטפל בעבודות הבית, ולהשלים עוד דבר מה שלא הספקנו בעבודה. ובכן, לא כך הדבר חייב להיות. אם תדעו לנצל את השעות נטולות העבודה שמביא עימו היום השישי בשבוע ותצאו קצת את דלת ביתכם תראו שהשעות המתוקות הללו טרם כניסת השבת הן נכס של ממש.
כן, מידי פעם בפעם אפשר לקחת פסק זמן לעצמכם בלבד (והכוונה היא ללא הזאטוטים , אם לא הייתי ברורה).


לשם כך לא צריך להרחיק עד לצימר רומנטי, למרות שגם זו חוויה מענגת מסוג אחר, אלא פשוט לצאת אל העולם הנרגע ביום השישי בשעות הבוקר המאוחר והצהריים. מעט פעילות לא מחייבת ושעות נטולות רעש ודאגות יעשו נפלאות לנפשכם ולזוגיותכם. וכדי שלא תשתעממו הנה מספר הצעות כיצד לבלות את שעות השישי ולהפיק מהן את המירב.

רביצה בבית קפה

כמו במקרים רבים אחרים: less is more. ישיבה ארוכת שעות בבית קפה והנאה מארוחת בוקר טובה, קפה ועיתונים יכולים להזכיר לכם זמני בטלה שכבר נמוגו ממציאותכם היומיומית. רצוי לבצע את הפעילות ביום שמשי ולפנות מספר שעות לא מבוטל כדי שתוכלו להרגיש את התחושה העילאית של "אין לאן למהר". אם בא לכם לשדרג את המאורע הרי שצימרים רבים, גם באזורכם, מגישים ארוחת בוקר נפלאה במתחמם ואין כל צורך להזמין במקום לינה כדי ליהנות ממנה. אופציה זו נהדרת למנסים להתחמק מההמון.

 

אקשן שוק

אם מה שחסר לכם זה מעט הוצאת מרץ הרי שמקום התרחשות מתאים בשבילכם יכול דווקא להיות השוק הקרוב לביתכם. שוק מחנה יהודה או שוק הכרמל המסורתיים רוחשים והומים בימי שישי בפעילות מיוחדת: מופעי רחוב, מופעי מוזיקה מסוגים רבים ודילים מסעירים במסעדות הפועלים. יש לציין כי נוסף אליהם ולאחיהם המוּכָּרים, יש גם הרבה אופציות קטנות ומעניינות יותר. למעשה, ברחבי הארץ קמים להם שווקים רבים רק בימי שישי בבוקר-צהריים. הנה לדוגמא בקיסריה מופק בכל יום שישי שוק איכרים בנמל העתיק, ובמושבה הגרמנית בירושלים יש יריד אמנים ומתנות כמו גם מופעי מוסיקה ברחוב. שווה ביותר.

שוק הכרמל בתל אביב

טיול לא מחייב

אופציית הביניים לאנשים שאינם עצלנים אך גם לא ציידי ריגושים תהיה ודאי אופציית הטיול הלא מחייב. לא חסרים מסלולי טיול בארצנו הקטנה שאינם דורשים יותר מ  30  דקות הליכה ממקום החנייה שבסופן תמצאו אתר טבע מרגש. כמובן שגם כאן אין צורך לוותר על המוטיב הקולינרי ולמקום היעד של הטיול ניתן לצרף סל פיקניק שהכנתם מראש בבית, או קנוי ממגוון רחב של עסקים המציעים שירות זה. דוגמא לטיול שכזה הוא בריכת המשושים שברמת הגולן, או אם אתם נמנים על הדרומיים תוכלו לטייל בפארק תמנע עטור המראות המדהימים.

לעשות, לצאת, לא להתפשר

כמובן שאלו הם  רעיונות על קצה המזלג ודרושות עד ליציאה לאירוע השישי שלכם עוד מספר החלטות ומספר תכנונים. אך המשימה ממש איננה קשה והתכנון לא דורש זמן רב. יש לזכור כי לא מדובר כאן על בילוי מחייב מידי וההנאה שלכם לא תקום ותיפול על החלטה כזו או אחרת. כדאי להיעזר גם בהמלצות חברים ובאתרי האינטרנט אך בעיקר חשוב לעשות, לצאת, לייחד לעצמכם זמן ולא להתפשר על כך. יש זמן בשישי בבוקר. על אחריותכם רק לקחת אותו בשתי ידיים ולנצלו עד תום.

לאתר הבית

אולי יעניין אתכם גם

מדורים